Wirtmann hóesésben lett második az Eb-n – Costa Brava Rali

Sem vírus, sem eső, de még a hóesés sem tudta megállítani Wirtmann Ferencet és Barna Györgyöt a Costa Brava Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság idei első futamán. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros pályafutása legjobb eredményét elérve a D korcsoport második és a D3-as kategória első helyén végzett Ford Escort Mk II-essel. A bajnokságban pedig a D csoport második helyén állnak.

63è costa brava_017_000 (Large)

„Elég kalandosan indult a verseny, miután Barna Gyuri elkapott egy vírust, ami eléggé leszűkítette a pályabejárásunkat” – mondta Wirtmann Ferenc. „Később én is elkaptam, így a gépátvételre már fél hullán mentünk. Itt gyorsan ki is vetették a fékerő szabályozót az Escortból, ami tovább nehezítette a dolgunkat.”

IMG_7067 (Large)

„A versenyre összeszedtük magunkat, amire szükség is volt, mert nagyon nehezek voltak a feltételek: szűk hegyi pályákon kellett mennünk nagyrészt vízen. Az egyik gyorsasági rajtjában szóltak, hogy vigyázzunk, mert vizes a pálya. Mondtuk, hogy tudjuk, mondták, hogy jó, de akkor készüljünk rá, hogy havazik is. Tényleg úgy volt, vagy öt centi hó volt az úton, az autókon. Mindenki esett-kelt, volt, akit úgy kellett visszahúzni az útra.”

IMG_1429 (Large)

„Nekünk két kalandunk volt, mind a kettőt a fék okozta. Az Mk I-esen simán bele lehetett taposni, most viszont ha nem építettem fel a fékerőt, akkor azonnal kitört a hátulja. Egyszer 140-160-as tempónál úszott el a hátulja. Vagy negyven métert csúsztunk keresztben a kanyarig, ahol sikerült elfordulni. A közönség még talán most is tapsol, hogy milyen látványosak voltunk, de én még nem örültem ennyire, hogy pont ott volt a kanyar és nem egy méterrel hamarabb, mert akkor biztosan nem fordulunk el.”

0544-63e Rally Costa Brava (Large)

„Még soha sem voltam második Európa-bajnokságon a korcsoportunkban. Az eredmény számszerűen nagyon jó, a bajnokságban is második helyen állunk, ami jobb, mint az idei célunk, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok. Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy sokan kiestek és a mezőny nagy része inkább az E korcsoportban volt érdekelt Lancia Delta Integraléval és Ford Sierra Cosworth-tal.”

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

„A következő Eb-futamunk a Sanremo Rali lesz. Addig sok dolgunk van az autóval főleg a kuplungon és a féken kell javítanunk.”

0548-63e Rally Costa Brava (Large)

Historic Rali Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása az első futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 15 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 13 pont
  3. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 1 pont

0084-63e Rally Costa Brava (Large)

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame, Porsche 911 SC, 15 pont
  2. Barna György, Ford Escort Mk II, 13 pont

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2., D3 kategória 1. hely

63è costa brava_017_014 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

63è costa brava_017_010 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

IMG_1281 (Large)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax