Wirtmann másodszorra nyerte meg a Mecsek Ralit

­Megismételte tavalyi győzelmét Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali historic Eb-futamon. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros nem csak a D csoport küzdelmeit nyerte meg, hanem abszolút értékelésben is a historic mezőny élén végzett. Ezzel a magyar bajnokság D csoportjában kilenc pontra növelte előnyét az élen, a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic rali értékelésében pedig bajnok lettek, amely akkor válik hivatalossá, hogyha azt az FIA jóváhagyja.

2016mecsek075-large

Wirtmann a verseny előtt azt ígérte, hogy az első napon gyorsan kezd a Ford Escort Mk II-essel, másnap pedig fokozza a tempót. Ezt sikerül megvalósítania, hiszen a D3-as kategóriába rajt-cél győzelmet aratott, a 13 gyorsasági szakaszból 12-szer volt a leggyorsabb. Abszolút értékelésben pedig pénteken, az ötödik gyorsasági szakaszon állt az élre, szombaton pedig egy kivételével mindet megnyerte.

2016mecsek042-large

„Nagyon jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc.  – A pályabejárás mostoha körülmények között zajlott, de legalább nagyon pontos itinert lehetett készíteni, hogy hol lesz sár, tócsa, felhordás.

2016mecsek085-large

Az autó az utolsó pillanatban lett kész. Mérnökünk, Benito még a gépátvétel előtti nap is dolgozott rajta, mindent szétszedett, mindent megnézett, de egyelőre nem találta meg a hibát, hogy mitől nem húz a motor csak padlógázon. Elég kalandos volt így menni a sárban, de már kezdem megszokni.

2016mecsek012-large

A verseny és a rendezés is hibátlan volt, nagyon tetszettek a pályák. Pénteken az első körben tiszta úton mentünk, a másodikban viszont már dágványban, igazi rali körülmények között. Szombatra kisütött a nap, akkor újra tiszta pályán versenyezhettünk. Az elején óvatosabb voltam, de másnapra, ahogy ígértem, gyorsultunk egy kicsit.

2016mecsek029-large

Nagyon örülök a győzelemnek, a Mecsek Rali volt az idei ötödik CEZ-futamunk, mindegyiken megnyertük a CEZ-értékelést és nem hivatalosan a bajnokságot is. A magyar bajnokságban pedig tovább növeltük az előnyünket a D csoportban.

2016mecsek008-large

A verseny egyetlen negatívuma volt, hogy most először indultunk szervizfőnökünk, Léhi Sándor nélkül. Az utolsó versenyekre ugyan nem tudott eljönni, de bármikor felhívhattuk őt, ha baj volt, amire általában az volt a válasz, hogy nyissátok ki a szervizautó bal hátsó fiókját, vegyétek ki belőle az alkatrészt és azzal oldjátok meg. Lélekben természetesen, most is velünk volt.

2016mecsek053-large

MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS D3       1:28:06,9
  2. Storang Christoffer–Renstal Kjell Ford Escort MK1 RS 1600 C3        +2:36,1
  3. Peltonen Esa–Lamminen Hannu Toyota Starlet D1       +3:31,7
  4. Pagella Maurizio–Brea Roberto Porsche 911 SC D4       +4:38,5
  5. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3       +5:22,3
  6. Varga Péter–Végh Attila BMW e30 325i E4        +10:57,1
  7. Norrgǻrd Sverre–Hämäläinen Reeta BMW 2002 ti B4        +11:14,6
  8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 Gti E2        +11:26,4
  9. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3       +12:21,1
  10. Bergquist Nils–Magnusson Karl-Erik Volvo 122 B4        +13:00,9
  11. Wilkman Klaus–Villikka Anni Triumph TR8 D4       +13:54,2
  12. Kivitila Elias–Tuominen Timo Ford Escort Twincam B3        +13:56,6
  13. Don Nitro–Leitgéb Judit Peugeot 205 Gti E2        +14:13,4
  14. Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D1       +14:29,1
  15. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda S120 S C1        +17:13,9
  16. Hammer Tamás–Dr. Darvas-H. Szilvia Lada 21011 Gr.2 D2       +18:35,9
  17. Heikkilä Lauri–Mäntylä Janne Lancia Fulvia HF C2        +24:55,4
  18. Serényi András–Szlatnik Bernadett Trabant 601 Special E1        +26:26,6
  19. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3        +28:02,1
  20. Üveges Gábor–Nagy Mariann Lada 2108 Samara E2        +29:09,0
  21. Anttalainen Pekka–Hietaniemi Antti Skoda Felicia Super A2       +29:55,8
  22. Hyvärinen Jari–Hyvärinen Risto Ford Escort 1300 GT C1        +38:18,8

2016mecsek065-large

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“