Ogier kiesett, Loeb nyert – Mexikó Rali

Sébastien Loeb zsinórban ötödik győzelmét aratta a Mexikó Ralin, megszerezve ezzel a Citroën DS3 WRC első vb-futamgyőzelmét. A szombaton este még a versenyt vezető csapattársa, Sébastien Ogier a vasárnapi első gyorsaságin baleset miatt esett ki. A két gyári Forddal Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala szerezték meg a dobogó két alsó fokát. A világbajnokságot továbbra is a Svéd Ralit megnyerő Hirvonen vezeti, Loeb azonban a hatodik helyről a másodikra ugrott fel.

Drámai fordulattal kezdődött a Mexikó Rali utolsó napja, amelyen mindössze három gyorsasági szakaszt rendeztek. A szombaton este még 10,5 másodperc előnnyel vezető Sébastien Ogier a vasárnapi első gyorsaságin kiütötte autója futóművét. Így az első hely Sébastien Loeb ölébe hullott, és a két maradék szakaszon könnyedén nyerte a versenyt. Ennek ellenére nem érdemtelenül került a hétszeres világbajnok zsebébe az immáron 63. vb-futamgyőzelme, hiszen szombaton váltó hiba miatt késett és ötven másodperc büntetést kapott, amelyből negyvenet ledolgozott, amikor Ogier kiesett előle.

Bár a versenyen végig a Citroënek domináltak – a 22 szakaszból 19-et DS3 WRC nyert –, végül a dobogó két alsóbb fokára mégis a két Ford gyári versenyző állhatott fel Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala sorrendben. Előbbi ráadásul az utolsó „Erőgyorsaságit” is megnyerte, Solberg és Loeb előtt, amiért három extra pont járt. Így Hirvonen 46 pontjával megőrizte vezető helyét a világbajnokságon, a 36 pontos Loeb és a 31 egységet gyűjtő Latvala előtt.

Petter Solberg minden bizonnyal dobogón végezhetett volna Citroënjével, ha elektromos hiba miatt nem veszít pénteken hét percet, ám így is az igen előkelő negyedik helyen fejezte be a versenyt.

A Svéd Ralin sziporkázó Mads Ostebreg ezúttal egy kicsit visszafogottabban versenyzett, valamint még pénteken egy defekt is hátráltatta, így az ötödik helyen végzett, megelőzve Stobart–Fordos csapattársát, Henning Solberget.

A hetedik helyen már a legjobb Szuper–2000-es autók következtek. A Dakar idei győztese, Nasser Al-Attiyah pályafutása első S2000-es vb-futamgyőzelmét aratta, Martin Prokop és Juho Hänninen előtt.

Az utolsó pontszerző, tízedik helyen pedig a Munchi’s–Ford színeiben Federico Villagra végzett.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“