Vizin: Kőkemény lesz a verseny – Ypres Rali pályabejárás

Sokkal nehezebb lesz az idei Ypres Rali, mint amin Vizin László és Zsiros Gábor 2009-ben részt vettek. Ezt a páros a pályabejárást követően is megerősítette, miután feldolgozták a 18 gyorsasági szakasznak otthont adó tíz különböző pályát.  A verseny hosszabb és fárasztóbb lesz, mint három évvel ezelőtt volt, a mezőnyről viszont elmondható, hogy ugyanolyan erős, mint amit a belga IRC-futamon megszokhattunk. Vizin a 30-as rajtszámot kapta és az a célja, hogy pályafutása első Skoda Fabia S2000-essel futott versenyén az első 15-ben végezzen.

Vizin László: – Eddig is tudtuk, hogy nehéz versenyre vállalkoztunk, hiszen közel háromszáz gyorsasági kilométert kell teljesítenünk, szombaton pedig több mint kétszázat, ami a világbajnokságon is hosszú napnak számítana. Miután felírtuk mind a tíz pályát még inkább megerősödött bennem a gondolat, hogy ez egy kőkemény verseny lesz. Két harminc kilométeres pálya is van és csak kettő olyan, ami tíz kilométernél rövidebb.

Három éve már jártuk az Ypres Ralin, de itt nagyon sok variációs lehetősége van a pályáknak, amit a rendezők ki is használnak, és évről-évre mindig változtatnak rajtuk. Az idén nincs is olyan pálya, ami teljes egészében megegyezik a 2009-essel, de több olyan is van, amelyek nagy részén már jártunk. Ez a pályafelírásban nem sokat segített, inkább az volt a nagy előny, hogy tudtuk, hogy mire számíthatunk a versenyen. A környezet, a táj, a házak annyira egyformák, hogy nagyon nehéz beazonosítani, hol járunk, ezért nem is nagyon lehet a pályákat megjegyezni, csak itinerből tudunk versenyezni.

A mezőny nagyon erős, több Szuper–2000-es autó indul, mint az idén bármelyik IRC-futamon. Mi a 30-as rajtszámot kaptuk, a Szuper–2000-esek közül az utolsót, de azt hiszem, ez normális is, hiszen nekünk van a legkevesebb rutinunk ilyen autóval. A mezőnyben az első 8-10 nagyon jó pilóta, velük biztosan nem tudjuk felvenni a versenyt, de nagyon szeretnénk az első 15-ben végezni.

Ma (csütörtökön) még nincs verseny, de így is sűrű a programunk. Hajnali fél hétre megyünk adminisztratív átvételre. Most nem volt alternatív lehetőség, úgyhogy mindenképpen korán kellett kelnünk. Utána lesz a technikai átvétel, este héttől éjfélig pedig a shake down. Péntek reggel kicsit többet tudunk pihenni, mert a verseny csak délután ötkor kezdődik.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.