Vannak csodák: Zsírpapa újra versenyautóban

A tavalyi Mecsek Ralin elszenvedett „fénysérülés” után úgy volt, hogy Zsíros Imre kihagyja a teljes idei szezont, hiszen az autót előbb újra négy kerékre kellett állítani. A tétlenséget azonban nem bírta nézni Zsírpapa két szponzora, a LÉZER Irodatechnika, valamint a Saldo Irodatechnika és a segítségükkel nem csak a VFTS született újjá, de Zsírpapa a Kurd–Lengyel között megrendezésre kerülő ralisprint futamon is rajthoz tud állni június 23–24-e között.

Zsíros Imre: – Fel voltam rá készülve, hogy az idei évet teljesen ki kell hagynom, és nagyon meglepődtem, amikor a két szponzorom bejelentkezett, hogy ideje lenne leporolni a VFTS-t. A LÉZER Irodatechnika tíz év áll mellettem, teljesen ismeretlenül kerültem oda hozzájuk, nagyon megtetszett nekik a rali, főleg a VFTS, amit meg tudok érteni, hiszen nekem is ez a kettő adja az életerőt. A Saldo Irodatechnika három éve csatlakozott a csapatunkhoz. Nagyon a szívükhöz nőtt a VFTS-ünk és nem akarták, hogy a garázsban vesztegeljen, amikor versenyezni is lehet vele.

– Tavaly a Mecsek Ralin a kis fénysérülésünk elég komolyra sikeredett. A szikla, ami megállított minket, az autó teljes jobb elejét leírta. Gyakorlatilag mindent ki kellett cserélni rajta, a bölcsőtől a futóművön át a doblemezig. Csernai Zsolt végezte a karosszéria munkát és nagyon szép lett az autó. Kasza Zoli pedig egy új motort készített bele, úgyhogy kívül-belül újjá született a kicsike.

– A napokban lett kész és gondoltuk, hogy egy ralisprinten csak ki kellene próbálni, ezért neveztünk be a Kurd–Lengyel közötti ralisprintre. Itt indul az öcsém is, Hajdú Gábor. A régi A-s Ladámból készített VFTS-t és azzal versenyeznek 7-8 éve. Nagyon ügyes srác. Előfordult már, hogy meghívásos versenyen indultunk együtt és rendesen el is kalapált. Mondjuk neki 1,9-es motorja van, de ettől függetlenül is nagyon ügyes.

– Egy ilyen gesztus után maximálisan ki kell szolgálnunk a támogatóinkat, akik csak azt kérték, hogy minél látványosabbak legyünk. Megígérhetem, hogy ebben nem lesz hiány.

A csapat együttműködő partnerei:

LÉZER Irodatechnika, Saldo Irodatechnika, ZS-M Team Parketta, www.ladabolt.hu, MRE–H Kft, a nagyipari törő-, zúzógépek forgalmazója, Lagrotta Utazási Iroda, , a családjaink és minden VFTS-szurkoló

További információk

www.zsirpapa.hu

www.padlofutesparketta.hu

www.mecsekparketta.hu

 

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program