Wirtmann hóesésben lett második az Eb-n – Costa Brava Rali

Sem vírus, sem eső, de még a hóesés sem tudta megállítani Wirtmann Ferencet és Barna Györgyöt a Costa Brava Ralin, a Historic Rali Európa-bajnokság idei első futamán. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros pályafutása legjobb eredményét elérve a D korcsoport második és a D3-as kategória első helyén végzett Ford Escort Mk II-essel. A bajnokságban pedig a D csoport második helyén állnak.

63è costa brava_017_000 (Large)

„Elég kalandosan indult a verseny, miután Barna Gyuri elkapott egy vírust, ami eléggé leszűkítette a pályabejárásunkat” – mondta Wirtmann Ferenc. „Később én is elkaptam, így a gépátvételre már fél hullán mentünk. Itt gyorsan ki is vetették a fékerő szabályozót az Escortból, ami tovább nehezítette a dolgunkat.”

IMG_7067 (Large)

„A versenyre összeszedtük magunkat, amire szükség is volt, mert nagyon nehezek voltak a feltételek: szűk hegyi pályákon kellett mennünk nagyrészt vízen. Az egyik gyorsasági rajtjában szóltak, hogy vigyázzunk, mert vizes a pálya. Mondtuk, hogy tudjuk, mondták, hogy jó, de akkor készüljünk rá, hogy havazik is. Tényleg úgy volt, vagy öt centi hó volt az úton, az autókon. Mindenki esett-kelt, volt, akit úgy kellett visszahúzni az útra.”

IMG_1429 (Large)

„Nekünk két kalandunk volt, mind a kettőt a fék okozta. Az Mk I-esen simán bele lehetett taposni, most viszont ha nem építettem fel a fékerőt, akkor azonnal kitört a hátulja. Egyszer 140-160-as tempónál úszott el a hátulja. Vagy negyven métert csúsztunk keresztben a kanyarig, ahol sikerült elfordulni. A közönség még talán most is tapsol, hogy milyen látványosak voltunk, de én még nem örültem ennyire, hogy pont ott volt a kanyar és nem egy méterrel hamarabb, mert akkor biztosan nem fordulunk el.”

0544-63e Rally Costa Brava (Large)

„Még soha sem voltam második Európa-bajnokságon a korcsoportunkban. Az eredmény számszerűen nagyon jó, a bajnokságban is második helyen állunk, ami jobb, mint az idei célunk, úgyhogy maximálisan elégedett vagyok. Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy sokan kiestek és a mezőny nagy része inkább az E korcsoportban volt érdekelt Lancia Delta Integraléval és Ford Sierra Cosworth-tal.”

0546-63e Rally Costa Brava (Large)

„A következő Eb-futamunk a Sanremo Rali lesz. Addig sok dolgunk van az autóval főleg a kuplungon és a féken kell javítanunk.”

0548-63e Rally Costa Brava (Large)

Historic Rali Európa-bajnokság D korcsoport bajnokság állása az első futam után:

  1. Carlo Marenzana, Porsche 911 SC, 15 pont
  2. Wirtmann Ferenc, Ford Escort Mk II, 13 pont
  3. Joaquin Domenech, Seat Panda 45, 1 pont

0084-63e Rally Costa Brava (Large)

Navigátorok:

  1. Luca Beltrame, Porsche 911 SC, 15 pont
  2. Barna György, Ford Escort Mk II, 13 pont

Wirtmann Ferenc 2015-ös eredményei:

Costa Brava Rali, D csoport 2., D3 kategória 1. hely

63è costa brava_017_014 (Large)

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2015-ös naptára:

  • március 13. 63 Rally Costa Brava (Spanyolország)
  • április 8. 30° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
  • április 24. 24. Historic Vltava Rallye (Csehország)
  • május 1. International Rally of the Lakes (Írország)
  • május 15. Rally of Spain (Spanyolország)
  • május 28. 14th Historic Acropolis Rally (Görögország)
  • június 12. Historic San Marino Rally 2015 (San Marino)
  • június 25. Ypres Historic Rally (Belgium)
  • július 10. Rally Bohemia Historic (Csehország)
  • július 17. Auto24 Rally Estonia Historic (Észtország)
  • augusztus 6. Lahti Historic Rally (Finnország)
  • augusztus 27. 20° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
  • szeptember 17. XXVII Rally Elba Storico (Olaszország)
  • október 2. 7 Rallye De Asturias Histórico (Spanyolország)
  • október 16. 49. Mecsek Rallye (Magyarország)

63è costa brava_017_010 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. Historic Eb. C korcsoport 4.

IMG_1281 (Large)

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program