Csomós Mixi

Csomós Mixi visszatér a magyar pályákra és egy kis türelmet kér a szurkolóktól

A tavalyi Rally Hungary után először láthatjuk magyar pályákon versenyezni Csomós Mixit és Nagy Attilát az Ózd Rallyn. A HUMDA Academy párosának szintén ez lesz az első versenye az augusztusi Barum Rally, Európa-bajnoki futam óta, ahol emlékezetes módon gyorsasági szakaszt nyertek, majd egy baleset miatt fel kellett adniuk a versenyt. 

A Skoda Fabia R5 azóta a Csomós csapat gondos kezei között újjászületett, a balesetben megsérült Nagy Attila is felépült annyira, hogy versenyautóba ülhessen, így minden akadály elhárult az elől, hogy Hankook abroncsokon a hétvégén újra magyar közönség előtt versenyezhessenek. Sőt, még nagyon nemes cél érdekében egy jótékonysági akciót is hirdetett a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző páros és csapata.

„Hú, nem is tudom, hol kezdjem, annyi gondolat kavarog bennem – mondta Csomós Mixi. – A Barum Rally után nagyon mélyponton voltunk. Sokat gondolkoztam rajta, hogy egy picit vissza kellett volna venni, megfontoltabban versenyezni és egy tényleg jó eredménnyel meghálálni a szurkolóknak azt a sok szeretetet, amit kapunk tőlük. Próbálunk Atival a lehető legtöbbet tanulni az esetből, hogy ha jövőre visszamegyünk a Barum Rallyra, akkor ne csak szakaszt nyerjünk, de célba is érjünk. 

Nagy Attila
Fotó: Csomós Mixi–Nagy Attila

A csapatunk nagyon komoly munkát tett az autó újjáépítésébe. Az alkatrészellátás egy kicsit akadozott, de így is kész lett a Fabia a héten. Édesapám mondta is, hogy olyan szép lett az autó, hogy ki se vigyem a műhelyből, de neki is megígértem, hogy vigyázni fogok rá. 

Nagyon jó lesz újra itthon, magyar szurkolók előtt versenyezni. Bennem nem maradt semmi a balesetből, de szeretném Atinak is megadni a lehetőséget, hogy visszarázódjon, és arra törekszünk, hogy mindenképpen célba érjünk. Lehet, hogy az első pár szakaszon kicsit óvatosabbak leszünk, ehhez türelmet kérek a szurkolóktól, de azt megígérhetem, hogy ugyanaz a páros maradtunk Atival, akik eddig voltunk.

Sokan kérdezték tőlünk, hogy mi lesz a törött alkatrészekkel, többen szerették volna megvenni, ezért a Facebook oldalunkon árverésre bocsátjuk őket, és még egy csomó szurkolók számára értékes dolgot. A teljes bevételt egy ózdi kisfiú, Kende nagyon drága kezelésére szeretnénk felajánlani. Minden forint a lehető legjobb helyre kerül. Sőt, Ózdon a szervizparkban is lesz egy dobozunk, ahova várjuk a felajánlásokat. Eddig is hihetetlen sokan licitáltak. Nagyon köszönjük nektek! Tényleg, nekünk vannak a legjobb szurkolóink.“

Fotó: Csomós Mixi

De nem csak Kende, hanem Nagy Attila gyógykezelése is zajlik, aki a rá jellemző jókedvvel viseli a nehézségeket. 

Nagyon jól vagyok! Annyira, hogy néha már el is felejtem a sérülést és leguggolok. Na ezt nem szabad! A héten is nagy lendülettel levetettem magam, hogy megkötöm a cipőfűzőmet, és elterültem az előszobában. Úgy segített fel barátnőm“ – nevet Attila. 

„Ezt leszámítva, semmi bajom. Az orvos szerint még másfél hónap és annyira rendbe jön a lábam, hogy már sportolhatok is, maradandó sérülésem nem lesz. 

Mentálisan is sikerült jól feldolgoznom a balesetet. Volt utána pár rémálmom, ilyet most tapasztaltam először, de már elmúlt. Nincs bennem semmi félelem a versenyautóban. Álló helyzetben már ültem benne, gond nélkül ki-be tudok szállni. Ez most a legfontosabb. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Azért vagyok inkább bosszús, mert a Barum Rallyn nem tudtuk magunknak bebizonyítani, hogy képesek vagyunk tudatos versenyzéssel célba érni. Most az Ózd Rallyn ez lesz a legfontosabb feladatunk. 

