Megismételte tavalyi győzelmét Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali historic Eb-futamon. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros nem csak a D csoport küzdelmeit nyerte meg, hanem abszolút értékelésben is a historic mezőny élén végzett. Ezzel a magyar bajnokság D csoportjában kilenc pontra növelte előnyét az élen, a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic rali értékelésében pedig bajnok lettek, amely akkor válik hivatalossá, hogyha azt az FIA jóváhagyja.
Wirtmann a verseny előtt azt ígérte, hogy az első napon gyorsan kezd a Ford Escort Mk II-essel, másnap pedig fokozza a tempót. Ezt sikerül megvalósítania, hiszen a D3-as kategóriába rajt-cél győzelmet aratott, a 13 gyorsasági szakaszból 12-szer volt a leggyorsabb. Abszolút értékelésben pedig pénteken, az ötödik gyorsasági szakaszon állt az élre, szombaton pedig egy kivételével mindet megnyerte.
„Nagyon jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A pályabejárás mostoha körülmények között zajlott, de legalább nagyon pontos itinert lehetett készíteni, hogy hol lesz sár, tócsa, felhordás.
Az autó az utolsó pillanatban lett kész. Mérnökünk, Benito még a gépátvétel előtti nap is dolgozott rajta, mindent szétszedett, mindent megnézett, de egyelőre nem találta meg a hibát, hogy mitől nem húz a motor csak padlógázon. Elég kalandos volt így menni a sárban, de már kezdem megszokni.
A verseny és a rendezés is hibátlan volt, nagyon tetszettek a pályák. Pénteken az első körben tiszta úton mentünk, a másodikban viszont már dágványban, igazi rali körülmények között. Szombatra kisütött a nap, akkor újra tiszta pályán versenyezhettünk. Az elején óvatosabb voltam, de másnapra, ahogy ígértem, gyorsultunk egy kicsit.
Nagyon örülök a győzelemnek, a Mecsek Rali volt az idei ötödik CEZ-futamunk, mindegyiken megnyertük a CEZ-értékelést és nem hivatalosan a bajnokságot is. A magyar bajnokságban pedig tovább növeltük az előnyünket a D csoportban.
A verseny egyetlen negatívuma volt, hogy most először indultunk szervizfőnökünk, Léhi Sándor nélkül. Az utolsó versenyekre ugyan nem tudott eljönni, de bármikor felhívhattuk őt, ha baj volt, amire általában az volt a válasz, hogy nyissátok ki a szervizautó bal hátsó fiókját, vegyétek ki belőle az alkatrészt és azzal oldjátok meg. Lélekben természetesen, most is velünk volt.
MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY:
- Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS D3 1:28:06,9
- Storang Christoffer–Renstal Kjell Ford Escort MK1 RS 1600 C3 +2:36,1
- Peltonen Esa–Lamminen Hannu Toyota Starlet D1 +3:31,7
- Pagella Maurizio–Brea Roberto Porsche 911 SC D4 +4:38,5
- Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3 +5:22,3
- Varga Péter–Végh Attila BMW e30 325i E4 +10:57,1
- Norrgǻrd Sverre–Hämäläinen Reeta BMW 2002 ti B4 +11:14,6
- Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 Gti E2 +11:26,4
- Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3 +12:21,1
- Bergquist Nils–Magnusson Karl-Erik Volvo 122 B4 +13:00,9
- Wilkman Klaus–Villikka Anni Triumph TR8 D4 +13:54,2
- Kivitila Elias–Tuominen Timo Ford Escort Twincam B3 +13:56,6
- Don Nitro–Leitgéb Judit Peugeot 205 Gti E2 +14:13,4
- Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D1 +14:29,1
- Tóth István–Bruckner Viktor Skoda S120 S C1 +17:13,9
- Hammer Tamás–Dr. Darvas-H. Szilvia Lada 21011 Gr.2 D2 +18:35,9
- Heikkilä Lauri–Mäntylä Janne Lancia Fulvia HF C2 +24:55,4
- Serényi András–Szlatnik Bernadett Trabant 601 Special E1 +26:26,6
- Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3 +28:02,1
- Üveges Gábor–Nagy Mariann Lada 2108 Samara E2 +29:09,0
- Anttalainen Pekka–Hietaniemi Antti Skoda Felicia Super A2 +29:55,8
- Hyvärinen Jari–Hyvärinen Risto Ford Escort 1300 GT C1 +38:18,8
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok
- C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- Historic CEZ-bajnok
- D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
- C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
- Historic CEZ-bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány