Wirtmann kalandos dobogója a Vltava Ralin

Műszaki hiba, vizes pálya száraz gumival, párásodás, nyitott ajtó és egy árokjárás – mi kell ennél több egy jó raliversenyhez?

A Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) értékelésének harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Vltava Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az első napot sikeresen teljesítette a Ford Escort Mk I-essel, ám az igazi megpróbáltatás másnap várt rájuk.

„Pénteken minden a tervek szerint alakult, egész jó helyen álltunk. Másnap viszont már az első gyorsaságin eltört a generátortartónk – mesélte Wirtmann. – A két szakasz között feldrótozták a fiúk, de késtünk két percet, és ami még ennél is rosszabb volt, nem maradt idő kereket cserélni. Így vizes pályán szárazra alkalmas gumival mentünk, amivel kaptunk egy percet.

Ez után az esőben annyira bepárásodott a szélvédőnk, hogy húsz kilométert nyitott ajtóval kellett megtennünk, amitől mindenünk elázott. Az egyik szalmabálás visszafordítóban nem láttam semmit és három kilométer per órás sebességgel belekanyarodtam egy egy méter mély árokba. Hogy honnan kerültek elő a nézők, nem tudom, de egy pillanat alatt kiszedtek minket.

Végül abszolút 13.-ok, CEZ-ben pedig harmadikok lettünk. Ha nincs ez a pár kalandunk, akkor talán a hetedik–nyolcadik helyre lehettünk volna jók, CEZ-ben pedig eggyel előrébb végzünk, úgyhogy szerencsére nem sokat buktunk velük.

A mi problémáinktól eltekintve nagyon jó verseny volt. A pályabejáráson még tíz centis jég volt mindenen, a versenyre ez teljesen elolvadt, mentünk szép időben, szakadó esőben, minden előfordult, ami egy jó ralihoz kell.

Nagyon örvendetes volt, hogy az FIA a sarkára állt és a Vltava Ralin már nem lehetett használni az E-jelű versenygumikat. A historic szabályai szerint utcai gumival kell versenyezni. Speciális, versenyzésre alkalmasabb utcai gumit használ mindenki, de tavaly feltűntek az E-jelű versenygumik, amiket sokan kifogásoltunk, hiszen ezek használata egyenlőtlenné tette a feltételeket. Ezt a kiskaput most az FIA megszüntette.

Sok időnk nem volt pihenni, hiszen vasárnap jöttünk haza, csütörtökön pedig már megyünk is tovább az Ózd ralira. Itthon a jól megszokott Mk II-es Ford Escorttal állunk rajthoz.”

WIRTMANN FERENC 2017-ES EREDMÉNYEI:

  • Rebenland Rali: C3-as kategória 3. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Miskolc Rali CEZ: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Vlatva Rali CEZ: C csoport 3.

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft.

Rally Hungary

Zagyva Dorka: Eb ötödik idő, magyar szakaszgyőzelem a Rally Hungaryn

Igen változatos versenye volt Zagyva Dorkának és Zagyva Lajosnak a rally Európa-bajnokság nyitó futamán, a Rally Hungaryn. Az első napon egy ugratás után megsérült a hűtőjük, ami miatt kiestek. Másnapra megjavították a Peugeot 208 Rally4-est, amivel Dorka szárnyalt. Kedvenc szakaszán, Iszkán a 16 fős, Eb-sztárokkal tűzdelt RC4-es kategóriában ötödik időt autózott, a Peugeot Kupa értékelésében pedig megnyerte a szakaszt.

„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Zagyva Dorka. – Szombaton a Kislőtéren egy gödör után jött egy bukkanó, ami annyira megdobta az autót, hogy orra estünk. Azonnal néztem a vizet és amint elkezdett emelkedni a hőmérséklete, tudtam, hogy vége a versenyünknek. 

Szerencsére nem sérült komolyan az autó, csak hűtőt és lökhárítót kellett cserélnünk, így másnap Szuper Rallyval visszaálltunk. Ennek azért is örültem nagyon, mert így mehettem a kedvenc pályámon, Iszkán és a nagy mumusomon, Tésen. Iszkán RC4-ben ötödik időt értünk el, ami egy 16 fős Eb-mezőnyben számomra óriási dolog. 

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

Tés előtt egy kicsit féltem, az a pálya tavaly nagyon nem ment. Most úgy voltam vele, hogy csak végigmegyünk, nem itt kell megváltani a világot, de ahogy elrajtoltunk, éreztem, hogy sokkal jobban fekszik mint egy éve. A második körre pedig már nagyon vártam. 

Ezen a pályán éreztem a legjobban, hogy mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Nagyon büszke vagyok az ötödik időnkre, de tudom, hogy még sokat kell tanulnom. A verseny végén apu megdicsért, hogy jól mentem, nekem ennél több nem kell a veszprémi pályákon.“

Fotó: Zagyva Dorka–Zagyva Lajos // Rally Hungary

„Így van! – erősítette meg Zagyva Lajos, Dorka édesapja és egyben navigátora. – Most is csak jót tudok mondani róla. Az orra esés sajnos benne van a rallyban. Évtizedek óta megyek ezeken a pályákon, sok újat nem tudnak mutatni, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a bukkanó így megdobja az autót. 

Másnap nagyon jól ment Dorka. Iszkát imádta és szerintem most már Tést is szereti. Az, hogy az Eb mezőnyben ötödik időt autóztunk, várakozáson felüli, de a Peugeot Kupa szakaszgyőzelmet is nagyra értékelem. Sokat kell még tanulnia, ez nem is kérdéses, de látom rajta a fejlődést, nagyon odatette magát és büszke vagyok rá.“ 

Zagyva Dorka együttműködő partnere a Vértes és Vidéke Kft.