Zagyva Dorka tempósan a szalagkorlát mellett…

Először versenyezhetett igazi rallypályán a 16 éves Zagyva Dorka, akinek természetesen most is édesapja, Zagyva Lali navigált. A R Cup ceredi fordulóján a Túra 2000+ kategóriában az ötödik helyet szerezték meg, a licences 2wd-ben pedig a kilencediket.

Ezzel az R Cup Challenge bajnokságban az abszolút 5. helyen áll, Túra 2000+ kategóriában pedig a harmadik a bajnokságban. De nem is ez volt a lényeg, hanem hogy Dorka olyan nehézségekkel szembesült, mint az emelkedőn rajtolás, a megforgás és a tempós kanyar a szalagkorlát mellett. Ez utóbbi meg is pecsételte a sorsát. 

„Hú, nagyon élveztem – mesélte Zagyva Dorka fülig érő szájjal. – Még így napokkal a verseny után sem tudtam feldolgozni, hogy mi történt velem. 

Tavaly már több versenyen is indultunk Kiskunlacházán, de a repülőtér és egy igazi gyorsasági szakasz között hatalmas a különbség. Nagyon éreztem, hogy itt oda kell tennem magam, a rajt előtt majdnem sírtam, akkora volt rajtam a nyomás. 

Képzeld el: Ott állok Cered rajtjában, az egyik leghíresebb gyorsasági szakaszéban, egy igazi rallyn, egy igazi rallyautóban, ráadásul apu ül mellettem….“

Dorka azonban megugrotta a lécet, sikerül életében először felfelé elrajtolnia, majd egy igazi szakaszt teljesíteni. Aztán pedig átesett a tűzkeresztségen is. 

Fotó: Zagyva Dorka

„Elszállt az agyam – mondja ezúttal nagyon szigorú arccal – és megforogtam.“

Megesik az ilyen még a legjobb versenyzőkkel is, de azért elsőre sokkal nagyobb trauma, mint ahogyan az ember gondolná. 

„Ott álltunk szemben a rajttal, a nézők kiabáltak… Tudtam, hogy mit kell tenni, meg hogy ilyesmi megtörténhet a rallyban, de azért elsőre más volt, mint ahogy az ember elképzeli.“

Na de azért volt jó pillanata is a versenynek.

„Amikor a szalagkorlát mellett kellett tempósan fordulni, az leírhatatlan. Eddig is biztos voltam benne, hogy ezt szeretném csinálni, de ott végleg eldőlt. Ezt az érzést szeretném újra átélni.“

A büszke apuka, Zagyva Lali csak mosolygott lánya mellett a beszélgetés alatt: 

„Az biztos, hogy most kiléptünk a komfortzónánkból, mind a ketten – nevet. – Cered komoly pálya, nem lehet csak úgy végigszaladni rajta. 

Azt is el lehet magyarázni egy versenyzőnek, hogy mi történik, amikor megforog, de amíg ezt nem éled át, úgysem tudod, milyen érzés, szemben állni a nézőkkel, akik kiabálnak, hogy milyen béna vagy, neked meg közben meg kell találni a sebességet. De ez a rally, ezt is meg kell tanulni. Ezért mentünk Ceredre.“ 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax