Wirtmann: Biztos defekt és majd leszakad a gumi, de nem

Először azt hitte Wirtmann, bal első defektje van, de mivel már csak 15 kilométer volt hátra a gyorsasági szakaszból, gondolta kimegy. A kormány egyre jobban húzott balra, várta, hogy majd leszakad a gumi és felnin gyorsabban halad. Le is szakadt, de nem a gumi…

Három gyorsasági után az abszolút második helyen állt Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna az Országos Historic Rallybajnokság második futamán, a Boldogkő Rallyn. A negyedik, 18,78 kilométeres Hernádvécse–Kányi elág gyorsaságin azonban furcsán kezdett viselkedni a Ford Escort Mk II-es.

„Először azt hittem, hogy defektünk van, mert éreztem, hogy nem pontosan odamegy az autó, ahova kormányzom. 15 kilométer volt még hátra, gondoltam, hogy kimegyünk. Mondtam is Julinak, hogy mindjárt leszakad a gumi, és majd a felnin gyorsabbak leszünk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

De egyre durvábban rángatott be az árokba. A lassítóknál szinte meg kellett állni, az utolsónál pedig már nem tudtam jobbra fordítani az autót, eltoltuk a lassítót. Éreztem közben, hogy elment a fék. Mondom mi a fene van? Mentünk tovább kézifékkel. 

Na, egyszer éreztem egy könnyebbülést a bal oldalról, gondoltam leszakadt, a gumi, de nem csak a gumi, hanem a komplett kerék, féktárcsától, mindenestül. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Nem baj, kimegyünk a gyorsról, a historicot lehet a szervizparkon kívül is szervizelni, ott megcsinálják a srácok. Amikor kiértünk, akkor láttam, hogy nagyobb a baj, mert a lengőkar is elkopott. A teljes bal elejét cserélni kellett. 

A fiúk hoztak egy gólyalábat a szervizparkból, mert az nem volt náluk és meg is csinálták, a trélerre már egy szinte rajtkész állapotban lévő autóval álltunk fel. Közben a kerék is meglett, amit a nézők visszaküldtek. Ezúton is köszönjük nekik. 

Fotó: Wirtmann Ferenc

Utólag kiderült, hogy a tengelycsonk tört el. Tavaly raktuk be a Mecsek Rally előtt, elvileg még bírnia kellett volna. Benító főmérnökúr szerint elfáradt, úgyhogy ezt a márkát többet nem rendeljük. 

Ritkán fordul elő, hogy műszaki hiba miatt kelljen kiállnunk, de ez is benne van a rallyban. 

Fotó: Wirtmann Ferenc
Amíg mentünk, rendben volt minden, az első gyorsaságit egy kicsit elóvatoskodtam, ott csak harmadik időt futottunk. A másodikat megnyertük, a harmadikon megint másodikok lettünk. Érdiék Sierrájával nehéz lett volna felvenni a versenyt, de remélem, lesz még alkalmunk az idén megmérkőzni velük.“
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“