A Jalta Rali második teljes napja is rövidre sikeredett Vizin László és Zsiros Gábor számára, akik a szombati első gyorsaságin a Volkswagen Polo Szuper–2000-es jobb első futóművének sérülése miatt adták fel a versenyt. A páros csütörtökön rendben teljesítette idei első IRC-futama két gyorsasági szakaszát, de pénteken a negyedik gyorsaságin egy hűtővízcső repedése miatt kiestek. A szervizcsapat megjavította az autót, így szombaton szuper ralival folytatták a versenyt, de ezúttal sem jutottak messzire.
Vizin László: – Elég rövid lett az idei első versenyünk. Csütörtökön a két gyorsaságin nem akartunk kockáztatni, túl sok volt a padka, inkább a pénteki és a szombati szakaszokra spóroltunk.
– Pénteken az első gyorsaságin egy vízcső forrasztása elengedett és elszivárgott a hűtővizünk. Elkezdett a motor három hengerezni. A második gyorsaságin még elrajtoltunk, de félre kellett állnunk. A szervizcsapat gyorsan megjavította az autót, és másnap szuper ralival visszaálltunk.
– A szombati első gyorsaságin nagyon tetszett a Polo, de egy kilométerrel a cél előtt kiszakadt a jobb első futóművünk és kiesetünk. Eddig minden évben kiestem az első IRC-futamomon. Tavalyelőtt az Ypres Ralin a futóművet ütöttem ki egy kövön, tavaly pedig Szardínián szintén egy kő állította meg az autót egy vízátfolyásban. Ezúttal nem én hibáztam, hanem a technika. Remélem, most már kijött az autó minden gyerekbetegsége, és a következő versenyünkön rendben lesz minden.
– A Jalta Rali nagyon tetszett, igazi nehéz pályákkal. A rendezők is próbáltak kitenni magukért, de nagyon sok apró fennakadás volt, és a szervizcsapat háromnapos túrája a határig is nagyon kimerítő volt a számukra. Örülök, hogy kipróbáltuk ezt a versenyt, de jövőre valószínűleg nem jövünk vissza.
A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT.