Újra támad az Opel Gaál csapata

Három hónap szünet után folytatódik az Országos Historic Ralibajnokság a Székesfehérvár Ralin. Gaál Ádám és Kalapács Kornél az 1977 és 1981 között homologizált autók 3. korcsoportjában, más nevén a D csoportban két második hellyel és a dupla szorzós Miskolc Rali megnyerésével a bajnokság élén várja a negyedik futamot, illetve az abszolút értékelésben is a pontverseny első helyén állnak.

2016006Miskolc (Medium)

A hosszúra nyúlt szünetben azonban nem tétlenkedett a gödöllői Opel Gaál márkakereskedés csapata, hiszen az Ascona B 2000-et kétszer is tesztelték az Euroringen, amelyet követően elegendő volt az autót lemosni és átnézni. A téli felkészítés ugyanis olyan alapos volt, hogy eddig egyetlen hibája sem jelentkezett a csapat szeme fényeként kezelt autón.

2016003Miskolc (Medium)

Gaál Ádám: – Nagyon hosszú volt ez a három hónap és már hiányzott a versenyzés. A Miskolc Rali után azonnal lefoglaltam az Euroringet két alkalomra is, hogy egy hónapnál több idő ne teljen el úgy, hogy nem ülünk autóban. Itthon is próbáltunk vele menni, csak hogy ne jöjjünk ki a rutinból.

2016002Miskolc (Medium)

– A tesztek alatt is nagyon jól működött az Ascona, nem tudok elég hálás lenni, hogy apuék ilyen jó autót építettek nekünk.

– Fehérváron nagyon jó mezőny lesz. Újra indul Wirtmann Feri, aki mindig komoly mérce a bajnokságban. Az idén már nagyon jókat vívtunk Balogh Sanyi Fiatjával és Rónay Laci Alfájával. Most is szoros versenyre számítok hármunk között, ami mindig nagyon motiváló.

KACS4300 (Large)

– Természetesen most is azért állunk rajthoz, hogy egy jót versenyezzünk, de az is fontos, hogy vigyázzunk az autóra, hogy célba érjünk és hogy gyarapítsuk a tapasztalatainkat. Szeretném, ha vasárnap este mi is és az egész csapat is úgy indulna haza, hogy jól éreztük magunkat.

KACS4170 (Large)

Gaál József csapatvezető: – A Miskolc Rali és a tesztek után is átnéztük az autót, de a mosáson kívül nem kellett hozzányúlni semmihez. Fehérvárra annyi újításunk lesz, hogy a Michelin mellé Hankook gumikat is vettünk, szeretnénk ezeket kipróbálni.

– A fiúktól most is azt kértem, hogy a legjobb tudásuk alapján menjenek végig a versenyen. Mi a saját szórakozásunk miatt indulunk, nekem és a műhelyben a srácoknak az okoz örömet, ha látjuk, tökéletesen működik az autó, amit felkészítettünk, Ádáméknak pedig ha gyarapíthatják a gyorsasági kilométereket.

KACS5991 (Large)

– Biztos vagyok benne, hogy ha célba érünk az eredmény is jó lesz.

További információ:

http://www.gaaloldtimermotorsport.eu/

http://www.opelgaal.hu/

 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“