Wirtmann másodszorra nyerte meg a Mecsek Ralit

­Megismételte tavalyi győzelmét Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali historic Eb-futamon. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros nem csak a D csoport küzdelmeit nyerte meg, hanem abszolút értékelésben is a historic mezőny élén végzett. Ezzel a magyar bajnokság D csoportjában kilenc pontra növelte előnyét az élen, a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic rali értékelésében pedig bajnok lettek, amely akkor válik hivatalossá, hogyha azt az FIA jóváhagyja.

2016mecsek075-large

Wirtmann a verseny előtt azt ígérte, hogy az első napon gyorsan kezd a Ford Escort Mk II-essel, másnap pedig fokozza a tempót. Ezt sikerül megvalósítania, hiszen a D3-as kategóriába rajt-cél győzelmet aratott, a 13 gyorsasági szakaszból 12-szer volt a leggyorsabb. Abszolút értékelésben pedig pénteken, az ötödik gyorsasági szakaszon állt az élre, szombaton pedig egy kivételével mindet megnyerte.

2016mecsek042-large

„Nagyon jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc.  – A pályabejárás mostoha körülmények között zajlott, de legalább nagyon pontos itinert lehetett készíteni, hogy hol lesz sár, tócsa, felhordás.

2016mecsek085-large

Az autó az utolsó pillanatban lett kész. Mérnökünk, Benito még a gépátvétel előtti nap is dolgozott rajta, mindent szétszedett, mindent megnézett, de egyelőre nem találta meg a hibát, hogy mitől nem húz a motor csak padlógázon. Elég kalandos volt így menni a sárban, de már kezdem megszokni.

2016mecsek012-large

A verseny és a rendezés is hibátlan volt, nagyon tetszettek a pályák. Pénteken az első körben tiszta úton mentünk, a másodikban viszont már dágványban, igazi rali körülmények között. Szombatra kisütött a nap, akkor újra tiszta pályán versenyezhettünk. Az elején óvatosabb voltam, de másnapra, ahogy ígértem, gyorsultunk egy kicsit.

2016mecsek029-large

Nagyon örülök a győzelemnek, a Mecsek Rali volt az idei ötödik CEZ-futamunk, mindegyiken megnyertük a CEZ-értékelést és nem hivatalosan a bajnokságot is. A magyar bajnokságban pedig tovább növeltük az előnyünket a D csoportban.

2016mecsek008-large

A verseny egyetlen negatívuma volt, hogy most először indultunk szervizfőnökünk, Léhi Sándor nélkül. Az utolsó versenyekre ugyan nem tudott eljönni, de bármikor felhívhattuk őt, ha baj volt, amire általában az volt a válasz, hogy nyissátok ki a szervizautó bal hátsó fiókját, vegyétek ki belőle az alkatrészt és azzal oldjátok meg. Lélekben természetesen, most is velünk volt.

2016mecsek053-large

MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS D3       1:28:06,9
  2. Storang Christoffer–Renstal Kjell Ford Escort MK1 RS 1600 C3        +2:36,1
  3. Peltonen Esa–Lamminen Hannu Toyota Starlet D1       +3:31,7
  4. Pagella Maurizio–Brea Roberto Porsche 911 SC D4       +4:38,5
  5. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3       +5:22,3
  6. Varga Péter–Végh Attila BMW e30 325i E4        +10:57,1
  7. Norrgǻrd Sverre–Hämäläinen Reeta BMW 2002 ti B4        +11:14,6
  8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 Gti E2        +11:26,4
  9. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3       +12:21,1
  10. Bergquist Nils–Magnusson Karl-Erik Volvo 122 B4        +13:00,9
  11. Wilkman Klaus–Villikka Anni Triumph TR8 D4       +13:54,2
  12. Kivitila Elias–Tuominen Timo Ford Escort Twincam B3        +13:56,6
  13. Don Nitro–Leitgéb Judit Peugeot 205 Gti E2        +14:13,4
  14. Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D1       +14:29,1
  15. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda S120 S C1        +17:13,9
  16. Hammer Tamás–Dr. Darvas-H. Szilvia Lada 21011 Gr.2 D2       +18:35,9
  17. Heikkilä Lauri–Mäntylä Janne Lancia Fulvia HF C2        +24:55,4
  18. Serényi András–Szlatnik Bernadett Trabant 601 Special E1        +26:26,6
  19. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3        +28:02,1
  20. Üveges Gábor–Nagy Mariann Lada 2108 Samara E2        +29:09,0
  21. Anttalainen Pekka–Hietaniemi Antti Skoda Felicia Super A2       +29:55,8
  22. Hyvärinen Jari–Hyvärinen Risto Ford Escort 1300 GT C1        +38:18,8

