Losonczy Levente

Losonczy Levente két olasz futammal hangolt a TCR Europe premierre

A hétvégén, Monzában debütál Losonczy Levente a TCR Europe sorozatban, amely a WTCR után az egyik legrangosabb túraautó bajnokság. Erre a feladatra két kőkemény olasz bajnoki futamon készült fel. 

Pályafutása egyik legkomolyabb lépése előtt áll Losonczy Levente, aki a hétvégén debütál a TCR Europe sorozatban az olasz Aggressive Team Italia színeiben egy Hyundai Elantra N TCR-rel. Mivel itt már komoly, több éves, vagy akár évtizedes rutinnal rendelkező túraautó-versenyzőkkel kell megküzdenie, a felkészülése is megalapozott volt. 

Levi több év sikeres gokartozás és három év Renault Clio Kupa után idén váltott komolyabb túraautó kategóriára. Három TCR Eastern Europe futamon vett részt, az utolsón már az olasz csapat színeiben, de még mielőtt bedobták volna a TCR Europe sorozatban a mélyvízbe, az olasz bajnokság, a TCR Italy két hétvégéjén állt rajthoz. 

Fotó: Losonczy Levente // TCR Italy, Imola

„Ha a TCR Europe mélyvíz lesz, akkor a TCR Italy igazi mélytengeri kutatás volt – nevetett Losonczy Levente. – Nagyon hálás vagyok ezért a két lehetőségért, mert rengeteget tanultam. 

A Clio Kupában és a TCR Eastern Europe-ban is több szabadedzés állt rendelkezésre, hogy megtanuljam a pályát, megtaláljam a helyes beállítást és felkészüljek a versenyre. A TCR Italy viszont nem arról szól, hogy rutint szerezz, ez egy kőkemény bajnokság 32–37 részvevővel, akik közül az első húszat ismertem vagy a WTCR-ből, vagy valamelyik nemzetközi sorozatból. 

Augusztus végén Imolában, szeptember közepén pedig Vallelungában versenyeztem. Egyik pályán sem indultam előtte, ezért szimulátorral, belsőkamerás felvételekkel készültem. Vallelungában különösen hasznos volt a pályabejárás, itt lehetett igazán érzékelni a döntött kanyar erősségét és képbe kerülni a pályával. 

Losonczy Levente
Fotó: Losonczy Levente // TCR Italy, Vallelunga

Külön feladatot jelentett, hogy most mentem először Hankook gumikkal. Szóval az új pálya és az új gumi kiismerésére volt két szabadedzésem. A gumi nagyjából meg is volt ennyi idő alatt, a pálya határait viszont inkább a futamra tanultam meg. 

Imolában 37-en indultunk, az időmérőn 28. lettem. Az első versenyen jól rajtoltam és nyolc helyet javítva a 20.-ra jöttem fel. 

A második futam kalandosabb volt. Itt is a 28. helyről indultam, de mindjárt adtam öt autó előnyt a mezőnynek, amikor a launch gombot (kipörgésgátló) a kelleténél hamarabb engedtem fel. A versenyen sikerült a 12. helyre feljönnöm, amiből még akár top 10-es eredmény is lehetett volna. Ám az utolsó körben egy Cupra nekem jött és kiforgatott. Pont úgy ütköztünk össze, mint annak idején Hamilton és Rosberg Barcelonában. Kisodródtam a kavicságyba, de visszajöttem és 17. lettem. 

Vallelungában 32 fős volt a mezőny, az időmérőn 20. lettem, így mind a két versenyen a 20. helyről rajtolhattam. Az első futamban volt előttem egy kicsúszás, ami miatt csak egy porfelhőt láttam, ki kellett térnem és visszaestem a 24. helyre. Innen jöttem fel a 15.-re. Ami nagy pozitívuma volt ennek a versenynek, hogy a kilencedik leggyorsabb kört futottam. 

Fotó: Losonczy Levente // TCR Italy, Vallelunga

A második futam volt az olasz bajnokság utolsó versenye és mivel sokan küzdöttek a bajnoki helyezésekért, szerettem volna kimaradni minden bajból. Ennek ellenére már a 12. helyen álltam, amikor egy elég komoly csata bontakozott ki előttem, hatan próbáltunk egyszerre bekanyarodni, amiből jól jöttem ki. Ekkor láttam a tükörben, hogy egy Honda egyenesen felém tart a bukótérből. Ha nem térek ki, nekem jön. Így viszont át kellett ugratnom egy kerékvetőn, amin defektet kaptam és eltört a lengéscsillapítóm is, úgyhogy fel kellett adnom a versenyt.

Fantasztikus volt két ilyen technikás, klasszikus olasz pályán versenyezni, ilyen komoly mezőnyben. Az eredmény lehetett volna jobb is, de rengeteget tanultam Monza előtt, amire most komolya készülök, de erről majd még a verseny előtt mesélek.“

Losonczy Levente együttműködő partnerei 

Pillango GmbH és OxxyGenum

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“