Mixi hajlamos arra, hogy egy kicsit túlaggódja, hogy mit szólnak a szurkolók, ha nem tudunk teljesíteni, ezért én is egy kis türelmet kérek. Adjatok nekünk most pár gyorsot, hogy minden a helyére kerüljön, és újra a régi, de sokkal erősebb Csomós–Nagy páros lehessünk. Köszönjük!“

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért világbajnokok ellen bizonyított

Soha sem kellett még ennyi világ-, Európa- és olasz bajnok ellen bizonyítania Krózser Menyhértnek, aki pályafutása legerősebb mezőnyébe csöppent a WSK Super Master Series harmadik fordulóján. A Brilliant Driver Program versenyzője azonban cseppet sem illetődött meg, az időmérő csoportjában egy 5. hellyel tette le a névjegyét.

﹡ WSK Super Master Series – 3. futam, Franciacorta (Olaszország), 2024. február 16–18.

A KZ kategória a gokartversenyzés csúcsa, ahol nem ritka, hogy valaki akár húsz év tapasztalattal is versenyezzen. Éppen ezért szokták a kategóriát két csoportra, KZ-re és KZ2-re osztani. Előbbiben a rutinos, eredményes versenyzők indulnak – például a korábbi KZ2-es világ- és Európa-bajnokok –, míg a KZ2-t alapvetően utánpótlás kategóriának szánják. Ritkán versenyez egy mezőnyben a KZ és a KZ2, azonban ahol ezt megteszik, ott igazi tűzijátékot láthatnak a szurkolók.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

Ez történt Franciacortában, a WSK Super Master Series harmadik futamán, ahol rekordszámú, 85 fő nevezett KZ2-be (ez volt az összevont kategória neve). De nem csak sokan voltak, hanem erősek is, hiszen szokatlan módon több egykori világ-, Európa és olasz bajnok is rajthoz állt.

Krózser Menyhért, ahogyan megszokhattuk tőle, örült a kihívásnak és hogy a gokartversenyzés legjobbjaival mérheti össze tudását. Az időmérőn alaposan oda is tette magát és csoportjában 5., míg összesített értékelésben 15. lett.

Az előfutamok során kuplunghibával küzdött, ami miatt a rajtjai nem voltak tökéletesek, ennek ellenére három top 9-es eredményt ért el. A második előfutamban azonban kilökték, így ott utolsó helyen végzett. Ez eléggé rányomta a bélyegét a további szereplésére, hiszen ennek az egy mozzanatnak köszönhetően 15 helyet veszített az előfutamok során és a 29.-en jutott tovább.

Az elődöntőben és a döntőben fékhiba hátráltatta ugyan, de így is mind a kétszer – ahogy már megszokhattuk tőle – javított a pozícióján és végül a 25. helyen fejezte be a döntőt.

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

„Ez volt a legerősebb mezőny, amiben valaha versenyeztem – mondta Krózser Menyhért. – A franciacortai pályát ismerem és szeretem is, nagyon készültem erre a hétvégére.

Az időmérő jól sikerült. Ennyi világ- és Európa-bajnok között a 15. helyezés szerintem nagyon jó eredmény. Főleg, ha belegondolsz abba, hogy volt olyan ellenfelem, aki már akkor ebben a kategóriában versenyzett, amikor én elkezdtem gokartozni. Gondolhatod, hogy mekkora rutinjuk van, de éppen ezért volt nagy kihívás ellenük versenyezni.

Nagyon bosszantott, amikor a második előfutamban kilöktek, egy teljesen érthetetlen manőverrel. Ezzel sokat buktam, ha olyan eredményt tudtam volna elérni, mint a többi előfutamon, akkor a 14–15. helyen juthattam volna tovább.

Az előfutamokon kuplung problémám volt, ami a rajtnál hátráltatott, vasárnap pedig a fék nem működött rendesen.

Mindent egybevetve, úgy érzem, hogy a hétvégéből kihoztam a lehető legtöbbet, iszonyúan sokat lehet fejlődni ilyen ellenfelek között, ilyen harcias környezetben. Két hét múlva még jobb leszek.“

A WSK Super Master Series március 1–3-a között zárul Krózser Menyhért egyik kedvenc pályáján, Sarnóban.

Krózser Menyhért, BDP Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 85
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 13.
CE előfutam: 8.
CD előfutam: 34. (baleset miatt kiesett)
AC előfutam: 7.
BC előfutam: 9.
Előfutamok összesített: 29.
A Elődöntő: 14.
Elődöntő utáni összesített: 27.
Döntő: 25.

A Brilliant Driver Program együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program