Wirtmann kettős győzelemmel zárt Egerben

Szombati győzelmét vasárnap is megismételte Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna az Eger Ralin, ahol a Historic Országos Ralibajnokság C csoportjában és abszolút értékelésében is az élen végeztek. Két győzelmük után így mind a két bajnokságban az élen állnak. Ráadásként a Közép-Európai Zóna Kupában (CEZ) is elkönyvelhettek egy győzelmet.

Szoros volt a verseny mind a két nap. Szombaton Wirtmann 18 másodperc előnnyel nyert, míg vasárnap két ellenfele is fél percen belül követte őt. Kiválóan mutatkozott be Nyirfás Julianna, aki első alkalommal olvasta az itinert Wirtmann-nak. A Ford Escort Mk I-es is becsülettel teljesítette a versenyt, bár a szombati karburátor problémát vasárnapra sem sikerült teljesen megoldani.

„Hideg volt, de azért izzadtunk — mosolygott Wirtmann a célban. — Főleg az éjszakai és a reggeli gyorsaságikon fáztunk az Escortban, amiben nincs fűtés, viszont a kardán alagútban megy az olajcső a hűtőhöz, azon melengettük a kezünket.

Mégis mind a két nap megizzadtunk, mert a többiek ott loholtak a nyakunkon, nem nagyon volt hibázási lehetőségünk. Volt olyan gyorsasági, ahol 11 másodpercet kaptunk. Tudtuk előre, hogy a jeges pályán hátrányban leszünk, de azt is, hogy a többin be tudjuk hozni.

Nyirfás Julcsival a csütörtöki pályabejáráson ültünk először egy autóban. Kicsit tartottam tőle, hogy mennyi idő alatt fogunk összeszokni. Egy ilyen erős mezőnyben nagyon fontos, hogy jó összhang legyen a versenyző és a navigátor között. Már a pályabejáráson is láttam Julcsin, hogy profi, a versenyen pedig tökéletes munkát végzett.

Szombaton problémánk volt a karburátorral, amin vasárnapra javítani tudtunk ugyan, de a hiba nem szűnt meg teljesen. Vagy át kell építenünk az Mk I-es motorját is befecskendezősre, vagy elemeire szedni a karburátorokat és újraépíteni őket.

Összességében jó, munkás verseny volt, pont olyan, amilyet szeretünk. Természetesen nagyon örülök mind a két győzelmünknek és hogy vezetjük a bajnokságot.

A CEZ-ben is nyertünk, bár ennek az idén nem lesz nagy jelentősége, nem tervezünk teljes szezont, csak három CEZ-futamon állunk rajthoz, de azokon mindent megteszünk a jó eredményért.

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:

  • Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
  • Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
  • Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  • 2008. C korcsoport magyar bajnok
  • 2009. C korcsoport magyar bajnok
  • 2010. C korcsoport magyar bajnok
  • 2011. C korcsoport magyar bajnok
  • 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2013. Historic CEZ-bajnok
  • 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  • 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  • 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  • 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre