Losonczy Levente

Losonczy Levente: Repedt a csont, de Barcelonára összeforr

Az utolsó pillanatig próbálta menteni a helyzetet Losonczy Levente a TCR Europe monzai futamán, ám kerék, a kerékkel ütközött és a kormány olyan szerencsétlenül ütötte meg Levi kezét, hogy elrepedt a kézközépcsontja. Már itthon kezelik és azt ígéri, Barcelonára rendbe jön.

Nehéz hétvégére számított Losonczy Levente, hiszen a TCR Eastern Europe és a TCR Italy mezőnye után ezúttal még magasabbra helyezte a lécet, amikor a TCR Europe bajnokságban mutatkozott be, annak utolsó előtti hétvégéjén, Monzában. 

A felkészülés során két napon keresztül szimulátorozott az Aggressive Team Italia központjában, hogy minél jobban megismerje a monzai pályát, egy napot pedig a csapat rutinos spanyol pilótájával, Pepe Oriolával tesztelt Cremonában. 

Fotó: Losonczy Levente

Levi a három nap alatt rengeteget fejlődött, éppen ezért óriási várakozással tekintett pályafutása első TCR Europe futama elé. A szabadedzéseken száraz pályán 21. és 22. helyet szerezte meg a 25 fős mezőnyben. Az időmérőn, esőben lett 22. a Hyundai Elantra N TCR-rel. 

Az első futam rajtja után a hatalmas esőben balesetbe keveredett és kiesett. Sérülése miatt a vasárnapi második futamon nem tudott rajthoz állni, mégis van oka örülni. 

„Köszönöm, jól vagyok – kezdte a legfontosabbal Losonczy Levente. – Még Olaszországban begipszelték a karomat, itthon pedig éppen most jöttem ki egy mágneses kezelésről. Két hét múlva lesz Barcelonában a szezonzáró TCR Europe futam, addigra száz százalék, hogy összeforr. 

Losonczy Levente
Fotó: Losonczy Levente

A hétvége valóban nem volt könnyű. A TCR Italy mezőnye is erős volt, de a TCR Europe már tényleg a plafon. Itt az első húszból bárki bármikor képes a győzelemre. Hatalmas segítség volt, hogy a teszten Pepe Oriola mellett ülhettem. Annyit fejlődtem ez alatt az egy nap alatt, mintha egy évet húztam volna le egy igen komoly bajnokságban. 

Szintén sokat számított, hogy az Aggressive Team Italia központjában két napon keresztül egy szimulátorban tanulhattam meg a monzai pályát. 

Az eredményeim alapján valószínűleg nem látszik, hogy mennyit fejlődtem, de az első túraautó szezonomban számomra az is óriási dolog, hogy elcsíptem a TCR Europe mezőny végét. 

Az időmérő nagyon nehéz, száraz, esős körülmények között zajlott, elöl slickkel, hátul esőgumival mentem. Egy biztonsági körrel lettem 22. 

Fotó: Losonczy Levente

A versenyen szakadt az eső, a rajt után akkora vízfüggöny volt előttem, hogy két méternél messzebb nem láttam. Jó féktávot vettem, de amikor ráléptem a fékre, akkor láttam, hogy egy tömörülés van előttem. Kikerülni nem tudtam őket és nekiütköztem egy Audinak. 

Próbáltam menteni a szituációt, nem engedtem el a kormányt, mert akkor beforgatnak és még nagyobb baj lett volna belőle. Így viszont kerék, a kerékkel ütközött, a kormány pedig akkorát ütött, hogy megrepedt a jobb kézközépcsontom. Az adrenalin miatt a kocsiban nem is éreztem, csak a bokszban kezdett el fájni. Akkor vittek el röntgenre, ahol kiderült, hogy el van repedve. 

Ennél jobb premierre számítottam, de ilyen az autósport. Annak viszont nagyon örülök, hogy a teszt eredményeképpen ennyit fejlődtem. Még sokat kell tanulnom, hogy fel tudjam venni a versenyt az élmezőnnyel, de azért vagyok itt. Barcelonában találkozunk!“

Losonczy Levente együttműködő partnerei 

Pillango GmbH és OxxyGenum

Brilliant Driver Program

Brilliant Driver Program – Miért fontos a szezon előtti teszt? És miért kell belőle mindjárt három is?

Ahogyan a legtöbb sportban, a gokartozásban is fontos a szezon előtti alapozás. Éppen ezért készült a Brilliant Driver Program csapata három tematikus teszttel a szezonnyitóra. 

Három kategóriában négy versenyzővel áll rajthoz a Brilliant Driver Program – BDP Team – csapata az idei magyar és nemzetközi gokart bajnokságokban. 

Juráncsik Balázs tavaly a SeniorMax kategóriában versenyzett, idén pedig a váltós, DD2-ben áll rajthoz. 

Fally Marci második szezonját kezdi a JuniorMaxban, míg öccse, a tavalyi MiniMax magyar bajnok, Fally Markó egy kategóriával feljebb lép és ő is JuniorMaxban folytatja. Mindhárman a nemzetközi sorozatokra, elsősorban a Közép-Európai Rotax Max Challenge-re (CEE) koncentrálnak.

A BDP Teamhez idén csatlakozik a svéd Marcus Papp, aki a MiniMaxban áll rajthoz a magyar bajnokságban. 

Foto: Brilliant Driver Program // Fally Markó és Fally Marci JuniorMax gokartja készül a jesolói teszt első napján

„A gokartsportban is nagyon fontos az év eleji felkészülés – mondta Kurgyis Róbert, a BDP Team csapatvezetője. – A négy versenyzőnk közül hárman is kategóriát váltottak, ezért még alaposabban kellett felkészülnünk. 

Januárban Jesolóban kezdtünk. Itt szerencsénk volt az időjárással, hiszen a vizes pálya kisebb erőkifejtést igényelt a versenyzőktől, így könnyebben tudtak tanulni. 

Ezt követte egy kecskeméti teszt, amit kifejezetten azért iktattunk be, hogy a száraz aszfalton komolyabb erőnléti tréninget tartsunk versenyzőinknek. Komoly fitness programjuk van, de a gokartversenyzés olyan speciális izomzatot igényel, amelyeket szinte csak a gokartozással lehet megszerezni. 

A harmadik tesztünk ismét Jesolóban volt, egy héttel a CEE Bonus Cup versenye előtt. Itt már a felkészülés utolsó fázisában voltunk. Több beállítást próbáltunk ki mindegyik gokarton. Fontos ilyenkor, hogy a stopper mellett a versenyzők visszajelzésére is hagyatkozzunk. Az egész programot úgy állítottuk össze, hogy a nap végére mindig volt előrelépés. A háromnapos teszt végén pedig mind a négy versenyzőnk elégedetten, motiváltan szállt ki a gokartból. 

Fotó: Brilliant Driver Program // Juráncsik Balázs idén váltott DD2-es kategóriára

Juráncsik Balázs szép fokozatosan fejlődött és vele úgy gondolom, hogy DD2-ben akár a győzelemért is harcba szállhatunk. 

Fally Marci és Markó is sokat léptek előre. Két nagyon tehetséges fiatalról van szó. Marci egyre szebben vezet a JuniorMaxban. Markónak tavaly sikeres éve volt a MiniMaxban, idén nagy falat lesz neki a JuniorMax, de komolyan fejlődik. Az időmérőn mindenképpen jó teljesítményt várok mind a kettőjüktől. Velük a folyamatos fejlődés a célunk. 

Marcus Papp a két jesolói teszten volt velünk. Ő a svéd bajnokságban indult korábban. Sokat kell még tanulnia, de nagyon intelligens és eltökélt versenyzőről van szó, akin látszik, hogy rettenetesen akar fejlődni. Minden bemeneten jobb és jobb lett. Ő még két kecskeméti teszten fog részt venni, a magyar bajnokság előtt. 

Brilliant Driver Program
Foto: Brilliant Driver Program // Kurgyis Róbert csapatvezető az előzési pontokat magyarázza Marcus Pappnak

Jesolóban a BDP csapatot erősített Bors Bertold, aki tavaly DD2-ben ért el szép eredményeket a Grand Finalsen. Ezúttal nem versenyzőként, hanem szerelőként és coachként szerepelt. A Brilliant Driver Programban szeretnénk komplex versenyzőket nevelni, ennek volt a része, hogy Berti most egy másik feladatkörben mutatkozott be. Nagyon jól végezte a munkáját és bízunk benne, hogy minél hamarabb láthatjuk őt versenyző overallban is.

Foto: Brilliant Driver Program // A csapat motormérnöke, Kurgyis Zsolt és Bors Berti, bajnok gokart versenyző, aki ezúttal szerelőként segítette a csapatot

Nagy öröm volt a számunkra, hogy amíg a BDP Team Jesolóban tesztelt, addig a Brilliant Driver Program versenyzője, Krózser Menyhért kiválóan szerepelt a WSK Super Master Series-en Franciacortában. Ezúton is gratulálunk neki.“ 

Fotó: Brilliant Driver Program // Krózser Menyhért

A BDP Team idei első versenye február 23–25-e között lesz Jesolóban, ahol Juráncsik Balázs (DD2), Fally Marci (JuniorMax) és Fally Markó (JuniorMax) állnak rajthoz a CEE Bonus Cupon.