Vizinék ketten tekerték a kormányt

Az IRC kétkerékhajtású kupájának tizedik helyén zárta a Ciprus Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor. Ebben azonban nagy szerepe volt a negyedik gyorsasági szakaszon meghibásodott kormányszervónak. Innentől kezdve annyira nehéz volt tekerni a Subaru Impreza R4-es kormányát, hogy a visszafordítós kanyarokban a navigátornak is át kellett nyúlnia, besegíteni. Sőt, az egyik etapon ő is vezette az autót, hogy Vizin némileg pihentetni tudja a karját.

Vizin László: – Négy gyorsasági szakaszt kellett ma teljesítenünk, két pályát kétszer. Az első pályán 12-13 km-en borzalmasan rossz minőségű murva volt, ezért egy kicsit óvatosan mentünk. Juho Hänninen itt esett el a második kanyarban. Elég meredek lejtőn rajtolt a pálya, és az első féktávokon én is éreztem, hogy még nincsenek bemelegedve a fékek. De hát ez is hozzátartozik a verseny nehézségeihez. Ezen a szakaszon kicsit óvatosabban kezdtünk. A második pálya nagyon tetszett, nagyon jó ritmusa volt, és nagy kihívást jelentett az is, hogy többször kellett murváról aszfaltra hajtani, majd vissza. Itt sikerült egy abszolút 18. időt futnunk.

– A második körben szerettünk volna egy kicsit gyorsítani, de a negyedik gyorsaságin egy kő olyan szerencsétlenül szorult be a kartervédőnk alá, hogy a kormányszervo csövét elszakította. Tizenegynéhány kilométert kellett mennünk szervo nélkül azon a gyorsaságin, és még 21-et a következőn.

– Estére teljesen bedurrant a karom. A két szakasz közti etapon pedig (Zsiros) Gabikát kértem meg, hogy üljön át a bal oldalra és vezessen ő, hadd pihentessem a karomat. A mai utolsó gyorsasági tele volt visszafordítóval, ahol szintén meg kellett kérni Gabikát, hogy nyúljon át és segítsen tekerni a kormányt.

 

A három kő, amelyik közül az egyik eltörte a szervo csövét

– Mindent egybevetve nagyon kemény napon vagyunk túl. Az autó nagyon tetszik, szuper a hajtása és a motorerővel sincs problémánk. Arról, hogy a kő pont oda szorult be, nem a kocsi tehet. A karomat már bekentem sportkrémmel, lefekvés előtt még egyszer bekenem, remélem, hogy holnapra rendben lesz, tudunk egy kicsit gyorsulni, és néhány helyet előrekapaszkodni.

 

A csapat együttműködő partnerei:

AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“