Wirtmann második lett az Akropolisz Ralin

Pályafutásuk egyik legnehezebb és leghosszabb historic rali futamán vett részt Wirtmann Ferenc és Barna György, a Historic Akropolisz Ralin. A háromnapos versenyt az Európa-bajnokságban két külön futamként értékelték. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott magyar páros az első két nap aszfaltos versenye után a C3-as kategória első, a C csoport harmadik helyén végzett. Harmadnap a murván szintén megnyerték a C3-as kategóriát, C csoportban pedig negyediknek futottak be. A teljes versenyt egyben értékelve pedig a C csoportban az igen előkelő második helyen végeztek. Ennek azonban csak presztízsértéke volt, hiszen Eb-pontok nem jártak érte.

Wirtmann_Akropolisz08

A két külön versenyért viszont igen, amelyen összesen 63 pontot szerzett a magyar páros. Wirtmann ezzel megerősítette harmadik helyezését a C csoportos bajnokságban, a két porschés, Mats Myrsel és Lucio da Zanche mögött, akik az Akropolisz Ralin is Wirtmann előtt végeztek a jó száz lóerővel erősebb Carrerákkal. Barna György, miután az első két futamot kihagyta, csak nemrég kezdte meg a pontgyűjtést. Ő 85 pontjával a navigátorok bajnokságában a negyedik, mindössze két ponttal lemaradva a harmadik Ingrid Johnsen mögött.

Wirtmann_Akropolisz04

„Nagyon jó verseny volt az Akropolisz Ralin, amolyan igazi görög rendezéssel: nem kapkodtak el semmit, viszont minden a versenyzőkért volt” – mondta Wirtmann.

„Az első két nap aszfalton kellett versenyeznünk, ami meglepően jó minőségű volt. Viszont nagyon észnél kellett lenni, mert sok virág, bokor volt a pálya szélén, ami akár egy méterre is belóghatott az útra. Ezért nem mertem letövezni sehol. Volt olyan gyorsasági, amin végig az út közepén mentünk.”

Wirtmann_Akropolisz07

„A rajt és a cél Athénban, az Akropolisz lába előtt volt, amiért 150 km-t kellett etapon autózni. Képzelhetik mekkora élvezet egy ilyen Mk 1-esben ennyit elzötykölődni, de amikor odaértünk és felnéztünk az Akropoliszra, és főleg, amikor belegondoltam, hogy hány vb-futam indult már innen, akkor gyorsan elfelejtettem minden megpróbáltatást.”

„Másnap a murva kicsit keményebb volt. A nyolcadik kanyarban kiforgattak elénk egy követ. Már íven voltam, nem tudtam kikerülni és a jobb első kerékkel átmentünk rajta. Elkezdett ütni a kerék, elment a kormány. Csoda, hogy a célig kibírta. Ott gyorsan kereket cseréltünk, és a második gyorsaságin megint átmentem egy kövön a jobb elsővel. A második körben szerencsésebbek voltunk, akkor másfél perccel mentünk jobb időt.”

Wirtmann_Akropolisz06

„Nagyon örülök a két kategória győzelmünknek és a C csoport harmadik, negyedik helyezésünknek, amivel az Eb-n megerősítettem a harmadik helyemet, Gyuri pedig a navigátorok között már negyedik. Lehetett volna gyorsabban is menni, rámehettünk volna egy jobb eredményre is, de szem előtt tartottam, hogy nem minden nap indul az ember az Akropolisz Ralin, a bajnokság szempontjából pedig fontos volt, hogy mind a két versenyt befejezzük.”

„Most szusszanunk egy kicsit, aztán kiszámoljuk, hogy még hol kell rajthoz állnunk az idén.”

Wirtmann_Akropolisz05

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. helyezés, C csoport 6. helyezés
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. helyezés
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. helyezés
29° Sanremo Rally Storico (historic Eb): C3 kategória 2. helyezés, C csoport 6. helyezés
Historic Rallye Vltava (historic Eb): C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés
13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) aszfalt: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 3. helyezés
13th Historic Acropolis Rally (historic Eb) murva: C3 kategória 1. helyezés, C csoport 4. helyezés

Wirtmann_Akropolisz04

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása hat futam után:
1. Mats Myrsell (S) Porsche Carrera 219 pont
2. Lucio da Zanche (I) Porsche Carrera 189 pont
3. Wirtmann Ferenc (H) Ford Escort RS 133 pont
4. Anders Johnsen (S) Porsche Carrera 87 pont
5. Mekler László (H) Alfa Romeo GTA 74 pont
6. Valter Chris Jensen (N) Porsche Carrera 66 pont
7. Carlo Falcone (I) Porsche 914 60 pont
8. Danis Moynihan (IRL) Ford Escort RS 45 pont
9. Antonio Sainz (E) Porsche/Ford Escort RS 35 pont
10. Villu Mättik (EE) VAZ 2101 33 pont
 

Wirtmann_Akropolisz02

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) navigátorok, állása hat futam után:
1. Esko Junttila (S) 219 pont
2. Giulio Oberti (I) 189 pont
3. Ingrid Johnsen (S) 87 pont
4. Barna György (H) 85 pont
5. Mekler-Miko Edit (H) 74 pont
6. Erik Pedersen (N) 66 pont
7. Pietro Ometto (I) 60 pont
8. Gerard Conway (IRL) 45 pont
9. Arvo Maslenikov (EE) 33 pont
10. Sonia Borghese (I) 27 pont

Wirtmann_Akropolisz01

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország) 2-es szorzó
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország) 3-as szorzó
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország) 3-as szorzó
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország) 3-as szorzó
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország) 2-es szorzó
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország) két külön verseny 3-as szorzó
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium) 2-es szorzó
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino) 2-es szorzó
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország) 2-es szorzó
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország) 3-as szorzó
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország) 2-es szorzó
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország) 3-as szorzó
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország) 1-es szorzó
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország) 2-es szorzó

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.