Vizin Horvátországban folytatja az Eb-szereplést

A Horvát Rali lesz Vizin László és Zsiros Gábor idei harmadik Eb-futama. A páros a rali-Európa-bajnokság idei első felében a Kanári-szigetek és a Korzika Ralin állt rajthoz. Vizin 31 pontjával a szériaautó-kupa 12. helyén áll, mindössze 17 ponttal lemaradva a negyedik mögött. A szeptember 26–28-a között megrendezendő Horvát Rali évek óta az Európa-bajnokság egyik legmeghatározóbb futama, ám az IRC versenynaptárában nem szerepelt, így a mezőny nagy részének új helyszín lesz.

vizin_fra_010 (Large)

Vizin László: – Nagyon várom már, hogy négy hónap szünet után újra versenyautóba üljek. Az Európa-bajnokság idei szabályai szerint a szezon első és második felében is rajthoz kell állni ahhoz, hogy a versenyzőket értékeljék. Azt már az év elején eldöntöttem, hogy csak aszfaltos versenyen indulok. Egyrészről ezt jobban szeretem, másrészről pedig, ha csak ilyen kevés versenyen tudunk indulni, akkor előny, hogy csak egyfajta talajra koncentrálunk.

Az Eb második felében négy aszfaltos futam van, a Barum, a Sanremo, a Horvát és a Valais Rali. Az első kettőn már mentünk, gondoltam, hogy az idén kipróbáljuk a másik kettőt. Szeretek új helyszínekkel megismerkedni, szeptember végén az Adria környéke nagyon kellemes, ráadásul én Dél-Magyarországon lakom, ezért ez a verseny szinte hazai futam lesz a számomra.

vizin_fra_001 (Large)

A szériaautó-bajnokságban a 12. helyen állunk, de nem vagyunk sokkal lemaradva a negyedik helyezettől sem. Elsősorban a versenyzés élvezete miatt indulok az Eb-n, de ha már ott vagyunk, akkor természetesen Zsiros Gabikával mi is szeretnénk a tőlünk telhető legjobb eredményt elérni, minél több pontot szerezni és ha nem is életcélom, de nagyon motivál, hogy a bajnokságban az első tízben végezzünk.

Remélem, sok magyar szurkoló jön ki a versenyre és sok magyar versenyzőnek tudnak majd szurkolni. Mindig nagyon jó érzés, ha magyar zászlót láthatunk a pályák szélén.

Vizin_esp_18 (Medium)

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó-kupa állása, versenyzők:
1. Orsák 117, 2. Aigner 99, 3. Bonnefis 95, 4. Tempestini 48… 12. Vizin 31

A Rali-Európa-bajnokság szériaautó-kupa állása, navigátorok:
1. Heigl 99, 2. Fournier 95, 3. Smeidler 67, 4. Kostka 50, 7. Zsiros 40

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax