Zsírpapa mégis indul a Dunakanyar Rallyn – Pethő Tyutyu emlékére

Az eredeti tervek szerint kihagyta volna a Dunakanyar Rallyt Zsírpapa és Mészáros Sándor a Lada VFTS-sel, akik a Salgó Rallyn ugyan ORC-ben indultak, de a szezon hátralévő részében a historicra akartak koncentrálni. 

Új szponzoruk lett azonban, a Vestin Equity, így legnagyobb örömünkre, a jövő héten őket is láthatjuk az Országos Rally Challenge harmadik fordulóján. Zsírpapa a szokásos ellenfél riogatás mellett most régi barátja és versenyzőtársa, Pethő Tyutyu emléke előtt szeretne tisztelegni, akinek ez a verseny hazai pálya lett volna. 

„Képzeld el, hogy a Salgó Rally itiner átvétele után még ott maradtunk beszélgeti – tudod, hogy mindig szeretek pofázni –, és kérdezi a Vestin Equity igazgatója, hogy megyünk-e a Dunakanyar Rallyn. Mondom, hogy ott, nem, de úgy tűnik, hogy a Mecseken igen. Azt mondja, akkor szponzorálna minket, csak menjünk. 

Hát, tudod, eddig is voltak szponzoraim, az Etikett Print Kft., a Box Print-FSD Packing Kft. és a GQS Kft., akiket mindig nagyon aranyosan leírsz, de ők mind baráti alapon támogatnak. Én meg ahhoz vagyok szokva, hogy megkeresem a pénzt és abból megyek. 

De nem hagyta ennyiben, a nevezési zárlat előtt felhívott, hogy hogy döntöttem? Mondtam, ha valóban tudom a cégét segíteni, akkor vágjunk bele. Mondta, hogy jó. Úgyhogy, képzeld el – hogy szoktad mondani? – hivatalos együttműködő partnerem lett. Ezúton is nagyon köszönöm neki, hogy gondolt ránk, tényleg nagyon jól esik. Na de ezek után nem tehettük meg, hogy nem megyünk ORC-be, úgyhogy összekapom Meszest és csapatunk egy jót.“

Zsírpapa minden verseny előtt ki szokta emelni, hogy elveri Wirtmannt, illetve ebben az esetben az ORC-s ellenfeleit, de most mással állt elő.

„Új helyszínen lesz a verseny, Vác környékén. Ez lett volna Pethő Tyutyunak a hazai versenye, ő szobi volt. Nagyon szerettem a kiscsákót, egy végtelenül jó ember volt. Sokat jártunk össze a családdal is, nagyon sok jó embert ismertem meg rajta keresztül a környéken, akiket szintén szeretek. Ha élne, szerintem ő lenne a verseny legnagyobb sztárja, úgyhogy most Pethő Tyutyu emlékére is szeretnénk menni egyet.

Meg figyel ide, azért, mert ha elmész valahová, és mosolyogva mész haza, akkor megérte elmenni. Ha valaki megtisztel minket, hogy eljön megnézni a Dunakanyar Rallyt, akkor mindent el fogunk követni, hogy mosolyogva menjen haza. Ezt meg tudom ígérni. Megyünk, ahogy tudunk, azt kész, de a lényeg, hogy mindenki jól érezze magát.”

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax