Wirtmann az Európa-bajnokságon folytatja

Öt magyar és két Közép-Európai Zónakupa (CEZ) bajnoki cím után az idén emeli a tétet Wirtmann Ferenc, és a historic rali-Európa-bajnokságon áll rajthoz, amelyben az első próbatétel a hétvégi Costa Brava Rali lesz Spanyolországban.

WirtmannTeszt4 (Medium)

Wirtmann évtizedeken keresztül állandó navigátora, Schneer László nagyon határozott orvosi utasításra még mindig nem ülhet versenyautóba, ezért az elmúlt két évhez hasonlóan az idén is Barna György olvassa az itinert, kivéve a Costa Brava Ralit, amelyen munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tud részt venni, ezért a beugró navigátor beugró navigátora, Gábor János ül majd a jobb egybe.

WirtmannTeszt5 (Medium)

Tavaly év végén a csapat nyugdíjba vonultatta a legendás, kék Ford Escort Mk I-est, amelyet azonban a télen visszahívtak a nyugállományból. Az autó kívül-belül megújult, de a lelke megmaradt, viszont az idei szezonra új, piros-ezüst fényezést kapott, hasonlót, mint Wirtmann másik Mk I-ese, a Brutál Turbó.

„Az elmúlt két évben a CEZ-ben indultunk, amit nagyon élveztünk. Tavaly három CEZ-versenyünk egyben Eb-futam is volt, amelyek még nagyobb kihívást jelentettek, ezért döntöttünk úgy, hogy az idén nekivágunk az Eb-nek” – mondta Wirtmann Ferenc.

WirtmannTeszt3 (Medium)

„Ezúttal nem a bajnoki cím a cél, ha az év végén dobogóra tudnánk állni az Eb-n, az óriási dolog lenne, de én már az első öt helyezéssel is elégedett lennék.”

„Az idei szezont is Barna Gyurival terveztem, aki munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tud eljönni a Costa Brava Ralira. A problémát úgy oldottam meg, hogy felhívtam Gábor Janit, mit csinál a jövő héten. Mondta, hogy semmit. Megkérdeztem, Costa Brava? Mondta, hogy akkor induljunk. De lehet, hogy ennél rövidebb volt a beszélgetésünk. Jani már indult ezen a versenyen Leitold Karcsival, úgyhogy helyismerete is van.”

„Örülök neki, hogy végül a kék Escortunk felújítása mellett döntöttünk, mert ez az autó nagyon a szívemhez nőtt. Kívül-belül megújult, gyakorlatilag nem sokban különbözik attól, mintha egy új autót építettünk volna.”

WirtmannTeszt2 (Medium)

„A Costa Brava Rali mellett még négy-öt Eb-futamot tervezünk az idén. Szeretnék egy kicsit óvatosabban kezdeni és az első versenyről mindenképpen pontokkal hazatérni, a többit pedig majd meglátjuk.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

WirtmannTeszt1 (Medium)

Wirtmann Ferenc korábbi eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program