Wirtmann a Baranya Ralin nyaral

Öt héten belül a harmadik versenyén indul Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel.

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a szlovén Zelezniki és a román Hargita Rali után most az Országos Historic Ralibajnokság harmadik futamán, a Baranya Kupán áll rajthoz.

„Kicsit sűrű lett ez a pár hét, pihenni sem tudtam és a munkában sem értem utol magamat – mondta Wirtmann –, de nem baj, majd a Baranya Kupán nyaralunk egyet. Fázni nem fogunk, az biztos, lesz nálam szőlőcukor, vérnyomásmérő és persze az Escort is, úgyhogy mi bajunk lehet?

Az autó és az új motor is jól bírta az elmúlt két versenyt, most is éppen a műhelyben vagyok, féktárcsát és kuplung kinyomócsapágyat cserélnek az Escorton a srácok, de ezeket így is terveztük.

Erdélyben annyira jól tartottak minket, hogy Joti rendesen kipocakosodott, át kellett állítani az ülését, de ha így megy tovább, akkor az én oldalamról át kell tenni egy-két súlyt az övére. A viccet félretéve, nagyon jó srác, az élete a rali, ezért is szeretek vele együtt versenyezni.

A Baranya Kupa mindig jó szokott lenni, a Pécs környéki pályák itthon a kedvenceim. A bajnokságban nem állunk túl jól, hiszen az első versenyen műszaki hibánk volt, a második egybe esett a Vltava Ralival, ezért nem tudtunk rajthoz állni, úgyhogy az idén még adósak vagyunk egy jó eredménnyel a magyar bajnokságban. Ezt kellene most törlesztenünk.“

CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019

  • március 29–30. Eger Rali
  • április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)
  • április 26–27. Vltava Rali (Csehország)
  • május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)
  • június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)
  • július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)
  • augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)
  • szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
  • október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)

WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI

  • Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
  • Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
  • Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
  • Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax