Wirtmann három versenyt nyert Egerben

Három győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Barna György az Eger Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a Historic Országos Ralibajnokság szombati és vasárnapi futamát is megnyerte, míg a Közép-Európai Zónakupában – ahol a két versenynapot egyben értékelték – is az élen végeztek.

WirtmannEger3 (Large)

„Nagyon jó kis verseny volt” – mesélte Wirtmann Ferenc. „Sokkal könnyedebben versenyeztünk úgy, hogy két héttel ezelőtt indultunk Ausztriában, a Rebenland Ralin. Máskor a szezon első versenyén mindig idegen egy kicsit az autó, most viszont régi ismerősként köszöntöttük egymást.”

„Nagy megtiszteltetés volt a historic számára, hogy a rali 1 előtt rajtolhattunk. Volt egy-két kanyar, amit túlszíneztünk, de a közönségnek nagyon tetszett, és elvégre a rali arról szól, hogy mindenki jól érezze magát akár autóban ül, akár a pálya szélén áll.”

WirtmannEger2 (Large)

„Több új versenyzővel is bővült a historic mezőnye, jönnek a fiatalok, akik egyre gyorsabbak. Ellenük mindig élvezetes versenyezni. Össze kell kapnunk magunkat, ha meg akarjuk őket verni, de ezt el ne árulják nekik!”

„Műszaki hibánk nem volt. Egyszer kígyózott egy kicsit az Escort, de Léhi Sanyi, az autónk vezető gondozója megoldotta a problémát. Azt nem árulta el, mit csinált, de elmúlt a tünet, számomra ez volt a lényeg.”

„Hétfő reggelre jól kialudtuk magunkat és már készülünk a Vltava Ralira, amelyet a jövő héten rendeznek Csehországban, de addig még találkozunk.”

WirtmannEger1

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax