Csomós Mixi

Csomós Mixi és Nagy Attila második lett, de legyőzték önmagukat

Hihetetlen szoros befutóval, hét tized másodperc hátránnyal szerezte meg a második helyet Csomós Mixi és Nagy Attila az Ózd Rallyn. A HUMDA Academy párosának azonban sokkal fontosabb volt, hogy legyőzték önmagukat, megmutatták, hogy képesek összeszedetten, hibamentesen versenyezni. Nem utolsó sorban pedig a vártnál sokkal nagyobb összeget gyűjtöttek a jótékonysági akciójukkal. 

Közel egy év után láthattuk hazai pályán versenyezni Csomós Mixit és Nagy Attilát a Skoda Fabia R5-tel, ami a verseny hetében készült el a Barum Rallyn elszenvedett balesetet követően. Mixi ígéretet tett a csapatának, hogy egyben viszi haza az autót, a szurkolóktól pedig pár gyorsaságinyi türelmet kért, hogy az esés után újra visszarázódjanak. 

A pár gyorsasági pontosan kettő lett, hiszen a Hankook gumikkal a harmadik, királdi körön már abszolút első időt autóztak. Akárcsak az utolsón, ahol 2,5 másodperccel verték a 2020-as WRC2-es világbajnokot, Mads Ostberget, így mindössze hét tized másodperc hátránnyal végeztek a második helyen. 

Fotó: Csomós Mixi

„Nagyon fontos verseny volt az Ózd Rally. Szerettük volna magunknak, a csapatunknak és a szponzorainknak is megmutatni, hogy tudunk megfontoltan, abszolút a biztonságot szem előtt tartva versenyezni – mondta Csomós Mixi. – Egyáltalán nem voltak győzelmi szándékaink, bár így utólag azért még nyolc tizeddel lehettünk volna gyorsabbak valahol, de ez most nem számít. 

Éppen ebben a pillanatban állok le az autóval a trélerről a műhelyünkben, nagyon jó érzés egy darabban hazahozni. Ennyivel tartoztunk Atival a csapatnak, a szerelőinknek, a csapatvezetőnknek, mindenkinek, aki hatalmas munkát tett az idei versenyzésünkbe. 

Fotó: Csomós Mixi

Érdekes volt az Eb-futamok után itthon indulni, most szembesültem vele, hogy mennyi tapasztalatot szereztünk az elmúlt pár hónapban és hogy mennyivel könnyedebben tudtunk versenyezni. 

Nagyon jó volt újra magyar szurkolók előtt menni. Emlékszem még, amikor mi mentünk Bútor Robihoz vagy Szabó Gergőhöz családostul, hogy találkozhassunk velük, most meg hozzánk jönnek teljes családok. Rengetegen szurkolnak nekünk. Nagyon hálásak vagyunk érte. 

Meglepően jól sikerült a jótékonysági akciónk, amiben egy ózdi kisfiú, Kende gyógykezelésére gyűjtöttünk. Azt reméltük, hogy talán 500 ezer forint összejön, de most úgy tűnik, hogy az egymilliót is meghaladta. Köszönjük mindenkinek, aki licitált. Jó helyre kerül minden forint.“

Fotó: Csomós Mixi

Kritikus verseny volt az Ózd Rally Nagy Attila számára, aki a sérülése után most tért vissza, ezért egy kicsit óvatosan állt a futamhoz. 

„Mixivel megbeszéltük, hogy az első gyorsaságikon óvatosabban kezdünk – mondta Nagy Attila. – Félelem nem volt bennem, de az első szakaszokon nehezebben jött vissza az a feltétlen bizalom az autó, a gumi és Mixi tempója iránt, ami korábban megvolt. A harmadik gyorsaságitól kezdetem élvezni, és a végén már úgy éreztem magam, mint a Barum Rally rajtjában. 

Fontos volt az is, hogy összeszedetten tudtunk versenyezni. Már a pályabejáráson látszott, hogy Zabar nem a mi szakaszunk. Mixi el is engedte, Sátára és Királdra koncentrált. Azt én is éreztem, hogy ez Eb-n szerzett rutin most csapódott le, sokkal könnyedebben tudtunk kezelni helyzeteket és az egész versenyzésünk nagyon felszabadult volt. 

Fotó: Csomós Mixi

Mixi tökéletesen hozta azt, amiben a verseny előtt megállapodtunk. Sok helyen éreztem, hogy még van benne, de nem kapkodott, nem vállalt kockázatot. Még az utolsó gyorsaságin sem akarta megnyerni a versenyt. 

A legbeszédesebb az volt, amikor hét tized másodperccel maradtunk le a győzelemről. Mixi mondta, hogy ott abban a kanyarban bent hagytunk hét tizedet, de nem puffogott rajta tovább. Szerintem sokat fejlődtünk ezen a versenyen és sokkal erősebbek lettünk, mint a Barum Rally előtt voltunk. Köszönjük a csapatunknak és a szurkolóinknak, hogy hittek bennünk.“

Fotó: Csomós Mixi

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Csomós Mixi–Nagy Attila páros számára a következő verseny az Országos Rallybajnokság záró futama, a Zemplén Rally lesz november 11–13-a között. 

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Zrt., HUMDA Academy

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“