Hideg Ádám

Hideg Ádám negyedik helyet villantott első OK-s versenyén

A szeptemberi OKJ világbajnokságon megszerzett második helyezése után először állt rajthoz Hideg Ádám a WSK Final Cupon, az olaszországi Sarnóban. A HUMDA Academy versenyzője és a Sodikart gyári csapata is a jövő évi felkészülésnek szánta a versenyt. Ehhez képest egy előfutam 4. és egy döntő 12. helyezéssel sikerült elég nagyot villantaniuk. 

Nagyon jól sikerült Hideg Ádám első futama a felnőtt, OK kategóriában. Az erősebb motor, az új gumik, de még az időjárás sem tudott kifogni rajta. A verseny előtti tesztet a Sodikart gyári csapata kihagyta, így Ádám szerdán az első szabadedzésen vezethetett először OK gokartot. 

Az időmérőn csoportjában nyolcadik, összesítettben pedig 15. lett. Az első előfutamán egészen a harmadik helyig jött fel, amikor az utolsó körben kilökték. A második előfutamban, a felszáradó pályán nem működtek a beállítások, a harmadik futamban azonban megint csak jól szerepelt Ádám és negyediknek intették le.

Az elődöntőben sikerült felküzdenie magát a nyolcadik helyre, amikor meglökték és többen is elmentek mellett, de így is 12.-nek futott be. 

A döntőben a 19. helyről rajtolva, hét pozíciót javított és az igen előkelő 12. helyet szerezte meg. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

„Egész jó hétvégénk volt – mosolygott Hideg Ádám. – Nagyon élvezetes az OK gokarttal menni. Tesztelni jöttünk, ezért nagyon jó volt, hogy tudtunk vizes és száraz pályán is menni. A vízen oda kellett figyelnem, mert amikor a power szelep kinyit, hirtelen érkezik meg a nagy nyomaték és azonnal keresztbe áll a gokart. 

Az időmérő előtti szabadedzésen műszaki hiba miatt megállt a gokartom, én már a pályán kívül voltam, amikor az egyik versenyzőtársam kicsúszott és eltalálta. Mivel öt centit elcsavarodott a váz, ezért azt már nem tudtuk használni, így a hétvégét a két vb-s vázammal teljesítettem, ami úgy tűnik szerencsét hozott. 

Az eredmény könnyen lehetett volna ennél is jobb, de a 12. hellyel abszolút elégedett vagyok. Nagyon jó volt újra versenyezni és várom, már a Final Cup második futamát.“

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. által támogatott Hideg Ádám legközelebb november 10–13-a között áll rajthoz, a WSK Final Cup második futamán, Lonatóban. 

Hideg Ádám, OK eredménye
WSK Final Cup, Sarno (Olaszország), 2022. november 4–6.

Résztvevők: 39
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
CD előfutam: 14.
AC előfutam: 11.
BC előfutam: 4.
Előfutamok összesített: 19.
Eldöntő: 12.
Döntő: 12. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax