Vizin három autóval tréningezett

Kalandosra sikerült Vizin László és Zsiros Gábor pályabejárása a Ciprus Ralin. A helybéli barátaiktól kölcsönkapott Subaru futóműve megsérült, ezért a kísérőautót, egy Nissan Primerát kellett bevetni az első napon. A második tréningnapra pedig az autókölcsönzőben található utolsó négykerékhajtású terepjárót, egy Suzukit sikerült beszerezni. A pályabejárás másik érdekessége az volt, amikor az egyik kávézóban magával a tízszeres Dakar-győztes Stéphane Peterhansellel futottak össze, aki turistaként érkezett a szigetre.

Vizin László: – Kalandos két napunk volt. A barátunktól kapott Subaru sajnos a harmadik gyorsaságin megadta magát, a hátsó kerék rugótányérja leszakadt. Szerencsére volt egy kísérőautónk, egy Nissan Primera, abba gyorsan átültünk. Este pedig rohantunk a kölcsönzőbe egy terepjáróért. Már csak a legkisebb Suzukiból volt, amibe bepréseltük magunkat és a ma (csütörtökön) ezzel fejeztük be a pályabejárást.

Szerencsére a Suzuki már jól bírta, pedig sokkal nehezebbek a pályák, mint tavaly voltak. A tavasszal elég nagy esőzés volt és a lefolyó víz komoly eróziós nyomokat hagyott az úton keresztbe-hosszába. A tavalyi Golden Stage pályája az idén gyorsasági szakasz lesz. Talán sokan emlékeznek rá a tévéközvetítésből, hogy egy meredek szakadék szélén megy. Ezen a pályán több olyan hely is van, ahol a vízmosás miatt leszakadt az út, és most fél méterrel keskenyebb a pálya.

Ez az egyik oka, ami miatt az idei verseny nehezebb lesz. Emellett a gyorsasági szakaszok össztávja is nőtt. Az új harminc kilométeres pálya pedig olyan, hogy a második tréningkörben húzós tempóban 48 percet mentünk rajta.

Volt viszont egy nagyon kellemes élményünk. Megálltunk egy kávéra, és amikor kiszálltunk az autóból, láttunk egy embert, aki bicikliket rakott ki egy autóból. Gabival mind a kettőnknek nagyon ismerős volt, de el kellett telni egy kis időnek, mire leesett, hogy ő Peterhansel, a Dakar Rali legsikeresebb versenyzője. Kiderült, hogy a feleségével kerékpározni jöttek Ciprusra, elkérte az itinerünkből a térképet és lefényképezte. Mondta, hogy feltétlenül megnézi a versenyt.

A pályabejárás után béreltünk egy tesztpályát a rendezőktől, ahol kipróbáltuk a versenyautót. Szerintem jók lettek a beállítások, de nem hiszem, hogy ezen múlik a verseny. Az első nap nagyon kemény lesz, azt kell túlélni. Biztos sok kieső lesz, de mi nem szeretnénk köztük lenni. Mindent elkövetünk, hogy vasárnap célba érjünk.

A Ciprus Rali programja*

*Most már hivatalos, hogy a rendezők – a vadászati szezon miatt – megcserélték a szombati és vasárnapi programot, amely a következőképpen néz ki:

november 2. péntek

  • 19:00 1. gyorsasági Szuper speciál (3,2 km) aszfalt

november 3. szombat

  • 7:00 rajt
  • 8:13 2. gyorsasági Koilinia (23,97 km) 22% aszfalt, 78% murva
  • 9:16 3. gyorsasági Salamiou (12,43 km) 57% aszfalt 43% murva
  • 9:59 4. gyorsasági Panayai (30,41 km) murva
  • 11:49 szervizpark
  • 13:17 5. gyorsasági Koilinia (23,97 km) 22% aszfalt, 78% murva
  • 14:20 6. gyorsasági Salamiou (12,43 km) 57% aszfalt 43% murva
  • 15:03 7. gyorsasági Panayai (30,41 km) murva
  • 16:56 Flexi szerviz

november 4. vasárnap

  • 8:15 rajt
  • 9:28. 8. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
  • 10:21 9. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
  • 11:04 10. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
  • 12:34 szervizpark
  • 14:02 11. gyorsasági Prodromi (19,43 km) 36% aszfalt, 64% murva
  • 14:55 12. gyorsasági Gialia (14,82 km) murva
  • 15:38 13. gyorsasági Stavros (15,91 km) aszfalt
  • 17:31 cél

Eurosport TV-közvetítés a Ciprus Raliról

  • november 3, szombat 00:00–00:30 1. nap összefoglaló
  • november 4, vasárnap 23:00–23:30 2. nap összefoglaló
  • november 6, kedd 23:45–00:15 Inside IRC magazin
  • november 7, szerda 23:45–00:15 Inside IRC magazin ismétlése

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax