Plesz Márk

Green Motorsport: Pontmentés a Lada 2105 Pick Uppal

Igen látványosan alakította át Plesz Márk és Dombai Szabolcs Ladájukat az Ózd Rallyn. A Green Motorsport párosa egy erdőjárást követően a csomagtartótetőt és a hátsó szélvédőt is elhagyta. Szerencsére Zsírpapa VFTS-e ott volt donornak, így a historic E2-es kategóriában az ötödik helyezéssel értékes pontokat szereztek, és továbbra is versenyben vannak a bajnoki címért. 

„Húúú, nem is tudom, hol kezdjem – vett egy mély levegőt Plesz Márk. – Úgy álltunk hozzá ehhez a versenyhez, hogy a bajnokság a legfontosabb és mindenképpen célba akarunk érni. Az előző két versenyt megnyertük és vezettük az E2-t. Még az is elég lett volna, ha most másodikok vagyunk. De egy kicsit megbonyolítottuk az életünket. 

Királdon Szabolccsal ketten hoztuk össze a kalandot. Egy jobb háromban sima jobbot mondott, de én már előtte láttam, hogy felhordásos, ennek ellenére megpróbáltam elfordulni. Egy fában megakadt a hátulja és beforgatott. A nézők visszatoltak az útra, de így is sokat veszítettünk.

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport, Plesz Márk

A hátsó szélvédő a fánál odalett, a csomagtartótetőt később veszítettük el. Szerencsére be tudtunk jutni a szervizparkba. Zsírpapa ekkor már kiesett, a srácok gyorsan felrohantak hozzá a csomagtartótetőért és a hátsó szélvédőért, amit Zsírpapa azonnal odaadott. Ezúton is köszönjük neki. Úgy látszik, nem nagyon van olyan verseny, amit ne az ő alkatrészeivel teljesítenénk. 

A szervizparkban mindenki jött segíteni. A teljes Kanyik Motorsport, még (Kanyik) Anti is beállt. Sikerült a kasztnit úgy kiegyengetni, hogy a csomagtartófedelet rá lehessen ragasztószalagozni. A csapatunk a lelkét is kitette, hogy folytatni tudjuk. Szabó Krisztián csapattársam, mentorom, most éppen csapatvezetőm három autót is szervizelt. Estére teljesen kimerült, de nagyon keményen tartotta a frontot. Hálás köszönetem neki és Green Motorsport valamennyi tagjának. 

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport, Plesz Márk
Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport, Plesz Márk

A második körben sem voltunk szerencsésebbek, akkor meg defektet kaptunk, de a pótkerekünk is le volt eresztve. Szóval volt kalandunk rendesen, de célba értünk és az ötödik helyen mentettünk pár pontot. Az E2-ben Tóth-Giliékkel vagyunk komoly versenyben, ők a Mecseken estek ki, mi most annyival jobban jártunk, hogy mentettünk pár pontot. 

Amíg nem kaptuk meg Zsírpapa csomagtartótetejét, kerestük a miénket a Facebookon, mert anélkül nem mehettünk ki a szervizparkból. Egy nagyon kedves néző leadta az utolsó gyorsasági rajtjában. Azt ígértük neki, hogy a verseny végén megkapja emlékbe. Valószínűleg a Zemplén Rallyn tudjuk odaadni neki. 

Fotó: Bittó Zsolt // Green Motorsport, Plesz Márk

A bajnokság az utolsó futamon dől el, ott szeretnénk nyomás nélkül autózni. Az Ózd Rallyra lehet, hogy egy kicsit ráfeszültem, annyira szerettem volna célba érni. Tóth-Giliéknek gratulálok, megérdemelten nyertek, egy hónap múlva lesz a döntő, arra már most nagyon készülünk, addigra a Zsiguli is kap néhány új karosszériaelemet.“ 

A Green Motorsport együttműködő partnerei: Areus Zrt., Garrison Barber Shop, Kanyik Motorsport, Zsírpapa csomagtartótetővel és hátsó szélvédővel, valamint minden rally szurkoló.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Krózser Menya jó formában kezdett az Eb-n

Jó formában érkezett Krózser Menyhért a KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság első hétvégéjére a spanyol Motorland Aragónban. Annak ellenére, hogy még sohasem versenyzett ezen a pályán gyorsan alkalmazkodott. Jól rajtol, annak ellenére, hogy többnyire külső ívről indult, mindig meg tudta őrizni a rajtpozícióját. Az eredményei kiegyensúlyozottak voltak, de a technikából valami hiányzott az igazán jó eredmény eléréséhez.

„Jó formában voltam és elégedett vagyok a teljesítményemmel – mondta a máskor többnyire önkritikus Krózser Menyhért. – A technika azonban nem állt össze, bármit csináltunk, több tized hátrányban voltunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Aragónban most versenyeztem először. A pálya tetszett, széles, technikás, kifejezetten élvezetes. Gyorsan megtanultam, és az eredményeim is szinte egész hétvégén nagyon egyenletesek voltak. A csapat több dolgot is megpróbált, de nem jutottunk előbbre.

A rajtjaim jók voltak, szinte mindig kívülről indultam, ami ezen a pályán nagy hátrány, hiszen két jobbossal kezdődik, és ha nem tudsz besorolni, akkor több pozíciót is veszíthetsz. Én mindig megőriztem a pozíciómat.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az időmérőn és az első négy előfutamon végig egyenletes szintet hoztam. Az utolsó előfutam esős volt, gondoltam, hogy itt kevésbé számít a műszaki hátrány és egy kicsit kockáztattam, lila szektorom volt, a hétvége során először, de egy picivel többet kockáztattam, mint kellett volna és megforogtam. Ez volt az egyetlen hibám.

Az elődöntő jobban alakult, itt sokat tudtam előzni, de a döntőbe jutáshoz erősebb előfutamok kellettek volna. A csapat sem értette, miért voltunk ekkora tempóhátrányban. Bármit próbáltunk, ugyanannyi volt a lemaradásunk.

Fotó: MHH Racing Team // Krózser Menyhért, FIA gokart Eb, Aragón

Az eredménnyel nyilván nem vagyok elégedett, de úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztam a hétvégéből. Versenyzői pályafutásom során most vagyok a legjobb formámban, nagyon szeretnék már egy olyan versenyt, amikor csak rajtam múlik az eredmény, és megmutathatom a tudásomat.

Most egy hosszabb szünet következik és a nyár végén folytatódik az Eb Val Vibratában. Én már most készen állok.“

Krózser Menyhért, MHH Racing Team, KZ2 eredmények

KZ2-es FIA gokart Európa-bajnokság – 1. futam, Motorland Aragón (Spanyolország), 2024. július 5–7.

Résztvevők: 86
Időmérő csoport: 14.
Időmérő: 41.
EF előfutam: 14.
AE előfutam: 14.
CE előfutam: 13.
DE előfutam: 14.
BE előfutam: 26.
Előfutamok összesített: 44.
B Elődöntő: 15.
Elődöntő utáni összesített: 43.

Az MHH Racing Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP – Brilliant Driver Program