Pályafutása legjobb eredményét érte el Tóth-Gili Tamás és Aczél András az Ózd Rallyn. Toyota Corollával az E csoportot és az E2-es kategóriát is megnyerték, historic abszolút értékelésben pedig a harmadik helyen végeztek. Ezzel a szezonzáró Zemplén Rally előtt átvették a vezetést az E2-es kategória bajnokságában.
„Nagyon készültünk az Ózd Rallyra – mondta Tóth-Gili Tamás. – Az előző futamon, a Mediterrán Rallyn minimális különbséggel kaptam ki. A csapat szerint ez a rutintalanságomnak köszönhető, szerintem viszont nem voltam elég bátor.
Éppen ezért az elmúlt három hétben az Ózd Rallyval keltem és azzal is feküdtem. Ezt édesapámnak el ne mondjátok, mert közben voltak az egyetemen vizsgáim is. Minden létező belsőkamerás felvételt megnéztem, sok tapasztalt versenyzőt hallgattam meg a pályákról és próbáltam leszűrni belőle a számomra hasznos dolgokat.
A prológ nagyon furcsa volt, most indultam ilyenen először. Kicsit meg is voltam szeppenve, kérdezgettem a sportbírókat, hogy hova kell mennem, hol kell megállni. A köröket is elfelejtettem számolni, úgyhogy a cél előtt tíz méterrel elvettem a gázt.
Mindenki mondta, hogy akkor vagyok gyors, ha lassúnak érzem. Én viszont azt gondoltam, hogy azért érzem lassúnak, mert tényleg az voltam. Ehhez képest historicban abszolút első időt mentünk, ami nagyon meglepett.
Másnap reggel új gumikkal tudtunk rajtolni – hálás köszönet érte édesapámnak. Az egy óra tíz perces etap végig arról szólt, hogyan melegítsem fel fokozatosan a gumikat. Részben ennek is volt köszönhető, hogy nagyon határozottan tudtunk bekezdeni. Plesz Márkkal vagyunk nagy csatában a bajnoki címért, neki az első gyorson adtam tíz másodpercet. Tudtam, ha tudjuk tartani ezt a tempót, akkor az első kör végére elegendő előnyt autózhatunk ki.
Márk sajnos hibázott és elég sok időt veszített, amit nagyon sajnálok, jobb lett volna végig vívni vele, de majd a Zemplén Rallyn. Az első kör után már elég nagy előnyünk volt, amit csak be kellett osztanunk a verseny végiéig.
Ennek ellenére nem volt könnyű verseny. Nagyon sok volt a murvakihordás. Mindenki elmondta, hogy maradjak a nyomban, még akkor is, ha le kell vágni miatta a kanyart. Én viszont tartottam a defekttől, ezért megpróbáltam úton maradni. Ez Sátán a második kanyarig tartott, ahol megcsúsztunk a kavicson és majdnem be is estünk. Azonnal félretettem az önfejűségemet és onnantól kezdve megfogadtam a tanácsot, a nyomban maradtam.
Nagyon örülünk ennek az eredménynek. A legnagyobb elismerés azonban a Proformance Rally Classic csapatot illeti. Sátán egy ugratón eltörtük a kipufogót, ráadásul elég nehezen hozzáférhető helyen, de a szervizben fél óra alatt megjavították, amit ezúton is köszönök.
Az Zemplén Rally előtt vezetjük az E2-es bajnokságot, amit nagyon szeretnénk (Aczél) Andrissal megnyerni, mostantól ezzel a versennyel kelünk és fekszünk.“
Tóth-Gili Tamás és Aczél András együttműködő partnerei:
Gil-Trade Kft., Proformance Rally Classic