Losonczy Levente

Losonczy Levente: Repedt a csont, de Barcelonára összeforr

Az utolsó pillanatig próbálta menteni a helyzetet Losonczy Levente a TCR Europe monzai futamán, ám kerék, a kerékkel ütközött és a kormány olyan szerencsétlenül ütötte meg Levi kezét, hogy elrepedt a kézközépcsontja. Már itthon kezelik és azt ígéri, Barcelonára rendbe jön.

Nehéz hétvégére számított Losonczy Levente, hiszen a TCR Eastern Europe és a TCR Italy mezőnye után ezúttal még magasabbra helyezte a lécet, amikor a TCR Europe bajnokságban mutatkozott be, annak utolsó előtti hétvégéjén, Monzában. 

A felkészülés során két napon keresztül szimulátorozott az Aggressive Team Italia központjában, hogy minél jobban megismerje a monzai pályát, egy napot pedig a csapat rutinos spanyol pilótájával, Pepe Oriolával tesztelt Cremonában. 

Fotó: Losonczy Levente

Levi a három nap alatt rengeteget fejlődött, éppen ezért óriási várakozással tekintett pályafutása első TCR Europe futama elé. A szabadedzéseken száraz pályán 21. és 22. helyet szerezte meg a 25 fős mezőnyben. Az időmérőn, esőben lett 22. a Hyundai Elantra N TCR-rel. 

Az első futam rajtja után a hatalmas esőben balesetbe keveredett és kiesett. Sérülése miatt a vasárnapi második futamon nem tudott rajthoz állni, mégis van oka örülni. 

„Köszönöm, jól vagyok – kezdte a legfontosabbal Losonczy Levente. – Még Olaszországban begipszelték a karomat, itthon pedig éppen most jöttem ki egy mágneses kezelésről. Két hét múlva lesz Barcelonában a szezonzáró TCR Europe futam, addigra száz százalék, hogy összeforr. 

Losonczy Levente
Fotó: Losonczy Levente

A hétvége valóban nem volt könnyű. A TCR Italy mezőnye is erős volt, de a TCR Europe már tényleg a plafon. Itt az első húszból bárki bármikor képes a győzelemre. Hatalmas segítség volt, hogy a teszten Pepe Oriola mellett ülhettem. Annyit fejlődtem ez alatt az egy nap alatt, mintha egy évet húztam volna le egy igen komoly bajnokságban. 

Szintén sokat számított, hogy az Aggressive Team Italia központjában két napon keresztül egy szimulátorban tanulhattam meg a monzai pályát. 

Az eredményeim alapján valószínűleg nem látszik, hogy mennyit fejlődtem, de az első túraautó szezonomban számomra az is óriási dolog, hogy elcsíptem a TCR Europe mezőny végét. 

Az időmérő nagyon nehéz, száraz, esős körülmények között zajlott, elöl slickkel, hátul esőgumival mentem. Egy biztonsági körrel lettem 22. 

Fotó: Losonczy Levente

A versenyen szakadt az eső, a rajt után akkora vízfüggöny volt előttem, hogy két méternél messzebb nem láttam. Jó féktávot vettem, de amikor ráléptem a fékre, akkor láttam, hogy egy tömörülés van előttem. Kikerülni nem tudtam őket és nekiütköztem egy Audinak. 

Próbáltam menteni a szituációt, nem engedtem el a kormányt, mert akkor beforgatnak és még nagyobb baj lett volna belőle. Így viszont kerék, a kerékkel ütközött, a kormány pedig akkorát ütött, hogy megrepedt a jobb kézközépcsontom. Az adrenalin miatt a kocsiban nem is éreztem, csak a bokszban kezdett el fájni. Akkor vittek el röntgenre, ahol kiderült, hogy el van repedve. 

Ennél jobb premierre számítottam, de ilyen az autósport. Annak viszont nagyon örülök, hogy a teszt eredményeképpen ennyit fejlődtem. Még sokat kell tanulnom, hogy fel tudjam venni a versenyt az élmezőnnyel, de azért vagyok itt. Barcelonában találkozunk!“

Losonczy Levente együttműködő partnerei 

Pillango GmbH és OxxyGenum

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok

Még a fotós is Wirtmann autóját javította a Győr Rallyn

Régen volt már olyan kalandos versenye Wirtmann Ferencnek és Kerekes Józsefnek, mint a Győr Rally. Az első gyorsasági után még csak betolni kellett a Ford Escort Mk II-est, a második körben azonban teljesen elnémult. Kisebb konzíliumot tartottak felette, hogy megtalálják a hibát, amiben még egy fotóst is bevontak. Végül némi telefonos segítséggel sikerült újra életre kelteni az autót. Ez után már csak az egész historic mezőnyt kellett utolérni etapon, ledolgozni egy büntetést és a célban pezsgőt locsolva megünnepelni a bajnoki címet.

„Tényleg kalandos verseny volt – nevetett Wirtmann. – Az első gyorsaságin letört az önindító kábele. Csak betolással indult az Escort. Szerencsére a historic mezőnye nagyon segítőkész volt. Idén már többször is volt önindító problémánk, úgyhogy rutinjuk van a betolásban. Ezúton is hálásan köszönöm a segítségüket. A szervizparkban megjavították a srácok, ezzel többet nem volt problémánk.“ 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Viszont nagy sietségükben a szervizparkból kifelé jövet kihagyták a tankoló zónát, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptak, így váratlanul szorossá vált a verseny. 

„Navigátor hiba volt – szögezte le Kerekes Joti. – Egy pillanatra kizökkentem, Feri jó helyre fordult, de mondtam, ne oda menjen, eggyel arrébb. Amikor rájöttem a hibára már késő volt.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Wirtmann nem bosszankodott, de volt egy pillanat, amikor felmerült benne, lehet, hogy elúszott a győzelem: 

„Én is hibázhatok, Joti is. Elég rég óta versenyzek, nekem is tudnom kellett volna, hogy be kell menni a tankoló zónába. A büntetéssel az előnyünk el is úszott, 11 másodperccel vezettünk Müller Roland Zsigulija előtt. Ráadásul Kalapács Zsolt a Rábaringen nagyon letalált az Opellal, adott nekünk hét másodpercet, ami rengeteg. Akkor éreztem, hogy nem annyira biztos ez a győzelem.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Pedig az igazi riadalom még hátravolt. Az ötödik gyorsaságin, Sokorópátkán egyszer csak leállt a motor. 

„Jotival próbáltunk kapcsolgatni mindent, nagy nehezen életre kelt, de aztán megint leállt és akkor már nem is tudtuk újra indítani. 

Szerencsére lejtett a pálya, így begurultunk a célba. A két szervizesünknek Farkas Ferikének és Pál Lacinak még a fotós Zentai Gábor is próbált segíteni, ő elektromos szerelő. Végül felhívtuk Papp Arnit, aki az Escort elektromos rendszerét készítette, és közös erővel találtuk meg a leszakadt testkábelt. Miután meglett a hiba, ideiglenesen megoldottuk és mehettünk is. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Akkorra viszont az egész historic mezőny elment már mellettünk, úgyhogy etapon igyekeznünk kellett, de végül késés nélkül értünk a következő időellenőrzőre.“

Wirtmannék versenye ezután konszolidálódott és végül több mint egy perc előnnyel nyertek. 

„Mindent egybevetve izgalmas verseny volt. Nem csak Kalapács, a zsigulisok is nagyon jól mentek, nehéz dolgunk volt ellenük. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII

Az etapokat kicsit hosszúnak éreztem, már elszoktunk a 7–800 kilométeres versenyektől. Volt a murvás etap és a felhordásos gyorsasági is, azt nem nagyon szerettem. Nagyon jó ötlet volt viszont a szalmabála lassító, aminek az érintéséért nem járt büntetés.

A rendezés jó volt, a rajt-cél ceremóniának és a győri városi szakasznak is megadták a módját.“

Wirtmann Ferenc és Kerekes József is megadták a módját, hiszen a Győr Rallyn aratott D csoport és a D2-es kategória győzelmükkel mind a két bajnokságot megnyerték. Az idei Wirtmann 9. D csoportos bajnoki címe, és zsinórban a 17. szezonját zárja bajnokként.

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk2, Győr Rally 2024, győztes és Historic Bajnok
Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort MkII
Wirtmann Ferenc korábbi historic eredményei
  • 2008. C csoport magyar bajnok
  • 2009. C csoport magyar bajnok
  • 2010. C csoport magyar bajnok
  • 2011. C csoport magyar bajnok
  • 2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2013. Historic CEZ bajnok
  • 2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 
  • 2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
  • 2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
  • 2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 
  • 2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 
  • 2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
  • 2022. D csoport magyar bajnok
  • 2023. D csoport magyar bajnok
  • 2024. D csoport magyar bajnok
A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax