Négy évet fiatalodott Krózser Menyhért és Papp György Subaru WRC-je, minután a korábbi Impreza S8-ast S12-esre cserélték. Az MHH Rally Team párosa a hétvégi Mecsek Ralin már ezzel az új autóval áll rajthoz.
Krózser Menyhért: – Már korábban is felmerült az autóváltás lehetősége, amit mostanra tudtunk megvalósítani. A régi S8-as Subaruval is elégedett voltam, nagyon szerettem és hatalmas élmény volt vele menni, de mint mindenki, mi is törekszünk a fejlődésre.
Ez az S12-es Subaru négy évvel fiatalabb fejlesztés, 2005-ös autó, ami hatalmas előrelépést jelent: szélesebb, hosszabb, és minden porcikájában jobb. A magyar bajnokságba nehéz lenne ennél jobb autót hozni, szerintem abszolút esélyes a győzelemre.
Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy nekünk ez lesz vele az első versenyünk és a régi autóval sem mentünk túl sokat, ezért nem hiszem, hogy az első helyért tudnánk harcolni. A magyar mezőny eleje nagyon erős, nagyon jó, tapasztalt pilótákból áll, akik jó mércét jelentenek, de nagyon örülnék neki, ha végre a dobogós helyekért tudnánk versenyezni.
Szerdán, a hivatalos teszten fogom először vezetni, már nagyon várom. Ez a teszt arra lesz elég, hogy egy gyors képet kapjunk az autóról, és hogy legyen egy jó alapbeállításunk.
Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.
„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott.
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes.
Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak.
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.
Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét.
A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.
„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével.
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam.
Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“
Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek.
„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax