Wirtmann az Európa-bajnokságon folytatja

Öt magyar és két Közép-Európai Zónakupa (CEZ) bajnoki cím után az idén emeli a tétet Wirtmann Ferenc, és a historic rali-Európa-bajnokságon áll rajthoz, amelyben az első próbatétel a hétvégi Costa Brava Rali lesz Spanyolországban.

WirtmannTeszt4 (Medium)

Wirtmann évtizedeken keresztül állandó navigátora, Schneer László nagyon határozott orvosi utasításra még mindig nem ülhet versenyautóba, ezért az elmúlt két évhez hasonlóan az idén is Barna György olvassa az itinert, kivéve a Costa Brava Ralit, amelyen munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tud részt venni, ezért a beugró navigátor beugró navigátora, Gábor János ül majd a jobb egybe.

WirtmannTeszt5 (Medium)

Tavaly év végén a csapat nyugdíjba vonultatta a legendás, kék Ford Escort Mk I-est, amelyet azonban a télen visszahívtak a nyugállományból. Az autó kívül-belül megújult, de a lelke megmaradt, viszont az idei szezonra új, piros-ezüst fényezést kapott, hasonlót, mint Wirtmann másik Mk I-ese, a Brutál Turbó.

„Az elmúlt két évben a CEZ-ben indultunk, amit nagyon élveztünk. Tavaly három CEZ-versenyünk egyben Eb-futam is volt, amelyek még nagyobb kihívást jelentettek, ezért döntöttünk úgy, hogy az idén nekivágunk az Eb-nek” – mondta Wirtmann Ferenc.

WirtmannTeszt3 (Medium)

„Ezúttal nem a bajnoki cím a cél, ha az év végén dobogóra tudnánk állni az Eb-n, az óriási dolog lenne, de én már az első öt helyezéssel is elégedett lennék.”

„Az idei szezont is Barna Gyurival terveztem, aki munkahelyi elfoglaltsága miatt nem tud eljönni a Costa Brava Ralira. A problémát úgy oldottam meg, hogy felhívtam Gábor Janit, mit csinál a jövő héten. Mondta, hogy semmit. Megkérdeztem, Costa Brava? Mondta, hogy akkor induljunk. De lehet, hogy ennél rövidebb volt a beszélgetésünk. Jani már indult ezen a versenyen Leitold Karcsival, úgyhogy helyismerete is van.”

„Örülök neki, hogy végül a kék Escortunk felújítása mellett döntöttünk, mert ez az autó nagyon a szívemhez nőtt. Kívül-belül megújult, gyakorlatilag nem sokban különbözik attól, mintha egy új autót építettünk volna.”

WirtmannTeszt2 (Medium)

„A Costa Brava Rali mellett még négy-öt Eb-futamot tervezünk az idén. Szeretnék egy kicsit óvatosabban kezdeni és az első versenyről mindenképpen pontokkal hazatérni, a többit pedig majd meglátjuk.”

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

WirtmannTeszt1 (Medium)

Wirtmann Ferenc korábbi eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“