Csomós Mixi

Csomós Mixi és Nagy Attila második lett, de legyőzték önmagukat

Hihetetlen szoros befutóval, hét tized másodperc hátránnyal szerezte meg a második helyet Csomós Mixi és Nagy Attila az Ózd Rallyn. A HUMDA Academy párosának azonban sokkal fontosabb volt, hogy legyőzték önmagukat, megmutatták, hogy képesek összeszedetten, hibamentesen versenyezni. Nem utolsó sorban pedig a vártnál sokkal nagyobb összeget gyűjtöttek a jótékonysági akciójukkal. 

Közel egy év után láthattuk hazai pályán versenyezni Csomós Mixit és Nagy Attilát a Skoda Fabia R5-tel, ami a verseny hetében készült el a Barum Rallyn elszenvedett balesetet követően. Mixi ígéretet tett a csapatának, hogy egyben viszi haza az autót, a szurkolóktól pedig pár gyorsaságinyi türelmet kért, hogy az esés után újra visszarázódjanak. 

A pár gyorsasági pontosan kettő lett, hiszen a Hankook gumikkal a harmadik, királdi körön már abszolút első időt autóztak. Akárcsak az utolsón, ahol 2,5 másodperccel verték a 2020-as WRC2-es világbajnokot, Mads Ostberget, így mindössze hét tized másodperc hátránnyal végeztek a második helyen. 

Fotó: Csomós Mixi

„Nagyon fontos verseny volt az Ózd Rally. Szerettük volna magunknak, a csapatunknak és a szponzorainknak is megmutatni, hogy tudunk megfontoltan, abszolút a biztonságot szem előtt tartva versenyezni – mondta Csomós Mixi. – Egyáltalán nem voltak győzelmi szándékaink, bár így utólag azért még nyolc tizeddel lehettünk volna gyorsabbak valahol, de ez most nem számít. 

Éppen ebben a pillanatban állok le az autóval a trélerről a műhelyünkben, nagyon jó érzés egy darabban hazahozni. Ennyivel tartoztunk Atival a csapatnak, a szerelőinknek, a csapatvezetőnknek, mindenkinek, aki hatalmas munkát tett az idei versenyzésünkbe. 

Fotó: Csomós Mixi

Érdekes volt az Eb-futamok után itthon indulni, most szembesültem vele, hogy mennyi tapasztalatot szereztünk az elmúlt pár hónapban és hogy mennyivel könnyedebben tudtunk versenyezni. 

Nagyon jó volt újra magyar szurkolók előtt menni. Emlékszem még, amikor mi mentünk Bútor Robihoz vagy Szabó Gergőhöz családostul, hogy találkozhassunk velük, most meg hozzánk jönnek teljes családok. Rengetegen szurkolnak nekünk. Nagyon hálásak vagyunk érte. 

Meglepően jól sikerült a jótékonysági akciónk, amiben egy ózdi kisfiú, Kende gyógykezelésére gyűjtöttünk. Azt reméltük, hogy talán 500 ezer forint összejön, de most úgy tűnik, hogy az egymilliót is meghaladta. Köszönjük mindenkinek, aki licitált. Jó helyre kerül minden forint.“

Fotó: Csomós Mixi

Kritikus verseny volt az Ózd Rally Nagy Attila számára, aki a sérülése után most tért vissza, ezért egy kicsit óvatosan állt a futamhoz. 

„Mixivel megbeszéltük, hogy az első gyorsaságikon óvatosabban kezdünk – mondta Nagy Attila. – Félelem nem volt bennem, de az első szakaszokon nehezebben jött vissza az a feltétlen bizalom az autó, a gumi és Mixi tempója iránt, ami korábban megvolt. A harmadik gyorsaságitól kezdetem élvezni, és a végén már úgy éreztem magam, mint a Barum Rally rajtjában. 

Fontos volt az is, hogy összeszedetten tudtunk versenyezni. Már a pályabejáráson látszott, hogy Zabar nem a mi szakaszunk. Mixi el is engedte, Sátára és Királdra koncentrált. Azt én is éreztem, hogy ez Eb-n szerzett rutin most csapódott le, sokkal könnyedebben tudtunk kezelni helyzeteket és az egész versenyzésünk nagyon felszabadult volt. 

Fotó: Csomós Mixi

Mixi tökéletesen hozta azt, amiben a verseny előtt megállapodtunk. Sok helyen éreztem, hogy még van benne, de nem kapkodott, nem vállalt kockázatot. Még az utolsó gyorsaságin sem akarta megnyerni a versenyt. 

A legbeszédesebb az volt, amikor hét tized másodperccel maradtunk le a győzelemről. Mixi mondta, hogy ott abban a kanyarban bent hagytunk hét tizedet, de nem puffogott rajta tovább. Szerintem sokat fejlődtünk ezen a versenyen és sokkal erősebbek lettünk, mint a Barum Rally előtt voltunk. Köszönjük a csapatunknak és a szurkolóinknak, hogy hittek bennünk.“

Fotó: Csomós Mixi

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi–Nagy Attila páros számára a következő verseny az Országos Rallybajnokság záró futama, a Zemplén Rally lesz november 11–13-a között. 

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Zrt., HUMDA Academy

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program