Vizin ötös rajtszámmal első IRC-pontjaiért

Az igen előkelő ötös rajtszámot kapta Vizin László és Zsiros Gábor az IRC-sorozat tizedik fordulóján, a Jalta Ralin, ahol a magyar páros egyedül képviseli az elmúlt két év IRC-bajnok márkáját, a Skodát. Mivel a versenyre mindössze hat páros nevezett Szuper–2000-es autóval, amelyből ötöt értékelnek az IRC-ben, Vizin könnyedén megszerezheti pályafutása első IRC-pontjait. Ehhez azonban előbb célba kell érni a versenyen, ahol nagyon sok a hibázási lehetőség.

Vizin László: – Nagy megtiszteltetés számomra, hogy ötös rajtszámmal indulhatok egy IRC-futamon, még akkor is, hogyha ez elsősorban a kevés nevezőnek köszönhető. Amikor pár éve az IRC kétkerékhajtású kupájában indultam, mindig az első ötbe szerettem volna bekerülni, ez sokszor elég merész cél volt.

– Amikor az idén Szuper–2000-es autóra váltottam, tisztában voltam vele, hogy a Skoda Fabia S2000-es bármennyire is jó autó, az IRC élmezőnyével nem lehet felvenni a versenyt. Most azonban nem tűnik túl merész vállalkozásnak, ha az abszolút értékelés első öt helyét célozzuk meg, és nagyon örülnék neki, ha sikerülne megszereznem pályafutásom első IRC-pontjait.

– A pályabejárás első napján már túl vagyunk. Nagyon hasonlít a verseny a Sanremo Ralihoz, egy picit talán itt szélesebb az út, de sokkal rosszabb minőségű. Sok helyen le lehet vágni a kanyart, ami miatt murvakihordásosak lesznek a pályák. Nagyon észnél kell lenni, hogy az ember melyik kanyart vágja le, mert van, amelyik adja magát, hogy ezen át kell menni, de amikor visszatérnél az útra, ott olyan magasan van az aszfalt, hogy azonnal defektet kapsz.

– Sok az emelkedő, de amelyik hegyre fel kell mennünk, arról le is jövünk. Mivel a két versenynap ugyanazokon a pályákon zajlik, csak fordított irányban, ugyanannyi fölfelé menő rész lesz, mint lefelé jövő. Fölfelé is könnyű hibázni, lefelé viszont még gyorsabban megvan a baj. Éppen ezért ésszel fogjuk kezdeni a versenyt. Nagyon lassan sem lehet menni, mert az N-es mezőnyben is jó képességű versenyzők vannak.

Jalta Rali információk:

  • Prime Yalta Rally: a 13 fordulós Intercontinental Rally Challenge (IRC) 10. futama
  • Rajt: szeptember 14. péntek 13:01, Naberezhnaya, Jalta, Ukrajna
  • Cél: szeptember 16. vasárnap 15:27, Jalta
  • Szerviz park: Jalta kikötő
  • Nevezők száma: 30
  • Gyorsasági szakaszok száma: 14
  • Gyorsasági táv: 261,87 km (első nap: 145,13 km, második nap 116,74 km)
  • Teljese táv: 723,17 km
  • Talaj: aszfal

Az IRC rajtlista élmezőnye:

  • 1     Yuriy Protasov–Kyrylo Nesvit, UKR  Ford Fiesta RRC
  • 2     Yagiz Avci–Bahadir Gücenmez, TR Ford Fiesta S2000
  • 3     Mikko Pajunen–Kaj Lindstrom, FIN Ford Fiesta S2000
  • 5     Vizin László–Zsiros Gábor, H   Skoda Fabia S2000
  • 7     Yukhym Vazheyevskyy–Yevgen Kochkovyi,  UKR Peugeot 207 S2000
  • 8     Vitaliy Pushkar–Ivan Mishyn, UKR Mitsubishi Lancer Evo X R4
  • 9     Marco Tempestini–Dorin Pulpea, RO Subaru Impreza STI R4
  • 10   Marco Cavigioli–Monica Fortunato , I Mitsubishi Lancer Evo IX R4
  • 11   Robert Consani–Nicolas Klinger, I/F Renault Mégane RS
  • 12   Simone Tempestini–Lucio Baggio, RO/I Subaru Impreza STI N15

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

 

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax