Vizin kalandos versenye Észak-Írországban

Kalandos körülmények között szerezte meg Vizin László és Zsiros Gábor az Ír Rali 13. helyét Peugeot 207 S2000-essel. A sima első nap után szombatra elment Zsiros hangja, ezért nagyrészt kézjelzésekkel navigált. Ez azonban még csak a kisebbik zavaró tényező volt. A második napon szinte minden gyorsaságin beesett előttük valaki, ami miatt többször is meg kellett állniuk.

VizinIr06

Vizin László: – Ilyen még a 33 éves versenyzői pályafutásom alatt sohasem fordult elő velem. Szombaton szinte minden szakaszon beesett előttünk valaki. Az első gyorsaságin volt egy felfelé ötven bukkan, jobb négy. Befordulunk, és tolat velünk szemben egy R2-es Fiesta. Megálltunk, félreállt, kikerültük.

A pályán megjavították az autót, a következő gyorsaságin elrajtoltak, és két kilométerrel a cél előtt elestek. Amikor odaértünk a balesethez, egy olyan Mitsubishi állt előttünk, amelyik három perccel korábban rajtolt, mint mi. Egyszer csak elindult és ment tovább. A célig lekísértük, előzni nem tudtunk.

VizinIr10

A harmadik gyorsaságin egy helyi fiatal srác esett egy baromi nagyot az R2-es Twingójával. Addig nagyon jól ment. Négy kanyarral korábban már a nézők álltak az út közepén, és annyira integettek, mintha meg kellene állni. Lelassítottunk, de simán el tudtunk menni mellette.

A rövid városi gyorsaságin nem esett be előttünk senki, de a pálya nem úgy volt felépítve, ahogy fel volt rajzolva, én lehúztam a hatodikat és ott volt velünk szemben a szalmabála…

VizinIr07

Közben (Zsiros) Gabika hangja reggelre elment. Az első körben csak kézzel tudott mutogatni, aztán megetettünk vele egy fél kiló mézet. A második körre valamennyire visszajött a hangja, de hát azért ilyen pályákon elég nehéz úgy versenyezni, hogy nem hallod az itinert.

Sajnálom, hogy ilyen kaotikus lett a második napunk, mert egyébként nagyon különleges, élvezetes pályákon versenyezhettünk. A Tagai Racing Technologytól kiváló autót kaptunk.

VizinIr08

Csak hát pechünk volt, de ilyen a rali, még 33 év után is tud új dolgot mutatni nekem, és végül is ezt a feladatot is teljesítettük. Az eredmény lehetett volna jobb is. Szerettem volna pontot szerezni, a következő versenyen újra megpróbáljuk.

A Vizin–Zsiros páros idei tervezett versenyei:
április 17–19. Ír Rali (Circuit of Ireland)
június 19–21. Ypres Rali (Belgium)
szeptember 19–21. Ciprus Rali
október 23–25. Valais Rali (Svájc)*
november 6–8. Korzika Rali
*tartalék verseny

VizinIr09

A csapat együttműködő partnerei: AXIÁL KFT., EURONET, HÓD-MEZŐGAZDA ZRT., VALKON 2007 KFT., KAMARÁS-DUNA KFT., MEVI KFT., SYGNUS KFT., IS INTERNATIONAL, DC GÉPSZER KFT., GD GÉP ÉS DARU KFT., H-ITB KFT., KNIPL KFT., PAKET007 KFT., 92LETICIA BT., MICROTERV, EKÁBEL, SECURITY.HU, NET’54 ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ, PROMÉTEUSZ 82 KFT, KAPOLCSI BENZINKÚTÜZEMELTETÉS, BARBAT 2000 BT.

További információk: vizinrally.wordpress.com

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax