Ogier kiesett, Loeb nyert – Mexikó Rali

Sébastien Loeb zsinórban ötödik győzelmét aratta a Mexikó Ralin, megszerezve ezzel a Citroën DS3 WRC első vb-futamgyőzelmét. A szombaton este még a versenyt vezető csapattársa, Sébastien Ogier a vasárnapi első gyorsaságin baleset miatt esett ki. A két gyári Forddal Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala szerezték meg a dobogó két alsó fokát. A világbajnokságot továbbra is a Svéd Ralit megnyerő Hirvonen vezeti, Loeb azonban a hatodik helyről a másodikra ugrott fel.

Drámai fordulattal kezdődött a Mexikó Rali utolsó napja, amelyen mindössze három gyorsasági szakaszt rendeztek. A szombaton este még 10,5 másodperc előnnyel vezető Sébastien Ogier a vasárnapi első gyorsaságin kiütötte autója futóművét. Így az első hely Sébastien Loeb ölébe hullott, és a két maradék szakaszon könnyedén nyerte a versenyt. Ennek ellenére nem érdemtelenül került a hétszeres világbajnok zsebébe az immáron 63. vb-futamgyőzelme, hiszen szombaton váltó hiba miatt késett és ötven másodperc büntetést kapott, amelyből negyvenet ledolgozott, amikor Ogier kiesett előle.

Bár a versenyen végig a Citroënek domináltak – a 22 szakaszból 19-et DS3 WRC nyert –, végül a dobogó két alsóbb fokára mégis a két Ford gyári versenyző állhatott fel Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala sorrendben. Előbbi ráadásul az utolsó „Erőgyorsaságit” is megnyerte, Solberg és Loeb előtt, amiért három extra pont járt. Így Hirvonen 46 pontjával megőrizte vezető helyét a világbajnokságon, a 36 pontos Loeb és a 31 egységet gyűjtő Latvala előtt.

Petter Solberg minden bizonnyal dobogón végezhetett volna Citroënjével, ha elektromos hiba miatt nem veszít pénteken hét percet, ám így is az igen előkelő negyedik helyen fejezte be a versenyt.

A Svéd Ralin sziporkázó Mads Ostebreg ezúttal egy kicsit visszafogottabban versenyzett, valamint még pénteken egy defekt is hátráltatta, így az ötödik helyen végzett, megelőzve Stobart–Fordos csapattársát, Henning Solberget.

A hetedik helyen már a legjobb Szuper–2000-es autók következtek. A Dakar idei győztese, Nasser Al-Attiyah pályafutása első S2000-es vb-futamgyőzelmét aratta, Martin Prokop és Juho Hänninen előtt.

Az utolsó pontszerző, tízedik helyen pedig a Munchi’s–Ford színeiben Federico Villagra végzett.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.