Wirtmann: Biztos defekt és majd leszakad a gumi, de nem

Először azt hitte Wirtmann, bal első defektje van, de mivel már csak 15 kilométer volt hátra a gyorsasági szakaszból, gondolta kimegy. A kormány egyre jobban húzott balra, várta, hogy majd leszakad a gumi és felnin gyorsabban halad. Le is szakadt, de nem a gumi…

Három gyorsasági után az abszolút második helyen állt Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna az Országos Historic Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn. A negyedik, 18,78 kilométeres Hernádvécse–Kányi elág gyorsaságin azonban furcsán kezdett viselkedni a Ford Escort Mk II-es.

„Először azt hittem, hogy defektünk van, mert éreztem, hogy nem pontosan odamegy az autó, ahova kormányzom. 15 kilométer volt még hátra, gondoltam, hogy kimegyünk. Mondtam is Julinak, hogy mindjárt leszakad a gumi, és majd a felnin gyorsabbak leszünk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

De egyre durvábban rángatott be az árokba. A lassítóknál szinte meg kellett állni, az utolsónál pedig már nem tudtam jobbra fordítani az autót, eltoltuk a lassítót. Éreztem közben, hogy elment a fék. Mondom mi a fene van? Mentünk tovább kézifékkel. 

Na, egyszer éreztem egy könnyebbülést a bal oldalról, gondoltam leszakadt, a gumi, de nem csak a gumi, hanem a komplett kerék, féktárcsától, mindenestül. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Nem baj, kimegyünk a gyorsról, a historicot lehet a szervizparkon kívül is szervizelni, ott megcsinálják a srácok. Amikor kiértünk, akkor láttam, hogy nagyobb a baj, mert a lengőkar is elkopott. A teljes bal elejét cserélni kellett. 

A fiúk hoztak egy gólyalábat a szervizparkból, mert az nem volt náluk és meg is csinálták, a trélerre már egy szinte rajtkész állapotban lévő autóval álltunk fel. Közben a kerék is meglett, amit a nézők visszaküldtek. Ezúton is köszönjük nekik. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Utólag kiderült, hogy a tengelycsonk tört el. Tavaly raktuk be a Mecsek Rally előtt, elvileg még bírnia kellett volna. Benító főmérnökúr szerint elfáradt, úgyhogy ezt a márkát többet nem rendeljük. 

Ritkán fordul elő, hogy műszaki hiba miatt kelljen kiállnunk, de ez is benne van a rallyban. 

Fotó: Wirtmann Ferenc
Amíg mentünk, rendben volt minden, az első gyorsaságit egy kicsit elóvatoskodtam, ott csak harmadik időt futottunk. A másodikat megnyertük, a harmadikon megint másodikok lettünk. Érdiék Sierrájával nehéz lett volna felvenni a versenyt, de remélem, lesz még alkalmunk az idén megmérkőzni velük.“
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax