Sébastien Loeb zsinórban ötödik győzelmét aratta a Mexikó Ralin, megszerezve ezzel a Citroën DS3 WRC első vb-futamgyőzelmét. A szombaton este még a versenyt vezető csapattársa, Sébastien Ogier a vasárnapi első gyorsaságin baleset miatt esett ki. A két gyári Forddal Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala szerezték meg a dobogó két alsó fokát. A világbajnokságot továbbra is a Svéd Ralit megnyerő Hirvonen vezeti, Loeb azonban a hatodik helyről a másodikra ugrott fel.
Drámai fordulattal kezdődött a Mexikó Rali utolsó napja, amelyen mindössze három gyorsasági szakaszt rendeztek. A szombaton este még 10,5 másodperc előnnyel vezető Sébastien Ogier a vasárnapi első gyorsaságin kiütötte autója futóművét. Így az első hely Sébastien Loeb ölébe hullott, és a két maradék szakaszon könnyedén nyerte a versenyt. Ennek ellenére nem érdemtelenül került a hétszeres világbajnok zsebébe az immáron 63. vb-futamgyőzelme, hiszen szombaton váltó hiba miatt késett és ötven másodperc büntetést kapott, amelyből negyvenet ledolgozott, amikor Ogier kiesett előle.
Bár a versenyen végig a Citroënek domináltak – a 22 szakaszból 19-et DS3 WRC nyert –, végül a dobogó két alsóbb fokára mégis a két Ford gyári versenyző állhatott fel Mikko Hirvonen, Jari-Matti Latvala sorrendben. Előbbi ráadásul az utolsó „Erőgyorsaságit” is megnyerte, Solberg és Loeb előtt, amiért három extra pont járt. Így Hirvonen 46 pontjával megőrizte vezető helyét a világbajnokságon, a 36 pontos Loeb és a 31 egységet gyűjtő Latvala előtt.
Petter Solberg minden bizonnyal dobogón végezhetett volna Citroënjével, ha elektromos hiba miatt nem veszít pénteken hét percet, ám így is az igen előkelő negyedik helyen fejezte be a versenyt.
A Svéd Ralin sziporkázó Mads Ostebreg ezúttal egy kicsit visszafogottabban versenyzett, valamint még pénteken egy defekt is hátráltatta, így az ötödik helyen végzett, megelőzve Stobart–Fordos csapattársát, Henning Solberget.
A hetedik helyen már a legjobb Szuper–2000-es autók következtek. A Dakar idei győztese, Nasser Al-Attiyah pályafutása első S2000-es vb-futamgyőzelmét aratta, Martin Prokop és Juho Hänninen előtt.
Az utolsó pontszerző, tízedik helyen pedig a Munchi’s–Ford színeiben Federico Villagra végzett.