Vizinék ketten tekerték a kormányt

Az IRC kétkerékhajtású kupájának tizedik helyén zárta a Ciprus Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor. Ebben azonban nagy szerepe volt a negyedik gyorsasági szakaszon meghibásodott kormányszervónak. Innentől kezdve annyira nehéz volt tekerni a Subaru Impreza R4-es kormányát, hogy a visszafordítós kanyarokban a navigátornak is át kellett nyúlnia, besegíteni. Sőt, az egyik etapon ő is vezette az autót, hogy Vizin némileg pihentetni tudja a karját.

Vizin László: – Négy gyorsasági szakaszt kellett ma teljesítenünk, két pályát kétszer. Az első pályán 12-13 km-en borzalmasan rossz minőségű murva volt, ezért egy kicsit óvatosan mentünk. Juho Hänninen itt esett el a második kanyarban. Elég meredek lejtőn rajtolt a pálya, és az első féktávokon én is éreztem, hogy még nincsenek bemelegedve a fékek. De hát ez is hozzátartozik a verseny nehézségeihez. Ezen a szakaszon kicsit óvatosabban kezdtünk. A második pálya nagyon tetszett, nagyon jó ritmusa volt, és nagy kihívást jelentett az is, hogy többször kellett murváról aszfaltra hajtani, majd vissza. Itt sikerült egy abszolút 18. időt futnunk.

– A második körben szerettünk volna egy kicsit gyorsítani, de a negyedik gyorsaságin egy kő olyan szerencsétlenül szorult be a kartervédőnk alá, hogy a kormányszervo csövét elszakította. Tizenegynéhány kilométert kellett mennünk szervo nélkül azon a gyorsaságin, és még 21-et a következőn.

– Estére teljesen bedurrant a karom. A két szakasz közti etapon pedig (Zsiros) Gabikát kértem meg, hogy üljön át a bal oldalra és vezessen ő, hadd pihentessem a karomat. A mai utolsó gyorsasági tele volt visszafordítóval, ahol szintén meg kellett kérni Gabikát, hogy nyúljon át és segítsen tekerni a kormányt.

 

A három kő, amelyik közül az egyik eltörte a szervo csövét

– Mindent egybevetve nagyon kemény napon vagyunk túl. Az autó nagyon tetszik, szuper a hajtása és a motorerővel sincs problémánk. Arról, hogy a kő pont oda szorult be, nem a kocsi tehet. A karomat már bekentem sportkrémmel, lefekvés előtt még egyszer bekenem, remélem, hogy holnapra rendben lesz, tudunk egy kicsit gyorsulni, és néhány helyet előrekapaszkodni.

 

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax