Csomós Mixi

Csomós Mixi visszatér a magyar pályákra és egy kis türelmet kér a szurkolóktól

A tavalyi Rally Hungary után először láthatjuk magyar pályákon versenyezni Csomós Mixit és Nagy Attilát az Ózd Rallyn. A HUMDA Academy párosának szintén ez lesz az első versenye az augusztusi Barum Rally, Európa-bajnoki futam óta, ahol emlékezetes módon gyorsasági szakaszt nyertek, majd egy baleset miatt fel kellett adniuk a versenyt. 

A Skoda Fabia R5 azóta a Csomós csapat gondos kezei között újjászületett, a balesetben megsérült Nagy Attila is felépült annyira, hogy versenyautóba ülhessen, így minden akadály elhárult az elől, hogy Hankook abroncsokon a hétvégén újra magyar közönség előtt versenyezhessenek. Sőt, még nagyon nemes cél érdekében egy jótékonysági akciót is hirdetett a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző páros és csapata.

„Hú, nem is tudom, hol kezdjem, annyi gondolat kavarog bennem – mondta Csomós Mixi. – A Barum Rally után nagyon mélyponton voltunk. Sokat gondolkoztam rajta, hogy egy picit vissza kellett volna venni, megfontoltabban versenyezni és egy tényleg jó eredménnyel meghálálni a szurkolóknak azt a sok szeretetet, amit kapunk tőlük. Próbálunk Atival a lehető legtöbbet tanulni az esetből, hogy ha jövőre visszamegyünk a Barum Rallyra, akkor ne csak szakaszt nyerjünk, de célba is érjünk. 

Nagy Attila
Fotó: Csomós Mixi–Nagy Attila

A csapatunk nagyon komoly munkát tett az autó újjáépítésébe. Az alkatrészellátás egy kicsit akadozott, de így is kész lett a Fabia a héten. Édesapám mondta is, hogy olyan szép lett az autó, hogy ki se vigyem a műhelyből, de neki is megígértem, hogy vigyázni fogok rá. 

Nagyon jó lesz újra itthon, magyar szurkolók előtt versenyezni. Bennem nem maradt semmi a balesetből, de szeretném Atinak is megadni a lehetőséget, hogy visszarázódjon, és arra törekszünk, hogy mindenképpen célba érjünk. Lehet, hogy az első pár szakaszon kicsit óvatosabbak leszünk, ehhez türelmet kérek a szurkolóktól, de azt megígérhetem, hogy ugyanaz a páros maradtunk Atival, akik eddig voltunk.

Sokan kérdezték tőlünk, hogy mi lesz a törött alkatrészekkel, többen szerették volna megvenni, ezért a Facebook oldalunkon árverésre bocsátjuk őket, és még egy csomó szurkolók számára értékes dolgot. A teljes bevételt egy ózdi kisfiú, Kende nagyon drága kezelésére szeretnénk felajánlani. Minden forint a lehető legjobb helyre kerül. Sőt, Ózdon a szervizparkban is lesz egy dobozunk, ahova várjuk a felajánlásokat. Eddig is hihetetlen sokan licitáltak. Nagyon köszönjük nektek! Tényleg, nekünk vannak a legjobb szurkolóink.“

Fotó: Csomós Mixi

De nem csak Kende, hanem Nagy Attila gyógykezelése is zajlik, aki a rá jellemző jókedvvel viseli a nehézségeket. 

Nagyon jól vagyok! Annyira, hogy néha már el is felejtem a sérülést és leguggolok. Na ezt nem szabad! A héten is nagy lendülettel levetettem magam, hogy megkötöm a cipőfűzőmet, és elterültem az előszobában. Úgy segített fel barátnőm“ – nevet Attila. 

„Ezt leszámítva, semmi bajom. Az orvos szerint még másfél hónap és annyira rendbe jön a lábam, hogy már sportolhatok is, maradandó sérülésem nem lesz. 

Mentálisan is sikerült jól feldolgoznom a balesetet. Volt utána pár rémálmom, ilyet most tapasztaltam először, de már elmúlt. Nincs bennem semmi félelem a versenyautóban. Álló helyzetben már ültem benne, gond nélkül ki-be tudok szállni. Ez most a legfontosabb. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Azért vagyok inkább bosszús, mert a Barum Rallyn nem tudtuk magunknak bebizonyítani, hogy képesek vagyunk tudatos versenyzéssel célba érni. Most az Ózd Rallyn ez lesz a legfontosabb feladatunk. 

Mixi hajlamos arra, hogy egy kicsit túlaggódja, hogy mit szólnak a szurkolók, ha nem tudunk teljesíteni, ezért én is egy kis türelmet kérek. Adjatok nekünk most pár gyorsot, hogy minden a helyére kerüljön, és újra a régi, de sokkal erősebb Csomós–Nagy páros lehessünk. Köszönjük!“

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“