Vizinék ketten tekerték a kormányt

Az IRC kétkerékhajtású kupájának tizedik helyén zárta a Ciprus Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor. Ebben azonban nagy szerepe volt a negyedik gyorsasági szakaszon meghibásodott kormányszervónak. Innentől kezdve annyira nehéz volt tekerni a Subaru Impreza R4-es kormányát, hogy a visszafordítós kanyarokban a navigátornak is át kellett nyúlnia, besegíteni. Sőt, az egyik etapon ő is vezette az autót, hogy Vizin némileg pihentetni tudja a karját.

Vizin László: – Négy gyorsasági szakaszt kellett ma teljesítenünk, két pályát kétszer. Az első pályán 12-13 km-en borzalmasan rossz minőségű murva volt, ezért egy kicsit óvatosan mentünk. Juho Hänninen itt esett el a második kanyarban. Elég meredek lejtőn rajtolt a pálya, és az első féktávokon én is éreztem, hogy még nincsenek bemelegedve a fékek. De hát ez is hozzátartozik a verseny nehézségeihez. Ezen a szakaszon kicsit óvatosabban kezdtünk. A második pálya nagyon tetszett, nagyon jó ritmusa volt, és nagy kihívást jelentett az is, hogy többször kellett murváról aszfaltra hajtani, majd vissza. Itt sikerült egy abszolút 18. időt futnunk.

– A második körben szerettünk volna egy kicsit gyorsítani, de a negyedik gyorsaságin egy kő olyan szerencsétlenül szorult be a kartervédőnk alá, hogy a kormányszervo csövét elszakította. Tizenegynéhány kilométert kellett mennünk szervo nélkül azon a gyorsaságin, és még 21-et a következőn.

– Estére teljesen bedurrant a karom. A két szakasz közti etapon pedig (Zsiros) Gabikát kértem meg, hogy üljön át a bal oldalra és vezessen ő, hadd pihentessem a karomat. A mai utolsó gyorsasági tele volt visszafordítóval, ahol szintén meg kellett kérni Gabikát, hogy nyúljon át és segítsen tekerni a kormányt.

 

A három kő, amelyik közül az egyik eltörte a szervo csövét

– Mindent egybevetve nagyon kemény napon vagyunk túl. Az autó nagyon tetszik, szuper a hajtása és a motorerővel sincs problémánk. Arról, hogy a kő pont oda szorult be, nem a kocsi tehet. A karomat már bekentem sportkrémmel, lefekvés előtt még egyszer bekenem, remélem, hogy holnapra rendben lesz, tudunk egy kicsit gyorsulni, és néhány helyet előrekapaszkodni.

 

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.