Vizin három autóval tréningezett

Kalandosra sikerült Vizin László és Zsiros Gábor pályabejárása a Ciprus Ralin. A helybéli barátaiktól kölcsönkapott Subaru futóműve megsérült, ezért a kísérőautót, egy Nissan Primerát kellett bevetni az első napon. A második tréningnapra pedig az autókölcsönzőben található utolsó négykerékhajtású terepjárót, egy Suzukit sikerült beszerezni. A pályabejárás másik érdekessége az volt, amikor az egyik kávézóban magával a tízszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansellel futottak össze, aki turistaként érkezett a szigetre.

Vizin László: – Kalandos két napunk volt. A barátunktól kapott Subaru sajnos a harmadik gyorsaságin megadta magát, a hátsó kerék rugótányérja leszakadt. Szerencsére volt egy kísérőautónk, egy Nissan Primera, abba gyorsan átültünk. Este pedig rohantunk a kölcsönzőbe egy terepjáróért. Már csak a legkisebb Suzukiból volt, amibe bepréseltük magunkat és a ma (csütörtökön) ezzel fejeztük be a pályabejárást.

Szerencsére a Suzuki már jól bírta, pedig sokkal nehezebbek a pályák, mint tavaly voltak. A tavasszal elég nagy esőzés volt és a lefolyó víz komoly eróziós nyomokat hagyott az úton keresztbe-hosszába. A tavalyi Golden Stage pályája az idén gyorsasági szakasz lesz. Talán sokan emlékeznek rá a tévéközvetítésből, hogy egy meredek szakadék szélén megy. Ezen a pályán több olyan hely is van, ahol a vízmosás miatt leszakadt az út, és most fél méterrel keskenyebb a pálya.

Ez az egyik oka, ami miatt az idei verseny nehezebb lesz. Emellett a gyorsasági szakaszok össztávja is nőtt. Az új harminc kilométeres pálya pedig olyan, hogy a második tréningkörben húzós tempóban 48 percet mentünk rajta.

Volt viszont egy nagyon kellemes élményünk. Megálltunk egy kávéra, és amikor kiszálltunk az autóból, láttunk egy embert, aki bicikliket rakott ki egy autóból. Gabival mind a kettőnknek nagyon ismerős volt, de el kellett telni egy kis időnek, mire leesett, hogy ő Peterhansel, a Dakar Rali legsikeresebb versenyzője. Kiderült, hogy a feleségével kerékpározni jöttek Ciprusra, elkérte az itinerünkből a térképet és lefényképezte. Mondta, hogy feltétlenül megnézi a versenyt.

A pályabejárás után béreltünk egy tesztpályát a rendezőktől, ahol kipróbáltuk a versenyautót. Szerintem jók lettek a beállítások, de nem hiszem, hogy ezen múlik a verseny. Az első nap nagyon kemény lesz, azt kell túlélni. Biztos sok kieső lesz, de mi nem szeretnénk köztük lenni. Mindent elkövetünk, hogy vasárnap célba érjünk.

A Ciprus Rali programja*

*Most már hivatalos, hogy a rendezők – a vadászati szezon miatt – megcserélték a szombati és vasárnapi programot, amely a következőképpen néz ki:

november 2. péntek

  • 19:00 1. gyorsasági Szuper speciál (3,2 km) aszfalt

november 3. szombat

  • 7:00 rajt
  • 8:13 2. gyorsasági Koilinia (23,97 km) 22% aszfalt, 78% murva
  • 9:16 3. gyorsasági Salamiou (12,43 km) 57% aszfalt 43% murva
  • 9:59 4. gyorsasági Panayai (30,41 km) murva
  • 11:49 szervizpark
  • 13:17 5. gyorsasági Koilinia (23,97 km) 22% aszfalt, 78% murva
  • 14:20 6. gyorsasági Salamiou (12,43 km) 57% aszfalt 43% murva
  • 15:03 7. gyorsasági Panayai (30,41 km) murva
  • 16:56 Flexi szerviz

november 4. vasárnap

  • 8:15 rajt
  • 9:28. 8. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
  • 10:21 9. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
  • 11:04 10. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
  • 12:34 szervizpark
  • 14:02 11. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
  • 14:55 12. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
  • 15:38 13. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
  • 17:31 cél

Eurosport TV-közvetítés a Ciprus Raliról

  • november 3, szombat 00:00–00:30 1. nap összefoglaló
  • november 4, vasárnap 23:00–23:30 2. nap összefoglaló
  • november 6, kedd 23:45–00:15 Inside IRC magazin
  • november 7, szerda 23:45–00:15 Inside IRC magazin ismétlése

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“