Csomós Mixi

Csomós Mixi és Nagy Attila második lett, de legyőzték önmagukat

Hihetetlen szoros befutóval, hét tized másodperc hátránnyal szerezte meg a második helyet Csomós Mixi és Nagy Attila az Ózd Rallyn. A HUMDA Academy párosának azonban sokkal fontosabb volt, hogy legyőzték önmagukat, megmutatták, hogy képesek összeszedetten, hibamentesen versenyezni. Nem utolsó sorban pedig a vártnál sokkal nagyobb összeget gyűjtöttek a jótékonysági akciójukkal. 

Közel egy év után láthattuk hazai pályán versenyezni Csomós Mixit és Nagy Attilát a Skoda Fabia R5-tel, ami a verseny hetében készült el a Barum Rallyn elszenvedett balesetet követően. Mixi ígéretet tett a csapatának, hogy egyben viszi haza az autót, a szurkolóktól pedig pár gyorsaságinyi türelmet kért, hogy az esés után újra visszarázódjanak. 

A pár gyorsasági pontosan kettő lett, hiszen a Hankook gumikkal a harmadik, királdi körön már abszolút első időt autóztak. Akárcsak az utolsón, ahol 2,5 másodperccel verték a 2020-as WRC2-es világbajnokot, Mads Ostberget, így mindössze hét tized másodperc hátránnyal végeztek a második helyen. 

Fotó: Csomós Mixi

„Nagyon fontos verseny volt az Ózd Rally. Szerettük volna magunknak, a csapatunknak és a szponzorainknak is megmutatni, hogy tudunk megfontoltan, abszolút a biztonságot szem előtt tartva versenyezni – mondta Csomós Mixi. – Egyáltalán nem voltak győzelmi szándékaink, bár így utólag azért még nyolc tizeddel lehettünk volna gyorsabbak valahol, de ez most nem számít. 

Éppen ebben a pillanatban állok le az autóval a trélerről a műhelyünkben, nagyon jó érzés egy darabban hazahozni. Ennyivel tartoztunk Atival a csapatnak, a szerelőinknek, a csapatvezetőnknek, mindenkinek, aki hatalmas munkát tett az idei versenyzésünkbe. 

Fotó: Csomós Mixi

Érdekes volt az Eb-futamok után itthon indulni, most szembesültem vele, hogy mennyi tapasztalatot szereztünk az elmúlt pár hónapban és hogy mennyivel könnyedebben tudtunk versenyezni. 

Nagyon jó volt újra magyar szurkolók előtt menni. Emlékszem még, amikor mi mentünk Bútor Robihoz vagy Szabó Gergőhöz családostul, hogy találkozhassunk velük, most meg hozzánk jönnek teljes családok. Rengetegen szurkolnak nekünk. Nagyon hálásak vagyunk érte. 

Meglepően jól sikerült a jótékonysági akciónk, amiben egy ózdi kisfiú, Kende gyógykezelésére gyűjtöttünk. Azt reméltük, hogy talán 500 ezer forint összejön, de most úgy tűnik, hogy az egymilliót is meghaladta. Köszönjük mindenkinek, aki licitált. Jó helyre kerül minden forint.“

Fotó: Csomós Mixi

Kritikus verseny volt az Ózd Rally Nagy Attila számára, aki a sérülése után most tért vissza, ezért egy kicsit óvatosan állt a futamhoz. 

„Mixivel megbeszéltük, hogy az első gyorsaságikon óvatosabban kezdünk – mondta Nagy Attila. – Félelem nem volt bennem, de az első szakaszokon nehezebben jött vissza az a feltétlen bizalom az autó, a gumi és Mixi tempója iránt, ami korábban megvolt. A harmadik gyorsaságitól kezdetem élvezni, és a végén már úgy éreztem magam, mint a Barum Rally rajtjában. 

Fontos volt az is, hogy összeszedetten tudtunk versenyezni. Már a pályabejáráson látszott, hogy Zabar nem a mi szakaszunk. Mixi el is engedte, Sátára és Királdra koncentrált. Azt én is éreztem, hogy ez Eb-n szerzett rutin most csapódott le, sokkal könnyedebben tudtunk kezelni helyzeteket és az egész versenyzésünk nagyon felszabadult volt. 

Fotó: Csomós Mixi

Mixi tökéletesen hozta azt, amiben a verseny előtt megállapodtunk. Sok helyen éreztem, hogy még van benne, de nem kapkodott, nem vállalt kockázatot. Még az utolsó gyorsaságin sem akarta megnyerni a versenyt. 

A legbeszédesebb az volt, amikor hét tized másodperccel maradtunk le a győzelemről. Mixi mondta, hogy ott abban a kanyarban bent hagytunk hét tizedet, de nem puffogott rajta tovább. Szerintem sokat fejlődtünk ezen a versenyen és sokkal erősebbek lettünk, mint a Barum Rally előtt voltunk. Köszönjük a csapatunknak és a szurkolóinknak, hogy hittek bennünk.“

Fotó: Csomós Mixi

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi–Nagy Attila páros számára a következő verseny az Országos Rallybajnokság záró futama, a Zemplén Rally lesz november 11–13-a között. 

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Zrt., HUMDA Academy

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax