Idei negyedik Európa-bajnoki szereplésére készül Vizin László és Zsiros Gábor, a szezonzáró svájci Valais Ralin. A helyenként technikás, máshol tempós hegyi szakaszairól ismert versenyen a szériaautó kupa első tíz helyezése a tét. Vizin a versenyzők értékelésében jelenleg 38 ponttal a 11. helyen áll, de mindössze két pont a hátránya a hetedik helyezetthez képest. Zsiros 47 ponttal a kilencedik a navigátorok bajnokságában, ahol szintén szorosabb a mezőny és csak hét pont választja el a hatodik helytől. A versenyt november 7-9-e között rendezik.
Vizin László: – Az év elején választottuk a Valais Ralit, amikor még úgy volt, hogy Turán Frici is az Eb-n megy az autóval. Az utolsó előtti futamon, a Sanremo Ralin ő akart indulni, így esett a választásunk a Valais Ralira, amit cseppet sem bánok. Az Európa-bajnokságon az egyik legizgalmasabb dolog, hogy az ember mindig új környezetben versenyezhet és mindig új kihívások elé áll. Ezért is szeretek minden évben új versenyeket kipróbálni.
A Valais Raliról sokat nem tudok, Svájcban is harminc éve jártam utoljára, átutazóban. A rendező felrakott egy videót a gyorsaságikról, és a You Tube-on is megnéztem pár belső kamerás felvételt a korábbi versenyekről. Ezek szerint a pályák változatosnak ígérkeznek, vannak keskeny, kanyargós és tempós részek egyaránt. A szervizpark 400 méteres magasságban van, innen megyünk fel egészen 1800 méterig, ahol akár hóesésre is számíthatunk. Ilyen magas hegyekben még sohasem versenyeztem, ez is egy új kihívás lesz a számomra.
Egyelőre még nem tették közzé a nevezési listát, így nem tudom, hogy mennyire lesz erős a szériaautó kupa mezőnye. Én minden versenynek azzal a céllal állok neki, hogy az első ötben végezzünk. Mivel a Valais Rali a bajnokság utolsó futama, itt dől el a bajnoki sorrend is. (Zsiros) Gabikával mind a kettőnknek jó esélye van arra, hogy az első tízben végezzünk. Ha ezt sikerül elérnünk, akkor elégedett leszek a szezonnal.
Az esélyeinket javítja, hogy ez lesz az idén a negyedik versenyünk az R4-es Subaruval. Én is hozzászoktam már az autóhoz, bár tesztelésre változatlanul nincs lehetőségünk. Viszont a legutóbbi horvát verseny óta nem telt el sok idő, úgyhogy bízom benne, át tudjuk menteni az ottani tempónkat.
A Rali-Európa-bajnokság szériaautó-kupa állása, versenyzők:
1. Aigner 138, 2. Orsák 117, 3. Bonnefis 95, 4. Arai 91, 5. Hadik 54, 6. Tempestini 52, 7. Gasperetti 39, 8. Lefevere, Harrach, Jakes 38, 11. Vizin 38, 12. Svedas, Butvilas 37, 14. Bruschetta 36, 15. Consani 34
A Rali-Európa-bajnokság szériaautó-kupa állása, navigátorok:
1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. McLoughlin 91, 4. Watzl 69, 5. Smeidler 67, 6. Kertész 54, 7. Pulpea 53, 8. Kostka 50, 9. Zsiros 47, 10. Ferrari 39
A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.
További információk: vizinrally.wordpress.com