Vizin Laci bácsi tizedik az első nap után

Az IRC kétkerékhajtású értékelésében a 10. míg A7-ben a 34 versenyben lévő párosból a 22. helyen áll Vizin László és Zsiros Gábor a Sanremo Rali első napja után. A koradélután és éjfél között megrendezett első szakaszokat nehezítette az időjárás is, a hol eleredő, hol elálló esővel.

„Nagyon kemény nap volt. Sokkal nehezebbek voltak a pályák, mint tavaly” – mondta Laci bácsi. „Dél körül esett az eső, de úgy gondoltuk, hogy még száraz úton tudunk átmenni, ezért slick gumikkal indultunk, ami jó is lett volna. Az eső gyorsasági rajtjában azonban álltunk fél órát, mert valakinek kigyulladt az autója. Közben leesett az eső és vizes pályán mentünk.”

„A második körre intermédiát raktunk fel, akkor meg felszáradtak az utak, úgyhogy a slick lett volna jó.”

„Az utolsó, 44 km-es gyorsaságin megint esett az eső. Nagyon nehéz volt ilyen keskeny pályákon, sötétben, vízen menni, úgy hogy maximum húsz centit hibázhatsz, mert utána ott a szakadék. De hát mindenkinek egyformák voltak a körülmények, ezt kellett megoldani.”

„A tizedik helynél azért egy kicsit jobbat vártam. Ma megpróbálunk javítani, de nagyon észnél kell lenni, mert szerintem a szombati pályák sokkal nehezebbek a péntekieknél. Sok lesz a lefelé, és szerintem az lesz a döntő, hogy ki hogyan tudja beosztani a fékjeit.”

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax