Wirtmann kettős győzelemmel zárt Egerben

Szombati győzelmét vasárnap is megismételte Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna az Eger Ralin, ahol a Historic Országos Ralibajnokság C csoportjában és abszolút értékelésében is az élen végeztek. Két győzelmük után így mind a két bajnokságban az élen állnak. Ráadásként a Közép-Európai Zóna Kupában (CEZ) is elkönyvelhettek egy győzelmet.

Szoros volt a verseny mind a két nap. Szombaton Wirtmann 18 másodperc előnnyel nyert, míg vasárnap két ellenfele is fél percen belül követte őt. Kiválóan mutatkozott be Nyirfás Julianna, aki első alkalommal olvasta az itinert Wirtmann-nak. A Ford Escort Mk I-es is becsülettel teljesítette a versenyt, bár a szombati karburátor problémát vasárnapra sem sikerült teljesen megoldani.

„Hideg volt, de azért izzadtunk — mosolygott Wirtmann a célban. — Főleg az éjszakai és a reggeli gyorsaságikon fáztunk az Escortban, amiben nincs fűtés, viszont a kardán alagútban megy az olajcső a hűtőhöz, azon melengettük a kezünket.

Mégis mind a két nap megizzadtunk, mert a többiek ott loholtak a nyakunkon, nem nagyon volt hibázási lehetőségünk. Volt olyan gyorsasági, ahol 11 másodpercet kaptunk. Tudtuk előre, hogy a jeges pályán hátrányban leszünk, de azt is, hogy a többin be tudjuk hozni.

Nyirfás Julcsival a csütörtöki pályabejáráson ültünk először egy autóban. Kicsit tartottam tőle, hogy mennyi idő alatt fogunk összeszokni. Egy ilyen erős mezőnyben nagyon fontos, hogy jó összhang legyen a versenyző és a navigátor között. Már a pályabejáráson is láttam Julcsin, hogy profi, a versenyen pedig tökéletes munkát végzett.

Szombaton problémánk volt a karburátorral, amin vasárnapra javítani tudtunk ugyan, de a hiba nem szűnt meg teljesen. Vagy át kell építenünk az Mk I-es motorját is befecskendezősre, vagy elemeire szedni a karburátorokat és újraépíteni őket.

Összességében jó, munkás verseny volt, pont olyan, amilyet szeretünk. Természetesen nagyon örülök mind a két győzelmünknek és hogy vezetjük a bajnokságot.

A CEZ-ben is nyertünk, bár ennek az idén nem lesz nagy jelentősége, nem tervezünk teljes szezont, csak három CEZ-futamon állunk rajthoz, de azokon mindent megteszünk a jó eredményért.

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Wirtmann Ferenc

Wirtmann: Kuplung, szuperrally, de így is élveztük

Kalandos versenye volt Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek a Salgó Rallyn. Az Országos Historic Rallybajnokság második futamán az első öt szakaszt megnyerték és vezették a versenyt, amikor elromlott a Ford Escort Mk II-es kuplungja, így a napi utolsó szakaszt ki kellett hagyniuk. Szombaton szuperrallyval visszaálltak, de a kihagyott gyorsasági miatt annyi büntetést kaptak, hogy az abszolút értékelésben a nyolcadik, D csoportban pedig az ötödik helyre tudtak felkapaszkodni.

Jó versenyt ígért Wirtmann Ferenc a Salgó Rallyra és a műszaki hibájuk ellenére is azt gondolja, nem tévedett az előrejelzéssel. 

„Tényleg jó verseny volt, jó pályákkal – mondja. – Ceredet nem kell bemutatni, az egyik legjobb magyar gyorsasági. Kazár rettentő gyors, bár most megnövelték a hosszát. A másik két pályát Katalinaknaként ismerjük. Elég durva, de igazi rally gyorsasági. Sok volt a murvafelhordás, a sár, verseny közben is esett az eső, mégis kevés defekt volt. Mi Jotival nagyon élveztük a pályákat. 

Az első öt gyorsaságit megnyertük, de már az elején probléma volt a kuplunggal, nem emelt ki. A hatodik szakaszon nem mertünk elrajtolni, mert ha bent maradunk a pályán, akkor vége a versenyünknek. Inkább bementünk a szervizparkba, ahol kicseréltük a kuplungot, így másnap folytatni tudtuk a versenyt.“

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

A szuperrallyt azonban a historic szabálya komolyan bünteti. 

„A historic sajátos szabálya szerint, ha ez első nap kiesel, akkor az addigi eredményeidet törlik és a kategória utolsó idejét kapod, plusz kihagyott gyorsaságinként öt percet – vette át a szót Kerekes Joti. – Ez nekünk összességében több mint 15 perc büntetést jelentett, de legalább versenyben maradtunk. Mivel szuperrallyztunk, a megszerzett pontjainkat is felezik, így számításaink szerint három pontot kaptunk, ami még mindig több, mint ha kiesetünk volna.“

A verseny második napján, szombaton így már nem kellett sietnie a párosnak és előkerültek a használt gumik is. 

„Előszedtük az összes kopott gumit, amit egyébként versenyre már nem raktunk volna fel, és elhasználtuk őket – mondta Wirtmann. – Zagyvarónát mind a háromszor megnyertük. Szuhára nem voltak jók a széles gumik, de mivel gyakorlatilag nem számított az időeredményünk, fent hagytuk őket és azzal mentünk. Ott mind a kétszer kikaptunk. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Abszolútban 8., D csoportban 5., D3-as kategóriában pedig 4.-ek lettünk. Ennyit tudtunk kihozni a versenyből. A Mecsek Rally előtt át kell néznünk a kuplungot és a hidraulikát is. Amint megvan a hiba oka, tudjuk orvosolni. Remélem, a másik magyar klasszikus versenyen, Pécsen az eredményünk is jobb lesz. De ha csak annyira élvezzük Jotival, mint a Salgót, akkor már elégedettek leszünk.“ 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax