Wirtmann hóesésben lett második az Eb-n – Costa Brava Rali

Sem vírus, sem eső, de még a hóesés sem tudta megállítani Wirtmann Ferencet és Barna Györgyöt a Costa Brava Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság idei első futamán. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros pályafutása legjobb eredményét elérve a D korcsoport második és a D3-as kategória első helyén végzett Ford Escort Mk II-essel. A bajnokságban pedig a D csoport második helyén állnak.

63è costa brava_017_000 (Large)

„Elég kalandosan indult a verseny, miután Barna Gyuri elkapott egy vírust, ami eléggé leszűkítette a pályabejárásunkat” – mondta Wirtmann Ferenc. „Később én is elkaptam, így a gépátvételre már fél hullán mentünk. Itt gyorsan ki is vetették a fékerő szabályozót az Escortból, ami tovább nehezítette a dolgunkat.”

IMG_7067 (Large)

„A versenyre összeszedtük magunkat, amire szükség is volt, mert nagyon nehezek voltak a feltételek: szűk hegyi pályákon kellett mennünk nagyrészt vízen. Az egyik gyorsasági rajtjában szóltak, hogy vigyázzunk, mert vizes a pálya. Mondtuk, hogy tudjuk, mondták, hogy jó, de akkor készüljünk rá, hogy havazik is. Tényleg úgy volt, vagy öt centi hó volt az úton, az autókon. Mindenki esett-kelt, volt, akit úgy kellett visszahúzni az útra.”

IMG_1429 (Large)

„Nekünk két kalandunk volt, mind a kettőt a fék okozta. Az Mk I-esen simán bele lehetett taposni, most viszont ha nem építettem fel a fékerőt, akkor azonnal kitört a hátulja. Egyszer 140-160-as tempónál úszott el a hátulja. Vagy negyven métert csúsztunk keresztben a kanyarig, ahol sikerült elfordulni. A közönség még talán most is tapsol, hogy milyen látványosak voltunk, de én még nem örültem ennyire, hogy pont ott volt a kanyar és nem egy méterrel hamarabb, mert akkor biztosan nem fordulunk el.”

0544-63e Rally Costa Brava (Large)

„Még soha sem voltam második Európa-bajnokságon a korcsoportunkban. Az eredmény számszerűen nagyon jó, a bajnokságban is második helyen állunk, ami jobb, mint az idei célunk, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok. Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy sokan kiestek és a mezőny nagy része inkább az E korcsoportban volt érdekelt Lancia Delta Integraléval és Ford Sierra Cosworth-tal.”

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

„A következő Eb-futamunk a Sanremo Rali lesz. Addig sok dolgunk van az autóval főleg a kuplungon és a féken kell javítanunk.”

0548-63e Rally Costa Brava (Large)

Historic Rali Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása az első futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 15 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 13 pont
  3. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 1 pont

0084-63e Rally Costa Brava (Large)

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame, Porsche 911 SC, 15 pont
  2. Barna György, Ford Escort Mk II, 13 pont

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2., D3 kategória 1. hely

63è costa brava_017_014 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

63è costa brava_017_010 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

IMG_1281 (Large)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“