Sokan szurkoltunk Petter Solbergnek, hogy az idén is maradjon a rali világbajnokságon, és úgy tűnik jól csináltuk! Solberg menedzsere, Ken Rees ma megerősítette, hogy egy Citroën DS3 WRC volánja mögött egész évben láthatjuk a 2003-as világbajnokot.
„Határozottan állíthatom, hogy ott leszünk a Svéd Ralin” – mondta Rees, aki az utolsó pillanatig tárgyalt a Citroën-csapattal, ami miatt ma délben, a nevezési zárlatkor még nem szerepelt Solberg neve a listán, amelyet később pótoltak.
„Az első versenyen Petter Solberg World Rally Team néven fogunk versenyezni, de azt nem tudom pontosan megmondani, hogy mi lesz utána. Lehet, hogy maradunk a saját csapatunknál, de az is lehet, hogy valamelyik gyári alakulatban folytatjuk. Még mindig nem teljes a költségvetésünk, de dolgozunk rajta.”
Solberg közben Dél-Franciaországban tesztel a Peugeot-csapattal a Monte-Carlo Ralira. Az IRC szezonnyitó futamára a Citroën Racing és a Peugeot Sport közös vezetője, Olivier Quesnel kérte fel Solberget, aki remélhetőleg az idén némi gyári támogatást is kap a vb-re.
Solberg a Subaru gyár kiszállása óta, saját csapatában versenyez, amelynek színeiben az idén kezdi a harmadik szezonját. Hihetetlen erőket mozgatott meg hazájában, hogy támogatókat találjon, a 2010-es utolsó másfél verseny költségvetését pedig saját zsebből fizette. De ő nem az a fajta, aki egykönnyen feladja.
Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük
Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.
Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel.
„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat.
Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc
A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti.
„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“
A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is.
„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk.
Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc
Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax