Vizin célja az első tíz a svájci szezonzárón

Idei negyedik Európa-bajnoki szereplésére készül Vizin László és Zsiros Gábor, a szezonzáró svájci Valais Ralin. A helyenként technikás, máshol tempós hegyi szakaszairól ismert versenyen a szériaautó kupa első tíz helyezése a tét. Vizin a versenyzők értékelésében jelenleg 38 ponttal a 11. helyen áll, de mindössze két pont a hátránya a hetedik helyezetthez képest. Zsiros 47 ponttal a kilencedik a navigátorok bajnokságában, ahol szintén szorosabb a mezőny és csak hét pont választja el a hatodik helytől. A versenyt november 7-9-e között rendezik.

Vizin_Horvat_D3

Vizin László: – Az év elején választottuk a Valais Ralit, amikor még úgy volt, hogy Turán Frici is az Eb-n megy az autóval. Az utolsó előtti futamon, a Sanremo Ralin ő akart indulni, így esett a választásunk a Valais Ralira, amit cseppet sem bánok. Az Európa-bajnokságon az egyik legizgalmasabb dolog, hogy az ember mindig új környezetben versenyezhet és mindig új kihívások elé áll. Ezért is szeretek minden évben új versenyeket kipróbálni.

Vizin_Horvat_D1

A Valais Raliról sokat nem tudok, Svájcban is harminc éve jártam utoljára, átutazóban. A rendező felrakott egy videót a gyorsaságikról, és a You Tube-on is megnéztem pár belső kamerás felvételt a korábbi versenyekről. Ezek szerint a pályák változatosnak ígérkeznek, vannak keskeny, kanyargós és tempós részek egyaránt. A szervizpark 400 méteres magasságban van, innen megyünk fel egészen 1800 méterig, ahol akár hóesésre is számíthatunk. Ilyen magas hegyekben még sohasem versenyeztem, ez is egy új kihívás lesz a számomra.

vizin_horvat08 (Medium)

Egyelőre még nem tették közzé a nevezési listát, így nem tudom, hogy mennyire lesz erős a szériaautó kupa mezőnye. Én minden versenynek azzal a céllal állok neki, hogy az első ötben végezzünk. Mivel a Valais Rali a bajnokság utolsó futama, itt dől el a bajnoki sorrend is. (Zsiros) Gabikával mind a kettőnknek jó esélye van arra, hogy az első tízben végezzünk. Ha ezt sikerül elérnünk, akkor elégedett leszek a szezonnal.

vizin_horvat04 (Medium)

Az esélyeinket javítja, hogy ez lesz az idén a negyedik versenyünk az R4-es Subaruval. Én is hozzászoktam már az autóhoz, bár tesztelésre változatlanul nincs lehetőségünk. Viszont a legutóbbi horvát verseny óta nem telt el sok idő, úgyhogy bízom benne, át tudjuk menteni az ottani tempónkat.

vizin_horvat02 (Medium)

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó-kupa állása, versenyzők:
1. Aigner 138, 2. Orsák 117, 3. Bonnefis 95, 4. Arai 91, 5. Hadik 54, 6. Tempestini 52, 7. Gasperetti 39, 8. Lefevere, Harrach, Jakes 38, 11. Vizin 38, 12. Svedas, Butvilas 37, 14. Bruschetta 36, 15. Consani 34

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó-kupa állása, navigátorok:
1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. McLoughlin 91, 4. Watzl 69, 5. Smeidler 67, 6. Kertész 54, 7. Pulpea 53, 8. Kostka 50, 9. Zsiros 47, 10. Ferrari 39

A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa: Jön a ’90-es évek!

Már tréleren a VFTS, benne az új főtengely, az utolsó pillanatban elkészült kuplung és irány a vizsgabázis, hogy a friss műszakival rajthoz tudjon állni az Országos Historic Rally Bajnokság utolsó futamán, a Zemplén Rallyn. Zsírpapa és Mészáros Sándor is felkészültek, amire szükség is lesz, hiszen Papa szerint visszatér a ’90-es évek és házon belülről kap egy igen komoly ellenfelet.

„Figyelj ide, minden rendben – nyugtatott meg Zsírpapa. – Új főtengely van a VFTS-ben. Három verseny volt a régiben és mivel a negyediken szokott eltörni, gondoltam ideje kicserélni. Négy éve pont a Zemplén előtt nem cseréltettem ki, ki is könyökölt a hajtórúd, de most ilyen probléma nem lesz.

Csima Karcsi cserélte ki, tudod a Car-Csi Trade Kft.-s, de mi csak Kareszkának hívjuk. Itt áll mellettem éppen. Nagy Isti csinálta a kuplungot, nagyon jó lett. Egy kicsit későn adtam neki oda, úgyhogy későn kaptuk vissza, de Kareszka vasárnap bejött a műhelybe és egész nap az Öreglányon dolgozott, úgyhogy mindennel elkészültünk.

Zsírpapa, Kunmadaras 2025
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa, Kunmadaras 2025

Zemplén jó lesz. Két pálya van, mind a kettőt nagyon szeretem. Jobb lett volna négy, de most mit csináljunk, ezen a kettőn fogunk menni, de higgyétek el, így is jó lesz a hangulat. Gyertek minél többen, szurkoljatok és érezzük jól magunkat, amúgy is éppen elég gyík van az életben, pont ráfér már mindenkire egy kis rally.

Jön Wirtmann is. Remélem, a vénember végre letalál egyszer úgy, hogy nem esik be. Tudod mit, most az egyszer, hadd verjen meg, nem bánom, nyerjen ő, csak találkozzunk a célban.

Várjál már! Tudom, a szponzorokat el kell mondani, csak el ne felejtsem közben: Köszönöm a Fazekas Kft.-nek, az Etikett Print Kft.-nek és az LSP Kft.-nek hogy ott lehetünk Zemplénben – nagyon aranyosak, hogy támogatnak –, Kareszkának és Nagy Istinek, hogy elkészült az autó, meg a családomnak, hogy elviseltek két verseny között. Zemplén után kisimultabb leszek, megígérem.

Na, de amit mondani akartam: jön Rauth Tibi! Emlékszel még rá? A ’90-es években úgy mentünk, hogy Pethő Tyutyu, Rauth Tibi meg mi. Egy műhelyben voltunk, pontosabban Rauth Tibijében. Eddig szervizelt nekem, de most kitalálta, hogy ő is indul egy VFTS-sel, úgyhogy nagyon jó lesz a mezőny. Egy baj van, hogy eddig Tibi meg Hosszú Lacika (Sift László) szervizeltek, de már Lacika is építi a Gruppe 2-esét, ő is indul jövőre, most viszont megszívta, mert egyedül kell szervizelnie nekem is meg a Rauthnak is.

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Győr Rally 2025

 

Az a szerencse, hogy jövőre jön Kiscsatári is, vett egy A-s Zsigulit, de VFTS lesz belőle. Tudod ő adott szerszámot, amikor a parkettás cuccomat vittem el versenyre. Bakker, nagyon jó mezőny lesz jövőre, de kell keresnem egy szerelő brigádot. Azt mondja Rauth Tibi, itt áll mellettem, hogy már úgyis kiöregedtem, majd én szervizelek nekik jövőre. Hát az megnézhetik, majd viszek nekik egy (parketta) csiszolót, azt tologathatják a szervizparkban.

Szóval az a lényeg, jó lesz a Zemplén Rally, gyertek, vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak. Ennyi elég, nem? A többit majd a pályán.