Példaértékű összefogással menekült meg az idei Országos Historic Ralibajnokság

Hosszas előkészítő és egyeztető munka után biztosra vehető, hogy az idén is értékelhető lesz az Országos Historic Ralibajnokság, miután a szeptember 29–30-a között megrendezendő Vác Ralit is felvették az MNASZ versenynaptárába, Historic futamként.

Az idén elmaradt két rali 1-es futam, az Eger és Miskolc Rali a historic mezőnyét érintette a legrosszabbul, hiszen mindkét helyszínen a két nap külön, két-két futamot tartottak volna, így összesen négy verseny esett ki a bajnokságból, amelyben sokáig csak a június elején megtartott Mecsek Rali és az októberi Baranya Kupa szerepeltek. A szabály értelmében pedig legalább három futamból kell állnia a historic bajnokságnak, hogy értékelhető legyen.

A problémát a magyar raliban példaértékű összefogással sikerült megoldani. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ), a Rali Sport Bizottság (RSB), a Historic Munkacsoport és a Vác Rali rendezője is mindent megtett annak érdekében, hogy az Országos Historic Ralibajnokság váci futama az MNASZ versenynaptárába bekerüljön. Az így háromfordulósra bővült bajnokság már értékelhetővé válik, de további jó hír, hogy előrehaladott tárgyalások folynak egy novemberi, tatabányai helyszínű verseny felvételéről is, így akár négy futamból is állhat a 2012-es Országos Historic Ralibajnokság.

„A két elmaradt verseny után minden követ megmozgattunk annak érdekében, hogy az idén is bajnokot tudjunk hirdetni az Országos Historic Ralibajnokságban” – mondta Barna György, a Historic Munkacsoport vezetője. „Ennek érdekében nyugodtan mondhatjuk, hogy példaértékű összefogásra került sor.”

„A Vác Rali rendezője, Fodor Krisztián már korábban is szívesen látta volna a historic mezőnyét, de mivel ez egy RTE-futam, amelynek a szabályai eltérnek az Országos Ralibajnokság és a historic szabályaitól, nagyon sok előkészítő munkát és kompromisszumot igényelt a verseny. Szerencsére minden fél, az MNASZ, az RTE és a rendező is azon volt, hogy a problémákat megoldjuk, így minden akadály elhárult a verseny megrendezése elől. A historic mezőnye az RTE M csoportja, vagyis a licenccel rendelkező versenyzők után fog rajtolni.”

„Tavaly részt vettem a versenyen és azt gondolom, hogy a Vác Rali egy nagyon jó színvonalú futam. Közel van Budapesthez és az ország legtöbb részéhez is. Kis költségvetéssel megvalósítható, ami manapság nagyon fontos. Hogy volt értelme a munkánknak, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy 17 páros nevezett a historicban, amelyre a Mecsek Rali Eb-futamait leszámítva eddig nem nagyon volt példa.”

„Az egyik legnagyobb név Varga „Cigány” Zoltán lesz, aki BMW M3-asával Vácon fog debütálni a historic mezőny Replica Kupájában. Minden raliszurkolót szeretettel várunk szeptember 29–30-a között a Vác Ralin.”

VÁC RALI HISTORIC NEVEZÉSI LISTÁJA (NEM HIVATALOS)

  • 301    Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort RS 2000 Mk1, C3
  • 302    Kövesdán András–Kerekes József, Porsche 911 RS, D4
  • 316    Varga”C” Zoltán–Sirkó Csaba, BMW M3, Replica
  • 303    Juhász Zsolt–Rimár Tamás, BMW 2002,  C3
  • 304    Zsótér Bertalan–Eigel Attila, Opel Ascona B 1900, D3
  • 305    Varga Roland–Varga Sándor, VAZ 21011/2106, D2
  • 306    Varga István–Keresztes István, Volkswagen Scirocco GTI, D2
  • 307    Nagy István–Tóth Tibor, Volkswagen Golf I GTI, D2
  • 308    Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél, Opel Kadett C Coupe, D3
  • 309    Kátai Tamás–Kása Ferenc, Fiat 131 Abarth Rally, D3
  • 310    Leitold Károly–Bazsó Ildikó, Fiat 131 Abarth Rally, D3
  • 311    Gaál József–Gáspár Béla, Opel Ascona B 1900, D3
  • 312    Tóth István–Hammer Tamás, Skoda S120 S, C1
  • 313    Lukács Zsolt–Sárdi Zoltán, Skoda 110 Rallye, C1
  • 317    Endrődi Harri–Kulcsár Dániel, Tatra 613, Replica
  • 314    Kőváry Barna–Tóth Zsolt, Trabant 601, D2
  • 315    Ördögh Miklós–Imrik Tamás, Ford Escort XR3i, E2

ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

1. (B) CSOPORT

  • 1. Mekler László–Mekler Mikó Edit, Alfa Romeo Giulia Sprint GT  1,5

2. (C) CSOPORT

  • 1. Wirtmann Ferenc–Barna György, Ford Escort MK1 RS2000  21
  • 2. Juhász Zsolt–Rimár Tamás, BMW 2002 1,5
  • 3. Tóth István–Kósa Ferenc, Skoda 120S Rallye 1,5

3. (D) CSOPORT

  • 1. Zsótér Bertalan–Eigel Attila, Opel Ascona B  21
  • 2. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél, Opel Kadet C GTE 16,5
  • 3. Varga Roland–Varga Sándor, VAZ 21011/2106 15
  • 4. Varga István–Keresztes István, Volkswagen Scirocco 12
  • 5. Kátai Tamás–Bauer Miklós, Fiat Abarth 124 Rally 9
  • 6. Dergez Attila–Luca Orsolya, VAZ 21011   7,5
  • 7. Leitold Károly–Gábor János, Fiat Abarth 131 Rally 6
  • 8. Hammer Tamás–dr. Szarvas Szilvia, VAZ 21011  6
  • 9. Királyvári Gábor–Szám Béla, Wartburg 353 WR   5,5
  • 10. Kővári Barna–Tóth Zsolt, Trabant 601   3
  • 11. Kacsári Gábor–Kacsári Balázs, Fiat 131 Racing 1,5
  •       Kövesdán András–Jójárt András, Porsche 911 RS 1,5
  •       Nagy István–Tóth Tibor, Volkswagen Golf I 1,5

4. (D) CSOPORT

  • 1. Ördögh Miklós–Imrik Tamás, Ford Escort XR3i 1,5

REPLICA KUPA

  • 1. Bákúti Krisztián–Vukics Balázs, Fiat 131 Abarth Rally 10
Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program