Wirtmann: Elba Rali, egy pont

A D csoport harmadik és a D3-as kategória második helyén fejezte be Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Elba Ralit, a Historic Rali-Európa-bajnokság idei hetedik futamát, ezzel három pontra növelték volna előnyüket a bajnokság élén.

A bajnoki címért folyó versenyben egyetlen ellenfelük a Wagner–Zauner kettős azonban műszaki óvást nyújtott be a Ford Escort Mk II-es ellen. Öt pontot kifogásolt az autón, amelyeket az utólagos technikai ellenőrzés során megvizsgáltak.

Négyet szabályosnak találtak, ám az ötödiket, a kuplungot működtető mechanizmust – egészen pontosan kuplung munkahenger elhelyezését – nem, ezért a párost kizárták a versenyről. Ezt a csapat tudomásul vette és nem nyújtott be óvást.

„Ellenfelünk több ponton is kifogásolta az autónkat, de a váltót és motort is rendben találták a műszaki ellenőrök – mondta Wirtmann. – A kuplung munkahengerre állapították meg, hogy nem jó helyre szereltük fel. Elnézést is kértek, hogy ez korábban nem vették észre, mert akkor a gépkönyvbe kaptunk volna egy piros pontot, ami azt jelenti, hogy a következő versenyre ki kell javítanunk, de az adott versenyen még indulhatunk. Így viszont, hogy óvást nyújtottak be ellenünk, ki kellett zárniuk.

Az autó felkészítője, Molnár Tibor, Benító azt mondta, hogy azért alakította ki így a kuplungot, mert ebben az esetben elegendő évente egyszer szétszedni. A pályán semmilyen előnyt nem jelentett a megoldás, de el kell ismernünk, hogy hibáztunk és ezért jogos a kizárás. A következő versenyre természetesen kijavítjuk.

A kizárásunkkal a versenyen szerzett 15 pontból csak a rajhoz állásért járó egyet tarthattuk meg, így Wagner átvette a vezetést a D csoportban. A bajnokság a Mecsek Ralin dől el, de így akkora hátrányba kerültünk, hogy szerencse is kellene a bajnoki cím megszerzéséhez.

Az Elba Rali ezzel együtt is nagyon kellemes élmény volt a számunkra. Nagyszerű pályákon, gyönyörű környezetben versenyezhettünk. Jövőre is örömmel megyünk vissza.

Azt tudtuk, hogy Wagner Porschéjával nem vehetjük fel a versenyt és az olasz Alberto Battistolli is fantasztikus időket autózott a Fiat 131 Abarth-tal. Nagyon jót autóztunk, a harmadik helyezéssel abszolút elégedettek voltunk.

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018

  • március 16–17. Costa Brava Rali
  • április 20–21. Vltava Rali
  • május 24–26. Asturias Rali
  • június 21–23. Ypres Rali
  • augusztus 10–11. Lahti Rali
  • augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
  • szeptember 20–22. Elba Rali
  • október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
  • Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely
  • Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
  • Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Salgó Rali: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Elba Rali: kizárták

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax