Losonczy Levente

Losonczy Levente két olasz futammal hangolt a TCR Europe premierre

A hétvégén, Monzában debütál Losonczy Levente a TCR Europe sorozatban, amely a WTCR után az egyik legrangosabb túraautó bajnokság. Erre a feladatra két kőkemény olasz bajnoki futamon készült fel. 

Pályafutása egyik legkomolyabb lépése előtt áll Losonczy Levente, aki a hétvégén debütál a TCR Europe sorozatban az olasz Aggressive Team Italia színeiben egy Hyundai Elantra N TCR-rel. Mivel itt már komoly, több éves, vagy akár évtizedes rutinnal rendelkező túraautó-versenyzőkkel kell megküzdenie, a felkészülése is megalapozott volt. 

Levi több év sikeres gokartozás és három év Renault Clio Kupa után idén váltott komolyabb túraautó kategóriára. Három TCR Eastern Europe futamon vett részt, az utolsón már az olasz csapat színeiben, de még mielőtt bedobták volna a TCR Europe sorozatban a mélyvízbe, az olasz bajnokság, a TCR Italy két hétvégéjén állt rajthoz. 

Fotó: Losonczy Levente // TCR Italy, Imola

„Ha a TCR Europe mélyvíz lesz, akkor a TCR Italy igazi mélytengeri kutatás volt – nevetett Losonczy Levente. – Nagyon hálás vagyok ezért a két lehetőségért, mert rengeteget tanultam. 

A Clio Kupában és a TCR Eastern Europe-ban is több szabadedzés állt rendelkezésre, hogy megtanuljam a pályát, megtaláljam a helyes beállítást és felkészüljek a versenyre. A TCR Italy viszont nem arról szól, hogy rutint szerezz, ez egy kőkemény bajnokság 32–37 részvevővel, akik közül az első húszat ismertem vagy a WTCR-ből, vagy valamelyik nemzetközi sorozatból. 

Augusztus végén Imolában, szeptember közepén pedig Vallelungában versenyeztem. Egyik pályán sem indultam előtte, ezért szimulátorral, belsőkamerás felvételekkel készültem. Vallelungában különösen hasznos volt a pályabejárás, itt lehetett igazán érzékelni a döntött kanyar erősségét és képbe kerülni a pályával. 

Losonczy Levente
Fotó: Losonczy Levente // TCR Italy, Vallelunga

Külön feladatot jelentett, hogy most mentem először Hankook gumikkal. Szóval az új pálya és az új gumi kiismerésére volt két szabadedzésem. A gumi nagyjából meg is volt ennyi idő alatt, a pálya határait viszont inkább a futamra tanultam meg. 

Imolában 37-en indultunk, az időmérőn 28. lettem. Az első versenyen jól rajtoltam és nyolc helyet javítva a 20.-ra jöttem fel. 

A második futam kalandosabb volt. Itt is a 28. helyről indultam, de mindjárt adtam öt autó előnyt a mezőnynek, amikor a launch gombot (kipörgésgátló) a kelleténél hamarabb engedtem fel. A versenyen sikerült a 12. helyre feljönnöm, amiből még akár top 10-es eredmény is lehetett volna. Ám az utolsó körben egy Cupra nekem jött és kiforgatott. Pont úgy ütköztünk össze, mint annak idején Hamilton és Rosberg Barcelonában. Kisodródtam a kavicságyba, de visszajöttem és 17. lettem. 

Vallelungában 32 fős volt a mezőny, az időmérőn 20. lettem, így mind a két versenyen a 20. helyről rajtolhattam. Az első futamban volt előttem egy kicsúszás, ami miatt csak egy porfelhőt láttam, ki kellett térnem és visszaestem a 24. helyre. Innen jöttem fel a 15.-re. Ami nagy pozitívuma volt ennek a versenynek, hogy a kilencedik leggyorsabb kört futottam. 

Fotó: Losonczy Levente // TCR Italy, Vallelunga

A második futam volt az olasz bajnokság utolsó versenye és mivel sokan küzdöttek a bajnoki helyezésekért, szerettem volna kimaradni minden bajból. Ennek ellenére már a 12. helyen álltam, amikor egy elég komoly csata bontakozott ki előttem, hatan próbáltunk egyszerre bekanyarodni, amiből jól jöttem ki. Ekkor láttam a tükörben, hogy egy Honda egyenesen felém tart a bukótérből. Ha nem térek ki, nekem jön. Így viszont át kellett ugratnom egy kerékvetőn, amin defektet kaptam és eltört a lengéscsillapítóm is, úgyhogy fel kellett adnom a versenyt.

Fantasztikus volt két ilyen technikás, klasszikus olasz pályán versenyezni, ilyen komoly mezőnyben. Az eredmény lehetett volna jobb is, de rengeteget tanultam Monza előtt, amire most komolya készülök, de erről majd még a verseny előtt mesélek.“

Losonczy Levente együttműködő partnerei 

Pillango GmbH és OxxyGenum

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Zsírpapa akkumulátorral tolta le a VFTS-t

Óriási versenyben volt Zsiros Imre és Mészáros Sándor a Mecsek Rallyn, ahol nem volt kisebb a tét, mint historic HE5 kategóriájának második helye. Az utolsó gyorsaságin azonban elromlott a Lada VFTS generátora, így Zsírpapa akkumulátorból tolta le. A második hely ugyan nem lett meg, a harmadik viszont igen! 

„Figyelj ide, ez egy jó verseny volt! – szögezte le Zsírpapa mindjárt az elején. – Jó volt a rendezés, jók voltak a pályák, jó volt a hangulat, minden nagyon jó volt. Csak azt sajnálom, hogy Wirtmann a rajtdobogó után kiállt. Mondtam is neki, hogy biztos megijedt, hogy most szétcsapom a száját. Mondjuk, ez volt a terv, de látod meg is ijedt tőle. 

Az volt a szerencse, hogy egy szálláson laktunk és legalább a verseny előtt meg a két nap között jókat bandáztunk velük. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Nálunk minden rendben volt, még ezt a marha nagy meleget is jól bírtuk Meszessel, pedig a VFTS is termeli a meleget, csak egy vaslemez van a motor és köztünk, úgyhogy nem kellett aggódnunk, hogy lefagy a szélvédő. 

Viszont nagyon komolyan mentünk. Ezzel a Benjivel (Schwalm Benjamin) meg a Plesz Márkkal nem bírok. Mind a kettő nagyon gyors, ráadásul fiatalok is. De Kelemen Csabinak mondtam, hogy Miskolcon megvert, úgyis pécsi, majd itthon jól kikap. Így is volt, adtam neki kettőt, adott egyet, adtam kettőt, megint adott egyet. 

Az utolsó gyors előtt már fényévekkel – 0,5 másodperccel – vezettünk előtte, amikor tönkre mente a generátorunk. Öt kilométerrel a rajt előtt bedobtunk egy új akkumulátort az Öreglányba, azzal toltam le. Egy baj van ilyenkor, hogy ha nem kap töltést, akkor hatezer fölé nem megy, így végül nem tudtam megverni Kelemen Csabit, de nem baj, majd jövőre, jobb ha már most készül rá. 

Zsirpapa–Mészáros Sándor, Lada VFTS, Mecsek Rally 2025

Várjál, gyorsan elmondom a szponzorokat, köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek, hogy támogatnak. 

És képzeld el, nem csak kategóriában lettünk harmadikok, hanem abszolútban is ötödikek, 30 célba érkezőből. Azért az nem rossz. Mondjuk sokan kiestek az élmezőnyből. 

Köszönöm mindenkinek a versenyt, Markó Tibi rendezőnek különösen, a versenyzőtársaknak, mert nem hiszed el, milyen jó volt a hangulat, legszívesebben mentem volna még egy napot, nagyon jól éreztük magunkat. Köszönöm a szurkolóknak, a csapatomnak, Hosszú Tibinek, Zsoltinak és Lipinek, anyának, meg mindenkinek, aki ott volt. Ettől volt jó a verseny. 

Nem tudom, hogy most mi van ezzel a Fehérvár Rallyval, de mondtam Wirtmann-nak, hogy kapja össze magát, mert nagyon elhúztam a bajnokságban, bár nem tudom, hány pontom van, de biztosan több mint neki. 

Ha lesz Fehérvár, ott találkozunk, ha nem, akkor meg a következő rallyn. Addig vigyázzatok magatokra, puszi a csajoknak!“