Wirtmann: Biztos defekt és majd leszakad a gumi, de nem

Először azt hitte Wirtmann, bal első defektje van, de mivel már csak 15 kilométer volt hátra a gyorsasági szakaszból, gondolta kimegy. A kormány egyre jobban húzott balra, várta, hogy majd leszakad a gumi és felnin gyorsabban halad. Le is szakadt, de nem a gumi…

Három gyorsasági után az abszolút második helyen állt Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna az Országos Historic Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn. A negyedik, 18,78 kilométeres Hernádvécse–Kányi elág gyorsaságin azonban furcsán kezdett viselkedni a Ford Escort Mk II-es.

„Először azt hittem, hogy defektünk van, mert éreztem, hogy nem pontosan odamegy az autó, ahova kormányzom. 15 kilométer volt még hátra, gondoltam, hogy kimegyünk. Mondtam is Julinak, hogy mindjárt leszakad a gumi, és majd a felnin gyorsabbak leszünk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

De egyre durvábban rángatott be az árokba. A lassítóknál szinte meg kellett állni, az utolsónál pedig már nem tudtam jobbra fordítani az autót, eltoltuk a lassítót. Éreztem közben, hogy elment a fék. Mondom mi a fene van? Mentünk tovább kézifékkel. 

Na, egyszer éreztem egy könnyebbülést a bal oldalról, gondoltam leszakadt, a gumi, de nem csak a gumi, hanem a komplett kerék, féktárcsától, mindenestül. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Nem baj, kimegyünk a gyorsról, a historicot lehet a szervizparkon kívül is szervizelni, ott megcsinálják a srácok. Amikor kiértünk, akkor láttam, hogy nagyobb a baj, mert a lengőkar is elkopott. A teljes bal elejét cserélni kellett. 

A fiúk hoztak egy gólyalábat a szervizparkból, mert az nem volt náluk és meg is csinálták, a trélerre már egy szinte rajtkész állapotban lévő autóval álltunk fel. Közben a kerék is meglett, amit a nézők visszaküldtek. Ezúton is köszönjük nekik. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Utólag kiderült, hogy a tengelycsonk tört el. Tavaly raktuk be a Mecsek Rally előtt, elvileg még bírnia kellett volna. Benító főmérnökúr szerint elfáradt, úgyhogy ezt a márkát többet nem rendeljük. 

Ritkán fordul elő, hogy műszaki hiba miatt kelljen kiállnunk, de ez is benne van a rallyban. 

Fotó: Wirtmann Ferenc
Amíg mentünk, rendben volt minden, az első gyorsaságit egy kicsit elóvatoskodtam, ott csak harmadik időt futottunk. A másodikat megnyertük, a harmadikon megint másodikok lettünk. Érdiék Sierrájával nehéz lett volna felvenni a versenyt, de remélem, lesz még alkalmunk az idén megmérkőzni velük.“
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.