Sokkal nehezebb lesz az idei Ypres Rali, mint amin Vizin László és Zsiros Gábor 2009-ben részt vettek. Ezt a páros a pályabejárást követően is megerősítette, miután feldolgozták a 18 gyorsasági szakasznak otthont adó tíz különböző pályát. A verseny hosszabb és fárasztóbb lesz, mint három évvel ezelőtt volt, a mezőnyről viszont elmondható, hogy ugyanolyan erős, mint amit a belga IRC-futamon megszokhattunk. Vizin a 30-as rajtszámot kapta és az a célja, hogy pályafutása első Skoda Fabia S2000-essel futott versenyén az első 15-ben végezzen.
Vizin László: – Eddig is tudtuk, hogy nehéz versenyre vállalkoztunk, hiszen közel háromszáz gyorsasági kilométert kell teljesítenünk, szombaton pedig több mint kétszázat, ami a világbajnokságon is hosszú napnak számítana. Miután felírtuk mind a tíz pályát még inkább megerősödött bennem a gondolat, hogy ez egy kőkemény verseny lesz. Két harminc kilométeres pálya is van és csak kettő olyan, ami tíz kilométernél rövidebb.
Három éve már jártuk az Ypres Ralin, de itt nagyon sok variációs lehetősége van a pályáknak, amit a rendezők ki is használnak, és évről-évre mindig változtatnak rajtuk. Az idén nincs is olyan pálya, ami teljes egészében megegyezik a 2009-essel, de több olyan is van, amelyek nagy részén már jártunk. Ez a pályafelírásban nem sokat segített, inkább az volt a nagy előny, hogy tudtuk, hogy mire számíthatunk a versenyen. A környezet, a táj, a házak annyira egyformák, hogy nagyon nehéz beazonosítani, hol járunk, ezért nem is nagyon lehet a pályákat megjegyezni, csak itinerből tudunk versenyezni.
A mezőny nagyon erős, több Szuper–2000-es autó indul, mint az idén bármelyik IRC-futamon. Mi a 30-as rajtszámot kaptuk, a Szuper–2000-esek közül az utolsót, de azt hiszem, ez normális is, hiszen nekünk van a legkevesebb rutinunk ilyen autóval. A mezőnyben az első 8-10 nagyon jó pilóta, velük biztosan nem tudjuk felvenni a versenyt, de nagyon szeretnénk az első 15-ben végezni.
Ma (csütörtökön) még nincs verseny, de így is sűrű a programunk. Hajnali fél hétre megyünk adminisztratív átvételre. Most nem volt alternatív lehetőség, úgyhogy mindenképpen korán kellett kelnünk. Utána lesz a technikai átvétel, este héttől éjfélig pedig a shake down. Péntek reggel kicsit többet tudunk pihenni, mert a verseny csak délután ötkor kezdődik.
A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.