Hideg Ádám

Hatalmas bulin jelentették be: Hideg Ádám újra gyári versenyző lesz

Hideg Ádámot szerződtette a világ egyik legnagyobb gokart gyártója, a Sodikart gyári csapatába. A HUMDA Academy 14 éves versenyzője idén második lett az OK Junior világbajnokságon, jövőre pedig a direkthajtású gokartversenyzés csúcsát képviselő OK-ban fog szerepelni az összes fontosabb versenyen. 

Több mint kilencszáz meghívott jelenétében ünnepelte a világ egyik legnagyobb gokart gyártója, a Sodikart, negyvenedik születésnapját. A hatalmas gálán élőben jelentkezett be két korábbi kiválóságuk, Pierre Gasly, a Forma–1-es Alpha Tauri versenyzője, valamint Jean-Éric Vergne, aki szintén megjárta a Forma–1-et, Forma–E-ben bajnokságot nyert, jelenleg pedig a Peugeot endurance világbajnoki csapatának tagja. 

Az est fő attrakciója azonban a 2023-as négy gyári versenyző bejelentése volt. Ketten OK-ban, ketten pedig KZ-ban fogják képviselni a Sodikartot az összes jelentős versenyen, így az FIA világ- és Európa-bajnokságon, a Champions of the Future-ön, valamint a WSK különböző sorozataiban. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Hideg Ádám tavaly tavasszal került kapcsolatban a Sodikart gyári csapatával. Együtt küzdötték fel magukat az OK Junior kategória legjobb tíz versenyzője közé és szintén együtt szerezték meg a világbajnokság második helyét. 

„Hatalmas megtiszteltetés számomra, hogy második évben is a Sodikart gyári versenyzője lehetek – mondta Hideg Ádám. – Idén, Nathan Tye-jal ketten indultunk az OK Junior kategóriában és jövőre is együtt szereplünk az OK-ban. 

A születésnapi gála előtt megmutatták a gyárat, ami hihetetlenül nagy, napi negyven gokartot gyártanak, és jelenleg is bővítik, akkora a kereslet. Ha valaki volt már bérgokartozni, akkor nagy valószínűséggel vezetett már Sodikartot. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Felejthetetlen élmény volt ezen a születésnapi bulin részt venni. A vendégek és a gyár összes dolgozója előtt jelentették be a gyári versenyzőket. Kihívtak minket a színpadra, hatalmas tapsot kaptunk. Nagyon jó este volt. Remélem, hogy az eredményeimmel jövőre is meg tudom hálálni a bizalmat.“ 

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával versenyző Hideg Ádám már idén bemutatkozik az OK kategóriában a WSK Final Cup két futamán november első felében. Ezt követően több teszten fog részt venni, majd januárban indul a versenyszezon a WSK Champions Cuppal. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax