Csomós Mixi

Csomós Mixi visszatér a magyar pályákra és egy kis türelmet kér a szurkolóktól

A tavalyi Rally Hungary után először láthatjuk magyar pályákon versenyezni Csomós Mixit és Nagy Attilát az Ózd Rallyn. A HUMDA Academy párosának szintén ez lesz az első versenye az augusztusi Barum Rally, Európa-bajnoki futam óta, ahol emlékezetes módon gyorsasági szakaszt nyertek, majd egy baleset miatt fel kellett adniuk a versenyt. 

A Skoda Fabia R5 azóta a Csomós csapat gondos kezei között újjászületett, a balesetben megsérült Nagy Attila is felépült annyira, hogy versenyautóba ülhessen, így minden akadály elhárult az elől, hogy Hankook abroncsokon a hétvégén újra magyar közönség előtt versenyezhessenek. Sőt, még nagyon nemes cél érdekében egy jótékonysági akciót is hirdetett a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző páros és csapata.

„Hú, nem is tudom, hol kezdjem, annyi gondolat kavarog bennem – mondta Csomós Mixi. – A Barum Rally után nagyon mélyponton voltunk. Sokat gondolkoztam rajta, hogy egy picit vissza kellett volna venni, megfontoltabban versenyezni és egy tényleg jó eredménnyel meghálálni a szurkolóknak azt a sok szeretetet, amit kapunk tőlük. Próbálunk Atival a lehető legtöbbet tanulni az esetből, hogy ha jövőre visszamegyünk a Barum Rallyra, akkor ne csak szakaszt nyerjünk, de célba is érjünk. 

Nagy Attila
Fotó: Csomós Mixi–Nagy Attila

A csapatunk nagyon komoly munkát tett az autó újjáépítésébe. Az alkatrészellátás egy kicsit akadozott, de így is kész lett a Fabia a héten. Édesapám mondta is, hogy olyan szép lett az autó, hogy ki se vigyem a műhelyből, de neki is megígértem, hogy vigyázni fogok rá. 

Nagyon jó lesz újra itthon, magyar szurkolók előtt versenyezni. Bennem nem maradt semmi a balesetből, de szeretném Atinak is megadni a lehetőséget, hogy visszarázódjon, és arra törekszünk, hogy mindenképpen célba érjünk. Lehet, hogy az első pár szakaszon kicsit óvatosabbak leszünk, ehhez türelmet kérek a szurkolóktól, de azt megígérhetem, hogy ugyanaz a páros maradtunk Atival, akik eddig voltunk.

Sokan kérdezték tőlünk, hogy mi lesz a törött alkatrészekkel, többen szerették volna megvenni, ezért a Facebook oldalunkon árverésre bocsátjuk őket, és még egy csomó szurkolók számára értékes dolgot. A teljes bevételt egy ózdi kisfiú, Kende nagyon drága kezelésére szeretnénk felajánlani. Minden forint a lehető legjobb helyre kerül. Sőt, Ózdon a szervizparkban is lesz egy dobozunk, ahova várjuk a felajánlásokat. Eddig is hihetetlen sokan licitáltak. Nagyon köszönjük nektek! Tényleg, nekünk vannak a legjobb szurkolóink.“

Fotó: Csomós Mixi

De nem csak Kende, hanem Nagy Attila gyógykezelése is zajlik, aki a rá jellemző jókedvvel viseli a nehézségeket. 

Nagyon jól vagyok! Annyira, hogy néha már el is felejtem a sérülést és leguggolok. Na ezt nem szabad! A héten is nagy lendülettel levetettem magam, hogy megkötöm a cipőfűzőmet, és elterültem az előszobában. Úgy segített fel barátnőm“ – nevet Attila. 

„Ezt leszámítva, semmi bajom. Az orvos szerint még másfél hónap és annyira rendbe jön a lábam, hogy már sportolhatok is, maradandó sérülésem nem lesz. 

Mentálisan is sikerült jól feldolgoznom a balesetet. Volt utána pár rémálmom, ilyet most tapasztaltam először, de már elmúlt. Nincs bennem semmi félelem a versenyautóban. Álló helyzetben már ültem benne, gond nélkül ki-be tudok szállni. Ez most a legfontosabb. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Azért vagyok inkább bosszús, mert a Barum Rallyn nem tudtuk magunknak bebizonyítani, hogy képesek vagyunk tudatos versenyzéssel célba érni. Most az Ózd Rallyn ez lesz a legfontosabb feladatunk. 

Mixi hajlamos arra, hogy egy kicsit túlaggódja, hogy mit szólnak a szurkolók, ha nem tudunk teljesíteni, ezért én is egy kis türelmet kérek. Adjatok nekünk most pár gyorsot, hogy minden a helyére kerüljön, és újra a régi, de sokkal erősebb Csomós–Nagy páros lehessünk. Köszönjük!“

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax