Magabiztos győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Nova Gorica Rali historic értékelésében, ahol a 11 megrendezett gyorsasági szakaszból 10-szer a leggyorsabb időt autózták a Ford Escort Mk II-essel.
A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros ezzel idei harmadik győzelmét aratta a CEZ historic D csoportban. A bajnokságban a csapat számításai szerint dobogós helyen állnak, a végső sorrend, a szezonzáró Kassa Rallyn dől el.
„Nagyon jó verseny volt, Jotival remekül éreztük magunkat – mondta Wirtmann. – Elég magas, 102-es rajtszámot kaptunk, amivel nem volt semmi problémánk, viszont kérvényeztük a rendezőnél, hogy soroljanak előrébb minket, mert utolérjük az előttünk rajtolókat.
Azt a választ kaptuk, hogy megvizsgálják. Először 92.-nek soroltak be, de aztán az 58. rajtidőt kaptuk, ott már nem okozott problémát, hogy bárkit is utolérjünk. Nagyon korrekt volt a rendezők hozzáállása.
Péntek délután a második gyorsasági szakaszra nagyon készültünk, 22,8 km hosszú volt és ott akartunk jó időt menni, de sajnos Fogasyék balesete miatt – ezúton is jobbulást kívánunk nekik – nem teljesíthettük, alternatív útvonalon küldték el a mezőnyt.
A második körben éjszaka még jobban megnyomtam és jó időt is mentünk, de egyszer csak leállt a motor. Szerencsére lejtett az út a célig, gondoltam begurulunk. Közben próbáltam a kuplungot ráengedni, és egy idő után be is indult a motor. Benito főmérnökúr kicserélte az AC-t és többet nem volt vele gondunk.
A motorleállás ellenére is megnyertük a szakaszt. Legnagyobb ellenfelünknek, Rino Murandorénak – aki szintén Escorttal versenyzett – ezen a szakaszon ment el a világítása, így a műszaki hibánk ellenére is utolértük őt a célban.
Másnap minden rendben volt, akkor már a saját tempónkat autóztuk és élveztük a rali. Nagyon melós verseny volt, sok kanyarral, tempóváltással, meg kellett küzdeni a pályákkal, amik azonban nagyon jó minőségűek voltak.
Jotiban fel is merül, hogy otthonról hozhatnánk egy-két kátyút, ide, amit jó pénzért el lehetne adni, mert láthatóan hiánycikk.
A következő versenyünk két hét múlva, a Mecsek Rali lesz.“
CEZ HISTORIC RALIBAJNOKSÁG 2019
- március 29–30. Eger Rali
- április 6–7. Lavanttal Rali (Ausztria)
- április 26–27. Vltava Rali (Csehország)
- május 3–4. Tátra Rali (Szlovákia)
- június 28–29. Zelezniki Rali (Szlovénia)
- július 18–20. Weiz Rali (Ausztria)
- augusztus 30–31. Alpi Orientali (Olaszország)
- szeptember 20–21. Nova Goricia Rali (Szlovénia)
- október 18–20. Kassa Rali (Szlovákia)
WIRTMANN FERENC 2019-es EREDMÉNYEI
- Eger Rali: D csoport 1. hely, abszolút és CEZ historic 2. hely
- Vltava Rali (Csehország): műszaki hiba miatt kiesett
- Zelezniki Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 2. hely
- Hargita Rali (Románia): historic 1. hely, I3 kategória 1. hely
- Baranya Kupa: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
- Ózd Rali: D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
- Nova Gorica Rali (Szlovénia): CEZ historic D csoport 1. hely, historic abszolút 1. hely
WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
- 2008. C korcsoport magyar bajnok
- 2009. C korcsoport magyar bajnok
- 2010. C korcsoport magyar bajnok
- 2011. C korcsoport magyar bajnok
- 2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- 2013. Historic CEZ-bajnok
- 2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
- 2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
- 2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
- 2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
- 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax