Vizin ötös rajtszámmal első IRC-pontjaiért

Az igen előkelő ötös rajtszámot kapta Vizin László és Zsiros Gábor az IRC-sorozat tizedik fordulóján, a Jalta Ralin, ahol a magyar páros egyedül képviseli az elmúlt két év IRC-bajnok márkáját, a Skodát. Mivel a versenyre mindössze hat páros nevezett Szuper–2000-es autóval, amelyből ötöt értékelnek az IRC-ben, Vizin könnyedén megszerezheti pályafutása első IRC-pontjait. Ehhez azonban előbb célba kell érni a versenyen, ahol nagyon sok a hibázási lehetőség.

Vizin László: – Nagy megtiszteltetés számomra, hogy ötös rajtszámmal indulhatok egy IRC-futamon, még akkor is, hogyha ez elsősorban a kevés nevezőnek köszönhető. Amikor pár éve az IRC kétkerékhajtású kupájában indultam, mindig az első ötbe szerettem volna bekerülni, ez sokszor elég merész cél volt.

– Amikor az idén Szuper–2000-es autóra váltottam, tisztában voltam vele, hogy a Skoda Fabia S2000-es bármennyire is jó autó, az IRC élmezőnyével nem lehet felvenni a versenyt. Most azonban nem tűnik túl merész vállalkozásnak, ha az abszolút értékelés első öt helyét célozzuk meg, és nagyon örülnék neki, ha sikerülne megszereznem pályafutásom első IRC-pontjait.

– A pályabejárás első napján már túl vagyunk. Nagyon hasonlít a verseny a Sanremo Ralihoz, egy picit talán itt szélesebb az út, de sokkal rosszabb minőségű. Sok helyen le lehet vágni a kanyart, ami miatt murvakihordásosak lesznek a pályák. Nagyon észnél kell lenni, hogy az ember melyik kanyart vágja le, mert van, amelyik adja magát, hogy ezen át kell menni, de amikor visszatérnél az útra, ott olyan magasan van az aszfalt, hogy azonnal defektet kapsz.

– Sok az emelkedő, de amelyik hegyre fel kell mennünk, arról le is jövünk. Mivel a két versenynap ugyanazokon a pályákon zajlik, csak fordított irányban, ugyanannyi fölfelé menő rész lesz, mint lefelé jövő. Fölfelé is könnyű hibázni, lefelé viszont még gyorsabban megvan a baj. Éppen ezért ésszel fogjuk kezdeni a versenyt. Nagyon lassan sem lehet menni, mert az N-es mezőnyben is jó képességű versenyzők vannak.

Jalta Rali információk:

  • Prime Yalta Rally: a 13 fordulós Intercontinental Rally Challenge (IRC) 10. futama
  • Rajt: szeptember 14. péntek 13:01, Naberezhnaya, Jalta, Ukrajna
  • Cél: szeptember 16. vasárnap 15:27, Jalta
  • Szerviz park: Jalta kikötő
  • Nevezők száma: 30
  • Gyorsasági szakaszok száma: 14
  • Gyorsasági táv: 261,87 km (első nap: 145,13 km, második nap 116,74 km)
  • Teljese táv: 723,17 km
  • Talaj: aszfal

Az IRC rajtlista élmezőnye:

  • 1     Yuriy Protasov–Kyrylo Nesvit, UKR  Ford Fiesta RRC
  • 2     Yagiz Avci–Bahadir Gücenmez, TR Ford Fiesta S2000
  • 3     Mikko Pajunen–Kaj Lindstrom, FIN Ford Fiesta S2000
  • 5     Vizin László–Zsiros Gábor, H   Skoda Fabia S2000
  • 7     Yukhym Vazheyevskyy–Yevgen Kochkovyi,  UKR Peugeot 207 S2000
  • 8     Vitaliy Pushkar–Ivan Mishyn, UKR Mitsubishi Lancer Evo X R4
  • 9     Marco Tempestini–Dorin Pulpea, RO Subaru Impreza STI R4
  • 10   Marco Cavigioli–Monica Fortunato , I Mitsubishi Lancer Evo IX R4
  • 11   Robert Consani–Nicolas Klinger, I/F Renault Mégane RS
  • 12   Simone Tempestini–Lucio Baggio, RO/I Subaru Impreza STI N15

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax