Wirtmann: négy hét, három verseny, három navigátor, két autó

Négy héten belül a Sanremo Rali lesz Wirtmann Ferenc harmadik ralifutama. A Grawe Életbiztosító által támogatott versenyző a spanyol Costa Brava Ralin kezdte a szezont Ford Escort Mk I-essel, majd két héttel később a Miskolc Ralin indult az új Mk II-essel, pár nappal később pedig már utazott is a Sanremo Ralira, a historic Eb harmadik futamára, amelyen újra az Mk I-essel vesz részt. A három versenyt három különböző navigátorral teljesíti. Spanyolországban Gábor János, Miskolcon Barna György olvasta az itinert, Olaszországban pedig Kerekes József ül majd az Escort jobb oldali ülésén.

Wirtmann_CostaBrava1 (Large)

„Kicsit sűrű lett a programunk, de nagyon élvezem” – mosolygott Wirtmann Ferenc. „A Miskolc Rali után, hétfőn jól kipihentem magam, kedden hajnalban pedig már indultam is San Remóba. Nagyon nagy szerencsém van a szervizcsapatommal, mert vasárnap este hazamentek, kipakolták az Mk II-es alkatrészeit, bepakolták az Mk I-esét, és már indultak is utánunk. Nekem csak a pályabejárással és a versenyzéssel kell foglalkoznom.

A harmadik versenyen a harmadik navigátorommal állok rajthoz. Barna Gyuri és Gábor Jani munkahelyi elfoglaltságuk miatt nem tudtak eljönni, ezért Kerekes Jotit kértem meg, aki Kövesdán András oldalán versenyzett már a historic Eb-n, úgyhogy bőven van tapasztalata és örömmel vállalta.

Wirtmann_CostaBrava5 (Large)

A Costa Brava Rali jól sikerült, a bajnokságban az ötödik helyen állunk. Most nehezebb dolgunk lesz, hiszen a historic ralinak Olaszország az egyik fellegvára, nagyon sok, nagyon jó versenyző indul, akik a helyismeretük miatt óriási előnyben lesznek, de mi sem tesszük fel a kezünket. Egy jó erős pontszerzéssel már elégedett lennék, annál is inkább, mert a soron következő ír versenyt kihagyjuk.

Wirtmann_CostaBrava2 (Large)

Wirtmann Ferenc 2014-es eredményei:
62. Rally Costa Brava (historic Eb): C3 kategória 3. hely, C csoport 6. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 1. futam: D csoport 1. hely
Vredestein Miskolc Rali (historic ob) 2. futam: D csoport 1. hely

A Historic Rali-Európa-bajnokság C korcsoport (2-es kategória) állása két futam után:
1. Lucio da Zanche (I) 69 pont
2. Valter Chris Jensen (N) 36 pont
3. Antonio Sainz (E) 35 pont
4. Mats Myrsell (S) 33 pont
5. Wirtmann Ferenc (H) 27 pont
6. Mekler László (H) 3 pont
Anders Johnsen (S) 3 pont

A Historic Rali-Európa-bajnokság 2014-es naptára:
2014. február 28., Rallye de España (Spanyolország)
2014. március 14., 62 Rally Costa Brava (Spanyolország)
2014. április 4., 29° Sanremo Rally Storico (Olaszország)
2014. május 2., International Rally of the Lakes (Írország)
2014. május 16., 23. Historic Rallye Vltava (Csehország)
2014. június 5., 13th Historic Acropolis Rally (Görögország)
2014. június 20., Ypres Historic Rally (Belgium)
2014. július 3., Historic San Marino Rally (San Marino)
2014. július 18., Auto24 Rally Estonia (Észtország)
2014. augusztus 7., Lahti Historic Rally (Finnország)
2014. augusztus 28., 19° Rally Alpi Orientali Historic (Olaszország)
2014. szeptember 18., XXVI Rally Elba Storico (Olaszország)
2014. október 3., 6 Rallye de Asturias Historico (Spanyolország)
2014. október 17., 48. Mecsek Rallye (Magyarország)

Wirtmann_CostaBrava4 (Large)

Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei:
2008. C korcsoport bajnok
2009. C korcsoport bajnok
2010. C korcsoport bajnok
2011. C korcsoport bajnok
2012. C korcsoport bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Kumho

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.