2016mecsek065-large

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Tóth-Gili Tamás, Mecsek Rally 2024

Tóth-Gili Tamás, a gólkirály, aki kétszer autózott 2WD harmadik időt a Mecsek Rallyn

Egy év szünet után, vízilabda bronzéremmel és gólkirályi címmel tért vissza Tóth-Gili Tamás az Országos Rally Bajnokságba. A Mecsek Rallyn először láthattunk őt ORB1-es futamon Ford Fiesta Rally4-es volánja mögött. Ráadásul különleges navigátorral tért vissza, hiszen a kiváló sofőr, Németh „8V“ Péter önként vállalta, hogy megijeszti magát a jobb 1-ben. A különleges kombináció meglepően jó eredményt és még jobb hangulatot hozott. 

Tavaly a Mecsek Rallyn indult utoljára ORB1-ben Tóth-Gili Tamás, akkor még a Peugeot Kupában. Ősszel Árpádtetőn egy rallysprinten próbálta ki először a Ford Fiesta Rally4-et, ami annyira megtetszett neki, hogy erre a típusra váltott. 

Idei első versenyére vízilabda játékosi elfoglaltsága miatt mostanáig kellett várni. Megérte, hiszen az OB1/B-be tavaly feljutó PTE-PEAC színeiben pont a Diósgyőr Rally idejében játszotta a bronzmeccset, amit meg is nyertek, és Gili lett a szezon gólkirálya. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

„A vízilabdában sikerült minden elérnem, amit idén célul tűztem ki, a bronzéremre és a gólkirályi címre is nagyon büszke vagyok – mondta Gili. – De már nagyon hiányzott a rally is. 

Tavaly egy sprinten kipróbáltam a Fiesta Rally4-et, és azonnal úgy éreztem, hogy sokkal közelebb áll hozzám. A Peugeot-val gyorsabban lehet menni, de annak a beállítása sokkal több tapasztalatot igényel, mint amivel most rendelkezek. 

Rendhagyó navigátorral vágtam neki a szezonnak. Pepével (8V) pont a tavalyi Mecsek Rallyn kerültünk közelebbi barátságba, és három héttel ezelőtt felhívtam, hogy volna-e kedve kicsit megijeszteni magát a jobb 1-ben.  Nem válaszolt, csak röhögött, mert éppen azon gondolkodott, hogy felhív, nincs-e szükségem egy navigátorra. Így a kérdés eldőlt. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Jó régen versenyeztem, úgyhogy a teszten borzasztó szögletes volt a mozgásom. A versenyen is kellett egy kis idő, mire elhittem, amit Pepe mond. Így is volt egy-két melegebb pillanatunk, amit Pepe nem száz százalékos nyugodtsággal kezelt, én meg persze jót nevettem rajta, úgyhogy a hangulat kifogástalan volt a kocsiban. 

Nagyon örülök, hogy Árpádtetőn kétszer is sikerült 2WD harmadik időt autóznunk. Egy ilyen erős mezőnyben ez számomra hatalmas dolog. 

Pécsvárad viszont nagyon nem ment. Ahhoz, hogy ott jól tudj menni, sok rutinra van szükség. Ezért megbeszéltük, hogy ha ott gyorsan megyünk, az elejét akkor sem tudjuk megszorítani, magunkat viszont rommá ijesztjük, ezért inkább elspóroltuk. 

A tavalyi Salgó rallys gumijainkat használtuk el. Az utolsó gyorsra már annyira elkoptak, hogy a drót is kilátszott. Az egyik guminkat kicsípte az aszfalt és eresztett, de mivel már csak egy pótkerekünk volt, ezzel fejeztük be a kört. Érdekes tapasztalat volt ez is. 

Fotó: Tóth-Gili Tamás // Mecsek Rally 2024

Az utolsó gyorsra annyira elfogyott a tapadásunk, hogy elvittem egy lassítót, amiért 10 másodperc büntetést kaptunk. Ezzel egy helyet hátracsúsztunk és 2WD-ben hetedikek lettünk, de nem is ez volt a lényeg. Nagyon sok tapasztalatot szereztem, Pepe is kibírta mellettem, amit nagyon köszönök neki. 

Idén még két ORB1-es hétvégém szabad. A Székesfehérvár és a Győr Rally jöhet szóba, esetleg a Pécs környéki sprintversenyek. Örülnék, ha Pepe mielőbb volán mögé tudna ülni, de ha nem, akkor szeretném az idei versenyeken még egy párszor megijeszteni őt.

Köszönöm a csapatnak a jól felkészített autót és a gyors gyertyacserét.“

Tóth-Gili Tamás együttműködő partnerei: 

Gil-Trade Kft., Alu-Redőny Kft., a német Roma árnyékoló család importőre