Losonczy Levente

Losonczy Levente: Repedt a csont, de Barcelonára összeforr

Az utolsó pillanatig próbálta menteni a helyzetet Losonczy Levente a TCR Europe monzai futamán, ám kerék, a kerékkel ütközött és a kormány olyan szerencsétlenül ütötte meg Levi kezét, hogy elrepedt a kézközépcsontja. Már itthon kezelik és azt ígéri, Barcelonára rendbe jön.

Nehéz hétvégére számított Losonczy Levente, hiszen a TCR Eastern Europe és a TCR Italy mezőnye után ezúttal még magasabbra helyezte a lécet, amikor a TCR Europe bajnokságban mutatkozott be, annak utolsó előtti hétvégéjén, Monzában. 

A felkészülés során két napon keresztül szimulátorozott az Aggressive Team Italia központjában, hogy minél jobban megismerje a monzai pályát, egy napot pedig a csapat rutinos spanyol pilótájával, Pepe Oriolával tesztelt Cremonában. 

Fotó: Losonczy Levente

Levi a három nap alatt rengeteget fejlődött, éppen ezért óriási várakozással tekintett pályafutása első TCR Europe futama elé. A szabadedzéseken száraz pályán 21. és 22. helyet szerezte meg a 25 fős mezőnyben. Az időmérőn, esőben lett 22. a Hyundai Elantra N TCR-rel. 

Az első futam rajtja után a hatalmas esőben balesetbe keveredett és kiesett. Sérülése miatt a vasárnapi második futamon nem tudott rajthoz állni, mégis van oka örülni. 

„Köszönöm, jól vagyok – kezdte a legfontosabbal Losonczy Levente. – Még Olaszországban begipszelték a karomat, itthon pedig éppen most jöttem ki egy mágneses kezelésről. Két hét múlva lesz Barcelonában a szezonzáró TCR Europe futam, addigra száz százalék, hogy összeforr. 

Losonczy Levente
Fotó: Losonczy Levente

A hétvége valóban nem volt könnyű. A TCR Italy mezőnye is erős volt, de a TCR Europe már tényleg a plafon. Itt az első húszból bárki bármikor képes a győzelemre. Hatalmas segítség volt, hogy a teszten Pepe Oriola mellett ülhettem. Annyit fejlődtem ez alatt az egy nap alatt, mintha egy évet húztam volna le egy igen komoly bajnokságban. 

Szintén sokat számított, hogy az Aggressive Team Italia központjában két napon keresztül egy szimulátorban tanulhattam meg a monzai pályát. 

Az eredményeim alapján valószínűleg nem látszik, hogy mennyit fejlődtem, de az első túraautó szezonomban számomra az is óriási dolog, hogy elcsíptem a TCR Europe mezőny végét. 

Az időmérő nagyon nehéz, száraz, esős körülmények között zajlott, elöl slickkel, hátul esőgumival mentem. Egy biztonsági körrel lettem 22. 

Fotó: Losonczy Levente

A versenyen szakadt az eső, a rajt után akkora vízfüggöny volt előttem, hogy két méternél messzebb nem láttam. Jó féktávot vettem, de amikor ráléptem a fékre, akkor láttam, hogy egy tömörülés van előttem. Kikerülni nem tudtam őket és nekiütköztem egy Audinak. 

Próbáltam menteni a szituációt, nem engedtem el a kormányt, mert akkor beforgatnak és még nagyobb baj lett volna belőle. Így viszont kerék, a kerékkel ütközött, a kormány pedig akkorát ütött, hogy megrepedt a jobb kézközépcsontom. Az adrenalin miatt a kocsiban nem is éreztem, csak a bokszban kezdett el fájni. Akkor vittek el röntgenre, ahol kiderült, hogy el van repedve. 

Ennél jobb premierre számítottam, de ilyen az autósport. Annak viszont nagyon örülök, hogy a teszt eredményeképpen ennyit fejlődtem. Még sokat kell tanulnom, hogy fel tudjam venni a versenyt az élmezőnnyel, de azért vagyok itt. Barcelonában találkozunk!“

Losonczy Levente együttműködő partnerei 

Pillango GmbH és OxxyGenum

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax