Ogier kiesett, Loeb nyert – Mexikó Rali

Sébastien Loeb zsinórban ötödik győzelmét aratta a Mexikó Ralin, megszerezve ezzel a Citroën DS3 WRC első vb-futamgyőzelmét. A szombaton este még a versenyt vezető csapattársa, Sébastien Ogier a vasárnapi első gyorsaságin baleset miatt esett ki. A két gyári Forddal Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala szerezték meg a dobogó két alsó fokát. A világbajnokságot továbbra is a Svéd Ralit megnyerő Hirvonen vezeti, Loeb azonban a hatodik helyről a másodikra ugrott fel.

Drámai fordulattal kezdődött a Mexikó Rali utolsó napja, amelyen mindössze három gyorsasági szakaszt rendeztek. A szombaton este még 10,5 másodperc előnnyel vezető Sébastien Ogier a vasárnapi első gyorsaságin kiütötte autója futóművét. Így az első hely Sébastien Loeb ölébe hullott, és a két maradék szakaszon könnyedén nyerte a versenyt. Ennek ellenére nem érdemtelenül került a hétszeres világbajnok zsebébe az immáron 63. vb-futamgyőzelme, hiszen szombaton váltó hiba miatt késett és ötven másodperc büntetést kapott, amelyből negyvenet ledolgozott, amikor Ogier kiesett előle.

Bár a versenyen végig a Citroënek domináltak – a 22 szakaszból 19-et DS3 WRC nyert –, végül a dobogó két alsóbb fokára mégis a két Ford gyári versenyző állhatott fel Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala sorrendben. Előbbi ráadásul az utolsó „Erőgyorsaságit” is megnyerte, Solberg és Loeb előtt, amiért három extra pont járt. Így Hirvonen 46 pontjával megőrizte vezető helyét a világbajnokságon, a 36 pontos Loeb és a 31 egységet gyűjtő Latvala előtt.

Petter Solberg minden bizonnyal dobogón végezhetett volna Citroënjével, ha elektromos hiba miatt nem veszít pénteken hét percet, ám így is az igen előkelő negyedik helyen fejezte be a versenyt.

A Svéd Ralin sziporkázó Mads Ostebreg ezúttal egy kicsit visszafogottabban versenyzett, valamint még pénteken egy defekt is hátráltatta, így az ötödik helyen végzett, megelőzve Stobart–Fordos csapattársát, Henning Solberget.

A hetedik helyen már a legjobb Szuper–2000-es autók következtek. A Dakar idei győztese, Nasser Al-Attiyah pályafutása első S2000-es vb-futamgyőzelmét aratta, Martin Prokop és Juho Hänninen előtt.

Az utolsó pontszerző, tízedik helyen pedig a Munchi’s–Ford színeiben Federico Villagra végzett.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax