Wirtmann kettős győzelemmel zárt Egerben

Szombati győzelmét vasárnap is megismételte Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna az Eger Ralin, ahol a Historic Országos Ralibajnokság C csoportjában és abszolút értékelésében is az élen végeztek. Két győzelmük után így mind a két bajnokságban az élen állnak. Ráadásként a Közép-Európai Zóna Kupában (CEZ) is elkönyvelhettek egy győzelmet.

Szoros volt a verseny mind a két nap. Szombaton Wirtmann 18 másodperc előnnyel nyert, míg vasárnap két ellenfele is fél percen belül követte őt. Kiválóan mutatkozott be Nyirfás Julianna, aki első alkalommal olvasta az itinert Wirtmann-nak. A Ford Escort Mk I-es is becsülettel teljesítette a versenyt, bár a szombati karburátor problémát vasárnapra sem sikerült teljesen megoldani.

„Hideg volt, de azért izzadtunk — mosolygott Wirtmann a célban. — Főleg az éjszakai és a reggeli gyorsaságikon fáztunk az Escortban, amiben nincs fűtés, viszont a kardán alagútban megy az olajcső a hűtőhöz, azon melengettük a kezünket.

Mégis mind a két nap megizzadtunk, mert a többiek ott loholtak a nyakunkon, nem nagyon volt hibázási lehetőségünk. Volt olyan gyorsasági, ahol 11 másodpercet kaptunk. Tudtuk előre, hogy a jeges pályán hátrányban leszünk, de azt is, hogy a többin be tudjuk hozni.

Nyirfás Julcsival a csütörtöki pályabejáráson ültünk először egy autóban. Kicsit tartottam tőle, hogy mennyi idő alatt fogunk összeszokni. Egy ilyen erős mezőnyben nagyon fontos, hogy jó összhang legyen a versenyző és a navigátor között. Már a pályabejáráson is láttam Julcsin, hogy profi, a versenyen pedig tökéletes munkát végzett.

Szombaton problémánk volt a karburátorral, amin vasárnapra javítani tudtunk ugyan, de a hiba nem szűnt meg teljesen. Vagy át kell építenünk az Mk I-es motorját is befecskendezősre, vagy elemeire szedni a karburátorokat és újraépíteni őket.

Összességében jó, munkás verseny volt, pont olyan, amilyet szeretünk. Természetesen nagyon örülök mind a két győzelmünknek és hogy vezetjük a bajnokságot.

A CEZ-ben is nyertünk, bár ennek az idén nem lesz nagy jelentősége, nem tervezünk teljes szezont, csak három CEZ-futamon állunk rajthoz, de azokon mindent megteszünk a jó eredményért.

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program