Kettős Citroën győzelemmel ért véget a Portugál Rali, amelyet 2010 után újra Sébastien Ogier nyert Sébastien Loeb előtt. A műszaki hibáktól hátráltatott két gyári Forddal Jari-Matti Latvala és Mikko Hirvonen végeztek a harmadik és a negyedik helyen. Miután a Power Stage-et Loeb nyert, az érte járó három plusz ponttal utolérte Mikko Hirvonent a világbajnokságon így a két versenyző egyaránt 58 ponttal áll az élen.
Sok meglepetést nem tartogatott a Portugál Rali harmadik napja, hiszen minden fontosabb helyezés még szombaton eldőlt a két fordos versenyző defektjeivel és műszaki hibáival, valamint azzal, hogy a defektes kereket a pályán kicserélő Hirvonen Loeböt feltartotta.
Az utolsó versenynapot Sébastien Ogier több mint fél perc előnnyel kezdte, amit kényelmesen taktikázva meg is tartott és zsinórban másodszorra nyerte a Portugál Ralit, feledtetve ezzel mexikói kiesését. Loeb a feltartása során elveszített fél perc hátránnyal lett második. Latvala három, Hirvonen pedig hat perc hátránnyal futottak be a harmadik, negyedik helyen. Utóbbi vasárnap is hajtásproblémával küzdött, de ennek ellenére sikerült megelőznie a szombati napot a negyedik helyen záró Matthew Wilsont.
Wilson így a Stobart–Forddal ötödiknek futott be, míg Petter Solberg tíz perces büntetése ellenére az utolsó gyorsaságin egészen a hatodik helyre kapaszkodott fel. A norvég versenyző még pénteken hagyta ki az utolsó gyorsaságit, miután előtte egyszerre kapott három defektet. Ha a tízperces büntetését levonjuk, a második helyen végezhetett volna.
Kimi Räikkönen ezúttal nem villogott, és nagyon szolid autózást bemutatva végzett a hetedik helyen a Citroën DS3-assal, Federico Villagra lett a nyolcadik, Henning Solberg a kilencedik, Dennis Kuipers pedig a tizedik.
Az utolsó, élőben közvetített gyorsaságit Loeb nyerte Latvala és Ogier előtt, így ők kapták a bónuszpontokat.