Sem vírus, sem eső, de még a hóesés sem tudta megállítani Wirtmann Ferencet és Barna Györgyöt a Costa Brava Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság idei első futamán. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros pályafutása legjobb eredményét elérve a D korcsoport második és a D3-as kategória első helyén végzett Ford Escort Mk II-essel. A bajnokságban pedig a D csoport második helyén állnak.
„Elég kalandosan indult a verseny, miután Barna Gyuri elkapott egy vírust, ami eléggé leszűkítette a pályabejárásunkat” – mondta Wirtmann Ferenc. „Később én is elkaptam, így a gépátvételre már fél hullán mentünk. Itt gyorsan ki is vetették a fékerő szabályozót az Escortból, ami tovább nehezítette a dolgunkat.”
„A versenyre összeszedtük magunkat, amire szükség is volt, mert nagyon nehezek voltak a feltételek: szűk hegyi pályákon kellett mennünk nagyrészt vízen. Az egyik gyorsasági rajtjában szóltak, hogy vigyázzunk, mert vizes a pálya. Mondtuk, hogy tudjuk, mondták, hogy jó, de akkor készüljünk rá, hogy havazik is. Tényleg úgy volt, vagy öt centi hó volt az úton, az autókon. Mindenki esett-kelt, volt, akit úgy kellett visszahúzni az útra.”
„Nekünk két kalandunk volt, mind a kettőt a fék okozta. Az Mk I-esen simán bele lehetett taposni, most viszont ha nem építettem fel a fékerőt, akkor azonnal kitört a hátulja. Egyszer 140-160-as tempónál úszott el a hátulja. Vagy negyven métert csúsztunk keresztben a kanyarig, ahol sikerült elfordulni. A közönség még talán most is tapsol, hogy milyen látványosak voltunk, de én még nem örültem ennyire, hogy pont ott volt a kanyar és nem egy méterrel hamarabb, mert akkor biztosan nem fordulunk el.”
„Még soha sem voltam második Európa-bajnokságon a korcsoportunkban. Az eredmény számszerűen nagyon jó, a bajnokságban is második helyen állunk, ami jobb, mint az idei célunk, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok. Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy sokan kiestek és a mezőny nagy része inkább az E korcsoportban volt érdekelt Lancia Delta Integraléval és Ford Sierra Cosworth-tal.”
„A következő Eb-futamunk a Sanremo Rali lesz. Addig sok dolgunk van az autóval főleg a kuplungon és a féken kell javítanunk.”
Historic Rali Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása az első futam után:
- Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 15 pont
- Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 13 pont
- Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 1 pont
Navigátorok:
- Luca Beltrame, Porsche 911 SC, 15 pont
- Barna György, Ford Escort Mk II, 13 pont
Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:
Costa Brava Rali, D csoport 2., D3 kategória 1. hely
A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:
- március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
- április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
- április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
- május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
- május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
- május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
- június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
- június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
- július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
- július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
- augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
- augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
- szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
- október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
- október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- Historic CEZ-bajnok
- Historic Eb. C korcsoport 4.
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho