Vizin ötös rajtszámmal első IRC-pontjaiért

Az igen előkelő ötös rajtszámot kapta Vizin László és Zsiros Gábor az IRC-sorozat tizedik fordulóján, a Jalta Ralin, ahol a magyar páros egyedül képviseli az elmúlt két év IRC-bajnok márkáját, a Skodát. Mivel a versenyre mindössze hat páros nevezett Szuper–2000-es autóval, amelyből ötöt értékelnek az IRC-ben, Vizin könnyedén megszerezheti pályafutása első IRC-pontjait. Ehhez azonban előbb célba kell érni a versenyen, ahol nagyon sok a hibázási lehetőség.

Vizin László: – Nagy megtiszteltetés számomra, hogy ötös rajtszámmal indulhatok egy IRC-futamon, még akkor is, hogyha ez elsősorban a kevés nevezőnek köszönhető. Amikor pár éve az IRC kétkerékhajtású kupájában indultam, mindig az első ötbe szerettem volna bekerülni, ez sokszor elég merész cél volt.

– Amikor az idén Szuper–2000-es autóra váltottam, tisztában voltam vele, hogy a Skoda Fabia S2000-es bármennyire is jó autó, az IRC élmezőnyével nem lehet felvenni a versenyt. Most azonban nem tűnik túl merész vállalkozásnak, ha az abszolút értékelés első öt helyét célozzuk meg, és nagyon örülnék neki, ha sikerülne megszereznem pályafutásom első IRC-pontjait.

– A pályabejárás első napján már túl vagyunk. Nagyon hasonlít a verseny a Sanremo Ralihoz, egy picit talán itt szélesebb az út, de sokkal rosszabb minőségű. Sok helyen le lehet vágni a kanyart, ami miatt murvakihordásosak lesznek a pályák. Nagyon észnél kell lenni, hogy az ember melyik kanyart vágja le, mert van, amelyik adja magát, hogy ezen át kell menni, de amikor visszatérnél az útra, ott olyan magasan van az aszfalt, hogy azonnal defektet kapsz.

– Sok az emelkedő, de amelyik hegyre fel kell mennünk, arról le is jövünk. Mivel a két versenynap ugyanazokon a pályákon zajlik, csak fordított irányban, ugyanannyi fölfelé menő rész lesz, mint lefelé jövő. Fölfelé is könnyű hibázni, lefelé viszont még gyorsabban megvan a baj. Éppen ezért ésszel fogjuk kezdeni a versenyt. Nagyon lassan sem lehet menni, mert az N-es mezőnyben is jó képességű versenyzők vannak.

Jalta Rali információk:

  • Prime Yalta Rally: a 13 fordulós Intercontinental Rally Challenge (IRC) 10. futama
  • Rajt: szeptember 14. péntek 13:01, Naberezhnaya, Jalta, Ukrajna
  • Cél: szeptember 16. vasárnap 15:27, Jalta
  • Szerviz park: Jalta kikötő
  • Nevezők száma: 30
  • Gyorsasági szakaszok száma: 14
  • Gyorsasági táv: 261,87 km (első nap: 145,13 km, második nap 116,74 km)
  • Teljese táv: 723,17 km
  • Talaj: aszfal

Az IRC rajtlista élmezőnye:

  • 1     Yuriy Protasov–Kyrylo Nesvit, UKR  Ford Fiesta RRC
  • 2     Yagiz Avci–Bahadir Gücenmez, TR Ford Fiesta S2000
  • 3     Mikko Pajunen–Kaj Lindstrom, FIN Ford Fiesta S2000
  • 5     Vizin László–Zsiros Gábor, H   Skoda Fabia S2000
  • 7     Yukhym Vazheyevskyy–Yevgen Kochkovyi,  UKR Peugeot 207 S2000
  • 8     Vitaliy Pushkar–Ivan Mishyn, UKR Mitsubishi Lancer Evo X R4
  • 9     Marco Tempestini–Dorin Pulpea, RO Subaru Impreza STI R4
  • 10   Marco Cavigioli–Monica Fortunato , I Mitsubishi Lancer Evo IX R4
  • 11   Robert Consani–Nicolas Klinger, I/F Renault Mégane RS
  • 12   Simone Tempestini–Lucio Baggio, RO/I Subaru Impreza STI N15

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax