Vizin: Kőkemény lesz a verseny – Ypres Rali pályabejárás

Sokkal nehezebb lesz az idei Ypres Rali, mint amin Vizin László és Zsiros Gábor 2009-ben részt vettek. Ezt a páros a pályabejárást követően is megerősítette, miután feldolgozták a 18 gyorsasági szakasznak otthont adó tíz különböző pályát.  A verseny hosszabb és fárasztóbb lesz, mint három évvel ezelőtt volt, a mezőnyről viszont elmondható, hogy ugyanolyan erős, mint amit a belga IRC-futamon megszokhattunk. Vizin a 30-as rajtszámot kapta és az a célja, hogy pályafutása első Skoda Fabia S2000-essel futott versenyén az első 15-ben végezzen.

Vizin László: – Eddig is tudtuk, hogy nehéz versenyre vállalkoztunk, hiszen közel háromszáz gyorsasági kilométert kell teljesítenünk, szombaton pedig több mint kétszázat, ami a világbajnokságon is hosszú napnak számítana. Miután felírtuk mind a tíz pályát még inkább megerősödött bennem a gondolat, hogy ez egy kőkemény verseny lesz. Két harminc kilométeres pálya is van és csak kettő olyan, ami tíz kilométernél rövidebb.

Három éve már jártuk az Ypres Ralin, de itt nagyon sok variációs lehetősége van a pályáknak, amit a rendezők ki is használnak, és évről-évre mindig változtatnak rajtuk. Az idén nincs is olyan pálya, ami teljes egészében megegyezik a 2009-essel, de több olyan is van, amelyek nagy részén már jártunk. Ez a pályafelírásban nem sokat segített, inkább az volt a nagy előny, hogy tudtuk, hogy mire számíthatunk a versenyen. A környezet, a táj, a házak annyira egyformák, hogy nagyon nehéz beazonosítani, hol járunk, ezért nem is nagyon lehet a pályákat megjegyezni, csak itinerből tudunk versenyezni.

A mezőny nagyon erős, több Szuper–2000-es autó indul, mint az idén bármelyik IRC-futamon. Mi a 30-as rajtszámot kaptuk, a Szuper–2000-esek közül az utolsót, de azt hiszem, ez normális is, hiszen nekünk van a legkevesebb rutinunk ilyen autóval. A mezőnyben az első 8-10 nagyon jó pilóta, velük biztosan nem tudjuk felvenni a versenyt, de nagyon szeretnénk az első 15-ben végezni.

Ma (csütörtökön) még nincs verseny, de így is sűrű a programunk. Hajnali fél hétre megyünk adminisztratív átvételre. Most nem volt alternatív lehetőség, úgyhogy mindenképpen korán kellett kelnünk. Utána lesz a technikai átvétel, este héttől éjfélig pedig a shake down. Péntek reggel kicsit többet tudunk pihenni, mert a verseny csak délután ötkor kezdődik.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“