Nyolc hónap várakozás ért véget a Cered Rally Sprinten, ahol Zsírpapa bemutatta vadonatúj Lada VFTS-ét. Az ülésbakon még állítani kell egy kicsit, de már most állíthatjuk, hogy egy kőkemény versenyautó született, amivel ki tudja, még akár Wirtmannt is el lehet verni.
„Nem csak hogy lehet, el is fogom verni vele! – nevet Zsírpapa. – Hú, te, nagyon jó lett a kocsi. Képzeld el, hogyha beteszem a kanyarba és én tudom, hogy hova kéne fordulnia, akkor ez oda is fordul. Nem nyaklik, tekeredik, oda megy, ahova kell.
Tavaly novemberben kezdtük el építeni egy 43 ezer kilométert futott Zsiguliból. A karosszéria, a bukócső, a futómű, minden új rajta. Már hamarabb is elkészülhettünk volna vele, de azt akartam, hogy tökéletesen legyen megépítve, a következő húsz évben ne legyen vele bajom, és tényleg mindenki belerakta a szívét, lelkét.

Nagyon nagy köszönet Hosszú Lacinak, aki a karosszériát készítette, a Green Motorsportnak, akik helyet biztosítottak az autóépítéshez, Illésnek a fényezésért és Kasza Zolinak, aki úgy talpra állította… tudod, ahogy szokta: tökéletes lett a kocsi.“
Persze egy új építésű autón előfordulnak még hiányosságok. Azonban a klasszikusan fekete–zöld VFTS még Zsírpapát is meglepte.
„Nem fogod elhinni, mi történt, megyünk felfelé Zagyvarónán. Józsikától béreltünk belsőkamerát, aki rákötötte a hangosításunkra. Na ettől a hangosításunk elment. Meszes (Mészáros Sándor) kiabált mellettem, de nem hallottam semmit. Odafordulok, hogy ne kiabáljon, erre beakadt a sisakom a cső és az ülés közé. Nem bírtam se elfordítani, se kihúzni. Rendesen beszorult a fejem, érted? Úgy mentem félig jobbra nézve, mire sikerült valahogy kiszabadítani.

WRC cső van a kocsiban, eddig nem volt fölöttem cső, most ott megy az X. A műhelyben kipróbáltam az ülést, hogy elérem a kormányt, meg a pedálokat, de arra nem gondoltam, hogy a bukósisakban is kipróbáljam.
Most rakhatjuk lejjebb az ülésbakot, hogy többet ne kelljen jobbra fordulva vezetnem.“
Az új autó mellett természetesen megmarad a régi, kultikus VFTS is, amivel Zsírpapának tervei vannak.
„Az öreget is nagyon szerettem. Abban meg az volt a jó, hogy tudtam, hogy nyaklik, máshova megy, mint tervezem, de mindig letaláltunk vele. Kap egy motort és egy váltót. Csináltatok hozzá 13 colos széles lemez felniket, arra rárakom a Wirtmann féle 245-ös gumikat, elájulsz, milyen jól fog kinézni, és kiállítási darab lesz belőle.“

Bár az új VFTS-t már megjáratta Zsírpapa a Cered Rallyn, a hivatalos bajnoki premierje a Győr Rallyn lesz.
„Nagyon várom már az első versenyét, kegyetlen jó vele menni. Wirtmann Feri készülj, mert ezzel szétcsapom a szádat“ – nevet Zsírpapa.
Zsírpapa támogatóit ezúttal külön soroljuk fel: Etikett Print Kft., Box Print-FSD Packing Kft., GQS Kft., Material-Plastik Kft., Vestin Equity Kft. „Azt írd már még oda, hogy minden szurkoló, nélkülük lehetne versenyezni, de minek, a srácok, akik segítettek a VFTS-t megépíteni, és a család. Puszi a csajoknak, Győrben találkozunk.“