Vizin Skoda Fabia S2000-essel indul három IRC-futamon

Skoda Fabia Szuper–2000-esre vált Vizin László és Zsiros Gábor az IRC-sorozaton, amellyel az Ypres, a Jalta és a Ciprus Ralin állnak rajthoz, de szerencsés esetben egy negyedik verseny is szerepelhet a programjukban.

Vizin László: – Eredetileg egy R4-es Subaruval szerettem volna indulni az idén, de csak akkor, ha a szekvenciális váltóval is lehomologizálják. Erre vártunk áprilisig, de nem történt előrelépés. A hagyományos H-kapcsolás nekem már nem nyújtja ugyanazt az érzést, mint amikor szekvenciális váltóval versenyzel, így más megoldás után kellett néznünk.

– Puskádi Jánostól kaptunk egy nagyon jó ajánlatot ugyanarra a Fabia Szuper–2000-esre, amivel ő is versenyez az IRC-n, ezért emellett döntöttünk. Tavaly már mentem Szuper–2000-es autóval, akkor Volkswagen Polóval. Az is nagyon tetszett, amitől a Fabia csak jobb lehet.

– Négy IRC-futamot terveztünk az idén – az Azori-szigetek Rali az év elején bónusz volt az R2-es Fabiával. A Mecsek Rali elmaradása miatt azonban egyelőre három verseny, az Ypres, a Jalta és a Ciprus Rali biztos. A román versenyre is van egy kis reményünk, de azt egyelőre nem merem megígérni.

– A versenyek kiválasztásánál figyelembe kellett venni, hogy melyiken szabad az autó és mivel az idén is Zsiros Gabival versenyzem, arra is ügyelni kellett, hogy a magyar futamokat ne üssék. Belgiumban, Ukrajnában és Cipruson is jártunk már, így van némi tapasztaltunk. Az első verseny előtt mindenképpen szeretnénk egy hosszabb tesztet tartani.

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT. SYGNUS KFT, IS INTERNATIONAL LTD.,DC GÉPSZER KFT., RUTIN KFT.GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT. TR CONSULT KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., HUMANSOFT KFT.

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax