Wirtmann kalandos dobogója a Vltava Ralin

Műszaki hiba, vizes pálya száraz gumival, párásodás, nyitott ajtó és egy árokjárás – mi kell ennél több egy jó raliversenyhez?

A Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) értékelésének harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Barna György a Vltava Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az első napot sikeresen teljesítette a Ford Escort Mk I-essel, ám az igazi megpróbáltatás másnap várt rájuk.

„Pénteken minden a tervek szerint alakult, egész jó helyen álltunk. Másnap viszont már az első gyorsaságin eltört a generátortartónk – mesélte Wirtmann. – A két szakasz között feldrótozták a fiúk, de késtünk két percet, és ami még ennél is rosszabb volt, nem maradt idő kereket cserélni. Így vizes pályán szárazra alkalmas gumival mentünk, amivel kaptunk egy percet.

Ez után az esőben annyira bepárásodott a szélvédőnk, hogy húsz kilométert nyitott ajtóval kellett megtennünk, amitől mindenünk elázott. Az egyik szalmabálás visszafordítóban nem láttam semmit és három kilométer per órás sebességgel belekanyarodtam egy egy méter mély árokba. Hogy honnan kerültek elő a nézők, nem tudom, de egy pillanat alatt kiszedtek minket.

Végül abszolút 13.-ok, CEZ-ben pedig harmadikok lettünk. Ha nincs ez a pár kalandunk, akkor talán a hetedik–nyolcadik helyre lehettünk volna jók, CEZ-ben pedig eggyel előrébb végzünk, úgyhogy szerencsére nem sokat buktunk velük.

A mi problémáinktól eltekintve nagyon jó verseny volt. A pályabejáráson még tíz centis jég volt mindenen, a versenyre ez teljesen elolvadt, mentünk szép időben, szakadó esőben, minden előfordult, ami egy jó ralihoz kell.

Nagyon örvendetes volt, hogy az FIA a sarkára állt és a Vltava Ralin már nem lehetett használni az E-jelű versenygumikat. A historic szabályai szerint utcai gumival kell versenyezni. Speciális, versenyzésre alkalmasabb utcai gumit használ mindenki, de tavaly feltűntek az E-jelű versenygumik, amiket sokan kifogásoltunk, hiszen ezek használata egyenlőtlenné tette a feltételeket. Ezt a kiskaput most az FIA megszüntette.

Sok időnk nem volt pihenni, hiszen vasárnap jöttünk haza, csütörtökön pedig már megyünk is tovább az Ózd ralira. Itthon a jól megszokott Mk II-es Ford Escorttal állunk rajthoz.”

WIRTMANN FERENC 2017-ES EREDMÉNYEI:

  • Rebenland Rali: C3-as kategória 3. hely
  • Miskolc Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Miskolc Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Miskolc Rali CEZ: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
  • Vlatva Rali CEZ: C csoport 3.

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:

  1. C korcsoport magyar bajnok
  2. C korcsoport magyar bajnok
  3. C korcsoport magyar bajnok
  4. C korcsoport magyar bajnok
  5. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
  6. Historic CEZ-bajnok
  7. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
  8. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
  9. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft.

Krózser Menyhért

Krózser Menyhért: Lila szektor és tengelytörés

Jól kezdődött Krózser Menyhért idei utolsó versenye, a WSK Final Cup második fordulóján Franciacortában. Az időmérőn sorra szórta a lila szektorokat, az előfutamokon is jól szerepelt, ám az elődöntőben kilökték, így a KZ2 mezőny végéről kellett felküzdenie magát. 

Csípős hideg fogadta a mezőnyt Franciacortában, ahol reggel mindössze két fok volt. Ilyen körülmények között az ideális ív és a pálya többi része között egy minimális hőmérséklet különbség alakul ki, ami azt eredményezi, hogy az íven kívül nagyon nehéz betapasztani a gokartot. 

Éppen ezért volt nagyon fontos az időmérő, amelyen szárnyalt Krózser Menyhért, sorra szórta a lila szektorokat és végig a top háromban szerepelt. Az utolsó körre azonban elfogyott a tapadása, így a csoportjában a nyolcadik helyen végzett. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

A két előfutam jól sikerült, határozottan javult az elsőkörös teljesítménye, amelyen a legtöbbet szeretett volna dolgozni, így az időmérőhöz képest egy pozíciót javított. 

Az elődöntőben azonban a harmadik kanyarban balesetbe került, hátulról meglökték, eltört a felnije és a tengelye is, ami miatt nem tudta folytatni a versenyt. 

A döntőben ezért a 22. helyről rajtolt. A rutinos KZ2 mezőnyben egyébként sem könnyű előzni, most pedig a hideg aszfalt miatt különösen nehéz feladat volt az ívről lemenni. Ennek ellenére az MHH Kart Team versenyzője három pozíciót javított. 

Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

„Összességében megint csak nagyon jó hétvégénk volt – mondta Krózser Menyhért. – Az időmérőn jó volt a tempóm, egy kicsit jobban kellett volna időzíteni, de most mentem először KZ2-ben ilyen gumikon, ilyen hidegben, úgyhogy ebből is tanultam. 

Az előfutamok jobban sikerültek, mint az előző héten. Az elsőkörös teljesítményemen szerettem volna javítani. Ez sikerült, de nyilván még egy pár verseny rutinnal sokkal jobb is lehet. 

Az elődöntőben sajnos kilöktek. Ez benne van a gokartsportban. A döntőben megint csak jó volt az első köröm és három pozíciót javítani is tudtam. Az eredménnyel messze nem vagyok elégedett, sem az időmérővel, sem pedig a döntővel, de úgy érzem, hogy most is sokat fejlődtem és nagyon közel vagyok a kategória elejéhez. Még egy kis rutinnal az eredmények is jönni fognak. 

Krózser Menyhért
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menyhért

Szeretném megköszönni mindenkinek az idei évet. Hatalmas utat jártunk be a csapattal, rengeteget fejlődtem az elmúlt pár hónapban. Jövőre folytatjuk.“

Krózser Menyhért, MHH Kart Team, KZ2 eredmények

Résztvevők: 47
Időmérő csoport: 8.
Időmérő: 15.
BC előfutam: 10.
AC előfutam: 11.
Előfutamok összesített: 14.
Elődöntő: 23. (baleset miatt kiesett)
Összesített: 22.
Döntő: 19.

Az MHH Kart Team együttműködő partnerei:

Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., BDP Team – Brilliant Driver Program