Vannak csodák: Zsírpapa újra versenyautóban

A tavalyi Mecsek Ralin elszenvedett „fénysérülés” után úgy volt, hogy Zsíros Imre kihagyja a teljes idei szezont, hiszen az autót előbb újra négy kerékre kellett állítani. A tétlenséget azonban nem bírta nézni Zsírpapa két szponzora, a LÉZER Irodatechnika, valamint a Saldo Irodatechnika és a segítségükkel nem csak a VFTS született újjá, de Zsírpapa a Kurd–Lengyel között megrendezésre kerülő ralisprint futamon is rajthoz tud állni június 23–24-e között.

Zsíros Imre: – Fel voltam rá készülve, hogy az idei évet teljesen ki kell hagynom, és nagyon meglepődtem, amikor a két szponzorom bejelentkezett, hogy ideje lenne leporolni a VFTS-t. A LÉZER Irodatechnika tíz év áll mellettem, teljesen ismeretlenül kerültem oda hozzájuk, nagyon megtetszett nekik a rali, főleg a VFTS, amit meg tudok érteni, hiszen nekem is ez a kettő adja az életerőt. A Saldo Irodatechnika három éve csatlakozott a csapatunkhoz. Nagyon a szívükhöz nőtt a VFTS-ünk és nem akarták, hogy a garázsban vesztegeljen, amikor versenyezni is lehet vele.

– Tavaly a Mecsek Ralin a kis fénysérülésünk elég komolyra sikeredett. A szikla, ami megállított minket, az autó teljes jobb elejét leírta. Gyakorlatilag mindent ki kellett cserélni rajta, a bölcsőtől a futóművön át a doblemezig. Csernai Zsolt végezte a karosszéria munkát és nagyon szép lett az autó. Kasza Zoli pedig egy új motort készített bele, úgyhogy kívül-belül újjá született a kicsike.

– A napokban lett kész és gondoltuk, hogy egy ralisprinten csak ki kellene próbálni, ezért neveztünk be a Kurd–Lengyel közötti ralisprintre. Itt indul az öcsém is, Hajdú Gábor. A régi A-s Ladámból készített VFTS-t és azzal versenyeznek 7-8 éve. Nagyon ügyes srác. Előfordult már, hogy meghívásos versenyen indultunk együtt és rendesen el is kalapált. Mondjuk neki 1,9-es motorja van, de ettől függetlenül is nagyon ügyes.

– Egy ilyen gesztus után maximálisan ki kell szolgálnunk a támogatóinkat, akik csak azt kérték, hogy minél látványosabbak legyünk. Megígérhetem, hogy ebben nem lesz hiány.

A csapat együttműködő partnerei:

LÉZER Irodatechnika, Saldo Irodatechnika, ZS-M Team Parketta, www.ladabolt.hu, MRE–H Kft, a nagyipari törő-, zúzógépek forgalmazója, Lagrotta Utazási Iroda, , a családjaink és minden VFTS-szurkoló

További információk

www.zsirpapa.hu

www.padlofutesparketta.hu

www.mecsekparketta.hu

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax