Wirtmann másodszorra nyerte meg a Mecsek Ralit

­Megismételte tavalyi győzelmét Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali historic Eb-futamon. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros nem csak a D csoport küzdelmeit nyerte meg, hanem abszolút értékelésben is a historic mezőny élén végzett. Ezzel a magyar bajnokság D csoportjában kilenc pontra növelte előnyét az élen, a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic rali értékelésében pedig bajnok lettek, amely akkor válik hivatalossá, hogyha azt az FIA jóváhagyja.

2016mecsek075-large

Wirtmann a verseny előtt azt ígérte, hogy az első napon gyorsan kezd a Ford Escort Mk II-essel, másnap pedig fokozza a tempót. Ezt sikerül megvalósítania, hiszen a D3-as kategóriába rajt-cél győzelmet aratott, a 13 gyorsasági szakaszból 12-szer volt a leggyorsabb. Abszolút értékelésben pedig pénteken, az ötödik gyorsasági szakaszon állt az élre, szombaton pedig egy kivételével mindet megnyerte.

2016mecsek042-large

„Nagyon jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc.  – A pályabejárás mostoha körülmények között zajlott, de legalább nagyon pontos itinert lehetett készíteni, hogy hol lesz sár, tócsa, felhordás.

2016mecsek085-large

Az autó az utolsó pillanatban lett kész. Mérnökünk, Benito még a gépátvétel előtti nap is dolgozott rajta, mindent szétszedett, mindent megnézett, de egyelőre nem találta meg a hibát, hogy mitől nem húz a motor csak padlógázon. Elég kalandos volt így menni a sárban, de már kezdem megszokni.

2016mecsek012-large

A verseny és a rendezés is hibátlan volt, nagyon tetszettek a pályák. Pénteken az első körben tiszta úton mentünk, a másodikban viszont már dágványban, igazi rali körülmények között. Szombatra kisütött a nap, akkor újra tiszta pályán versenyezhettünk. Az elején óvatosabb voltam, de másnapra, ahogy ígértem, gyorsultunk egy kicsit.

2016mecsek029-large

Nagyon örülök a győzelemnek, a Mecsek Rali volt az idei ötödik CEZ-futamunk, mindegyiken megnyertük a CEZ-értékelést és nem hivatalosan a bajnokságot is. A magyar bajnokságban pedig tovább növeltük az előnyünket a D csoportban.

2016mecsek008-large

A verseny egyetlen negatívuma volt, hogy most először indultunk szervizfőnökünk, Léhi Sándor nélkül. Az utolsó versenyekre ugyan nem tudott eljönni, de bármikor felhívhattuk őt, ha baj volt, amire általában az volt a válasz, hogy nyissátok ki a szervizautó bal hátsó fiókját, vegyétek ki belőle az alkatrészt és azzal oldjátok meg. Lélekben természetesen, most is velünk volt.

2016mecsek053-large

MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY:

  1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS D3       1:28:06,9
  2. Storang Christoffer–Renstal Kjell Ford Escort MK1 RS 1600 C3        +2:36,1
  3. Peltonen Esa–Lamminen Hannu Toyota Starlet D1       +3:31,7
  4. Pagella Maurizio–Brea Roberto Porsche 911 SC D4       +4:38,5
  5. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3       +5:22,3
  6. Varga Péter–Végh Attila BMW e30 325i E4        +10:57,1
  7. Norrgǻrd Sverre–Hämäläinen Reeta BMW 2002 ti B4        +11:14,6
  8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 Gti E2        +11:26,4
  9. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3       +12:21,1
  10. Bergquist Nils–Magnusson Karl-Erik Volvo 122 B4        +13:00,9
  11. Wilkman Klaus–Villikka Anni Triumph TR8 D4       +13:54,2
  12. Kivitila Elias–Tuominen Timo Ford Escort Twincam B3        +13:56,6
  13. Don Nitro–Leitgéb Judit Peugeot 205 Gti E2        +14:13,4
  14. Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D1       +14:29,1
  15. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda S120 S C1        +17:13,9
  16. Hammer Tamás–Dr. Darvas-H. Szilvia Lada 21011 Gr.2 D2       +18:35,9
  17. Heikkilä Lauri–Mäntylä Janne Lancia Fulvia HF C2        +24:55,4
  18. Serényi András–Szlatnik Bernadett Trabant 601 Special E1        +26:26,6
  19. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3        +28:02,1
  20. Üveges Gábor–Nagy Mariann Lada 2108 Samara E2        +29:09,0
  21. Anttalainen Pekka–Hietaniemi Antti Skoda Felicia Super A2       +29:55,8
  22. Hyvärinen Jari–Hyvärinen Risto Ford Escort 1300 GT C1        +38:18,8

2016mecsek065-large

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Zagyva Dorka: Zagyvaróna csodálatos gyorsasági

Rengeteget tanult Zagyva Dorka pályafutása első ORB2-es és egyben első komoly aszfaltos rallyversenyén, a Salgó Rallyn. Édesapjával, Zagyva Lajos csak a célba érkezésre és a tapasztaltszerzésre koncentráltak, ám ezt jócskán túl teljesítették, hiszen a Citroën C2 R2 Max-szal az abszolút értékelés 11., még az RC4-es kategória 7. helyén végeztek. 

„Nagyon boldog vagyok – kezdte Zagyva Dorka. – Régen versenyeztem már aszfalton, ilyen gyors és komoly pályákon pedig még soha sem mentem, ezért nagyon izgultam a verseny előtt.

A két pálya közül Szuhától tartottam egy kicsit, mert felhordásos, szűk, fák között kell menni… De amikor először lejöttünk rajta, apával egymásra néztünk és azt mondtuk, ez nagyon jó pálya. Zagyvaróna pedig csodálatos: gyors, technikás, nagyon tudni kell rajta helyezkedni. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Ez első körben még egy kicsit tapogatóztam, de aztán egyre jobban kezdtem használni az autót. Be mertem menni tőre, tudtam improvizálni, alkalmazkodni a változó körülményekhez. Nagyon élveztem. 

Ha az időeredményünket nézed, akkor látszik, hogy van hová fejlődnöm, de így első lépésnek ez nagyon jó volt. Büszke vagyok apára is, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, és nem sokkal több rutinja van a navigálásban, mint nekem a vezetésben, ennek ellenére hibátlan munkát végzett.

A következő verseny a Mecsek Rally lehet, ami közvetlenül a szóbeli érettségi után lesz. Nem tudom, hogy bevállaljuk-e. Utána viszont szeretnék minél többet időt autóban tölteni, minél többet tanulni a rallyról.

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy elrajtoljak életem első Salgó Rallyján, köszönöm a szurkolást, a jókívánságokat, a lájkokat. Nagyon jól estek.“

Dorkánál csak édesapja, Zagyva Lajos volt elégedettebb, akinek szintén ez volt az első Salgó Rallyja, de úgy tűnik nem az utolsó, hiszen nagyon megtetszettek neki a pályák. 

„Nagyon pozitív tapasztalatokkal és mondhatom azt is, hogy élményekkel lettem gazdagabb – mondta. – Dorka ahhoz képest, hogy élete első ORB2-es versenye volt és most ment először gyors, valódi aszfaltos pályákon, szerintem nagyon jól teljesített. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Az első körben tapogatóztunk. Megbeszéltük, hogy nem megyünk gyorsan, a tapasztalatszerzés a cél, de Dorka betegesen nézi az időket. Szerinte nagyon rosszul jöttünk, de mondtam, hogy ne foglalkozzon vele. 

Zagyvarónán első körben 10:16-ot jöttünk, másodikban 10:04-et, harmadikban 9:59-et. Ez még messze nem pályacsúcs, de látszik rajta az egyenletes fejlődés.

Ami engem illet, rettenetesen koncentráltam a számolásra, de a navigálásra is. A gyorsaságin csak az itinert tudtam diktálni, ott semmire nem volt idő, hogy itt engedd ki, vagy oda helyezkedj. Etapon meg tudtuk beszélni a tapasztaltainkat, de már közel van Dorka ahhoz, hogy egy profi navigátor többet tud segíteni neki, mint én. 

Fotó: Pál István Bence // Zagyva Dorka

Bármennyire is hihetetlen, még én sem versenyeztem a Salgó Rallyn. Valahogy mindig kimaradt, de már látom, hogy nagy hiba volt. Mind a két pálya nagyon tetszett, nekem Szuha talán még jobban. Az pedig, hogy többször is keresztezzük a Zagyva folyót, megint csak nagyon különleges dolog volt számomra. Szerintem nem most jártam itt utoljára. 

Ahogy Dorka is mondta, a következő hetekben a tanulásra koncentrál, az a fontosabb. Ha az érettségi után készen áll a Mecsek Rallyra, akkor ott indulunk, ha nem, akkor megyünk a következő versenyen.“

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.