Az IRC kétkerékhajtású kupájának tizedik helyén zárta a Ciprus Rali első napját Vizin László és Zsiros Gábor. Ebben azonban nagy szerepe volt a negyedik gyorsasági szakaszon meghibásodott kormányszervónak. Innentől kezdve annyira nehéz volt tekerni a Subaru Impreza R4-es kormányát, hogy a visszafordítós kanyarokban a navigátornak is át kellett nyúlnia, besegíteni. Sőt, az egyik etapon ő is vezette az autót, hogy Vizin némileg pihentetni tudja a karját.
Vizin László: – Négy gyorsasági szakaszt kellett ma teljesítenünk, két pályát kétszer. Az első pályán 12-13 km-en borzalmasan rossz minőségű murva volt, ezért egy kicsit óvatosan mentünk. Juho Hänninen itt esett el a második kanyarban. Elég meredek lejtőn rajtolt a pálya, és az első féktávokon én is éreztem, hogy még nincsenek bemelegedve a fékek. De hát ez is hozzátartozik a verseny nehézségeihez. Ezen a szakaszon kicsit óvatosabban kezdtünk. A második pálya nagyon tetszett, nagyon jó ritmusa volt, és nagy kihívást jelentett az is, hogy többször kellett murváról aszfaltra hajtani, majd vissza. Itt sikerült egy abszolút 18. időt futnunk.
– A második körben szerettünk volna egy kicsit gyorsítani, de a negyedik gyorsaságin egy kő olyan szerencsétlenül szorult be a kartervédőnk alá, hogy a kormányszervo csövét elszakította. Tizenegynéhány kilométert kellett mennünk szervo nélkül azon a gyorsaságin, és még 21-et a következőn.
– Estére teljesen bedurrant a karom. A két szakasz közti etapon pedig (Zsiros) Gabikát kértem meg, hogy üljön át a bal oldalra és vezessen ő, hadd pihentessem a karomat. A mai utolsó gyorsasági tele volt visszafordítóval, ahol szintén meg kellett kérni Gabikát, hogy nyúljon át és segítsen tekerni a kormányt.
– Mindent egybevetve nagyon kemény napon vagyunk túl. Az autó nagyon tetszik, szuper a hajtása és a motorerővel sincs problémánk. Arról, hogy a kő pont oda szorult be, nem a kocsi tehet. A karomat már bekentem sportkrémmel, lefekvés előtt még egyszer bekenem, remélem, hogy holnapra rendben lesz, tudunk egy kicsit gyorsulni, és néhány helyet előrekapaszkodni.
A csapat együttműködő partnerei:
AXIÁL KFT., HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., MANAX, KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT.