Wirtmann: Régi autó, de már készül az új is

A jól megszokott Ford Escort Mk II-essel áll rajthoz Wirtmann Ferenc és Kerekes József az Országos Historic Ralibajnokság első futamán, a Salgó Ralin. 

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az idén a magyar bajnokságot részesíti előnyben, de ha a vírushelyzet engedi, akkor egy-két külföldi Historic CEZ-futamon is rajthoz állnak. Mivel a Salgó Rali a magyar bajnokság mellett a Historic CEZ sorozatba is beszámít, duplán fontos lesz a jószereplés. 

„Nyolc hónapja rajtkész állapotban vagyunk és már nagyon várjuk, hogy a hétvégén elrajtolhassunk – mondta Wirtmann. – Az Escort a tavalyi Nyíregyháza Ralira lett felkészítve, ott futóműsérülés miatt ki kellett állnunk. A futóművet kicseréltük, gyakorlatilag már a következő héten készen álltunk a Salgó Ralira. 

Építünk egy új Escortot is. A jelenlegi karosszériája már elég sokat kapott, most találtunk egy sérülésmentes kasznit. Annyi különbség lesz a két autó között, hogy a jelenlegi a gruppe 4-es szabályok alapján készült, az új gruppe 2-es lesz, ami nagyobb szabadságot enged, például a karosszéria ötven kilóval könnyebb lehet. Úgy tervezem, hogy az év végén már be tudjuk vetni. 

Az idén szerettünk volna a Mitropa Kupában indulni, ezt a tervünket a vírus keresztülhúzta, így inkább a magyar bajnokságot részesítjük előnybe. Ha a vírus megengedi, akkor egy–két CEZ-futamon is szeretnénk rajthoz állni külföldön. A Salgó és a Miskolc Rali is része a Historic CEZ-nek, így ezen a két versenyen duplán fontos lesz a pontszerzés. 

Jó lesz a hétvégén újra találkozni a szurkolókkal, akár élőben, akár online. Már nagyon hiányoztak nekünk.“ 

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb. C csoport 4. 
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D csoport 2. 
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb. D csoport 2. 
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program