Csomós Mixi

Csomós Mixi visszatér a magyar pályákra és egy kis türelmet kér a szurkolóktól

A tavalyi Rally Hungary után először láthatjuk magyar pályákon versenyezni Csomós Mixit és Nagy Attilát az Ózd Rallyn. A HUMDA Academy párosának szintén ez lesz az első versenye az augusztusi Barum Rally, Európa-bajnoki futam óta, ahol emlékezetes módon gyorsasági szakaszt nyertek, majd egy baleset miatt fel kellett adniuk a versenyt. 

A Skoda Fabia R5 azóta a Csomós csapat gondos kezei között újjászületett, a balesetben megsérült Nagy Attila is felépült annyira, hogy versenyautóba ülhessen, így minden akadály elhárult az elől, hogy Hankook abroncsokon a hétvégén újra magyar közönség előtt versenyezhessenek. Sőt, még nagyon nemes cél érdekében egy jótékonysági akciót is hirdetett a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző páros és csapata.

„Hú, nem is tudom, hol kezdjem, annyi gondolat kavarog bennem – mondta Csomós Mixi. – A Barum Rally után nagyon mélyponton voltunk. Sokat gondolkoztam rajta, hogy egy picit vissza kellett volna venni, megfontoltabban versenyezni és egy tényleg jó eredménnyel meghálálni a szurkolóknak azt a sok szeretetet, amit kapunk tőlük. Próbálunk Atival a lehető legtöbbet tanulni az esetből, hogy ha jövőre visszamegyünk a Barum Rallyra, akkor ne csak szakaszt nyerjünk, de célba is érjünk. 

Nagy Attila
Fotó: Csomós Mixi–Nagy Attila

A csapatunk nagyon komoly munkát tett az autó újjáépítésébe. Az alkatrészellátás egy kicsit akadozott, de így is kész lett a Fabia a héten. Édesapám mondta is, hogy olyan szép lett az autó, hogy ki se vigyem a műhelyből, de neki is megígértem, hogy vigyázni fogok rá. 

Nagyon jó lesz újra itthon, magyar szurkolók előtt versenyezni. Bennem nem maradt semmi a balesetből, de szeretném Atinak is megadni a lehetőséget, hogy visszarázódjon, és arra törekszünk, hogy mindenképpen célba érjünk. Lehet, hogy az első pár szakaszon kicsit óvatosabbak leszünk, ehhez türelmet kérek a szurkolóktól, de azt megígérhetem, hogy ugyanaz a páros maradtunk Atival, akik eddig voltunk.

Sokan kérdezték tőlünk, hogy mi lesz a törött alkatrészekkel, többen szerették volna megvenni, ezért a Facebook oldalunkon árverésre bocsátjuk őket, és még egy csomó szurkolók számára értékes dolgot. A teljes bevételt egy ózdi kisfiú, Kende nagyon drága kezelésére szeretnénk felajánlani. Minden forint a lehető legjobb helyre kerül. Sőt, Ózdon a szervizparkban is lesz egy dobozunk, ahova várjuk a felajánlásokat. Eddig is hihetetlen sokan licitáltak. Nagyon köszönjük nektek! Tényleg, nekünk vannak a legjobb szurkolóink.“

Fotó: Csomós Mixi

De nem csak Kende, hanem Nagy Attila gyógykezelése is zajlik, aki a rá jellemző jókedvvel viseli a nehézségeket. 

Nagyon jól vagyok! Annyira, hogy néha már el is felejtem a sérülést és leguggolok. Na ezt nem szabad! A héten is nagy lendülettel levetettem magam, hogy megkötöm a cipőfűzőmet, és elterültem az előszobában. Úgy segített fel barátnőm“ – nevet Attila. 

„Ezt leszámítva, semmi bajom. Az orvos szerint még másfél hónap és annyira rendbe jön a lábam, hogy már sportolhatok is, maradandó sérülésem nem lesz. 

Mentálisan is sikerült jól feldolgoznom a balesetet. Volt utána pár rémálmom, ilyet most tapasztaltam először, de már elmúlt. Nincs bennem semmi félelem a versenyautóban. Álló helyzetben már ültem benne, gond nélkül ki-be tudok szállni. Ez most a legfontosabb. 

Csomós Mixi
Fotó: Csomós Mixi

Azért vagyok inkább bosszús, mert a Barum Rallyn nem tudtuk magunknak bebizonyítani, hogy képesek vagyunk tudatos versenyzéssel célba érni. Most az Ózd Rallyn ez lesz a legfontosabb feladatunk. 

Mixi hajlamos arra, hogy egy kicsit túlaggódja, hogy mit szólnak a szurkolók, ha nem tudunk teljesíteni, ezért én is egy kis türelmet kérek. Adjatok nekünk most pár gyorsot, hogy minden a helyére kerüljön, és újra a régi, de sokkal erősebb Csomós–Nagy páros lehessünk. Köszönjük!“

Csomós Miklós és Nagy Attila szereplésének együttműködő partnerei

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Academy, HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax