Hideg Ádám háromszor a top 3-ban a WSK Euro Series-en

A szeptemberi FIA gokart világbajnokságra való felkészülésnek szánta Hideg Ádám a WSK Euro Series második futamát az olaszországi Sarnóban. A HUMDA Academy versenyzőjének a tempója kiváló volt, a Sodikart gyári csapata szintén nagyon jó technikát biztosított számára, amelyet bizonyít az előfutamok során elért két második és egy harmadik helyezése. Az OKJ mezőny azonban ezúttal is nagyon harcos volt, két előfutamban és az elődöntőben is kilökték, így a döntőben a végsőkig harcolva a 12. helyen végezett. 

Szeptember 15–18-a között rendezik az FIA gokart világbajnokságot a Nápoly közelében fekvő Sarnóban, így a nemzetközi gokart mezőny krémje már most erre a pályára koncentrál. Éppen ezért hatalmas volt az érdeklődés a kétfutamos WSK Euro Series második fordulója iránt, amit szintén Sarnóban rendeztek. 

Az OKJ mezőnyben 83 nevező volt, akik számára előselejtezőt kellett tartani, és az időmérő után csak a legjobb 72 kezdhette meg az előfutamokat. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Hideg Ádám számára természetesen nem jelentett akadályt a kvalifikáció. Csoportjában az ötödik időt futotta, amivel összesítettben 14. lett. 

Az öt előfutamában is nagyon jó volt a tempója. A hatodik helyről indulva kétszer 2., egyszer 3. lett. Sajnos a másik két előfutam mindegyikében kilökték, másodszorra ki is esett, így összességében a 22. helyen jutott tovább. 

Az elődöntőben ezen a pozícióján simán javíthatott volna, ám ezúttal elég durván belelökték az előtte haladóba. A balesettel több helyet is veszített, de a sérült gokarttal is bejött 16.-nak. 

A döntő szintén komoly lökdösődéssel kezdődött, Ádám visszaesett a 24. helyre, ahonnan – a tőle megszokott elszántsággal – sikerült 12-t előzve feljönnie a 12. helyre. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Bár az eredmény nem tükrözi a gyorsaságát, a vb felkészülés szempontjából így is fontos versenyt teljesített. 

„Elég vegyes hétvégénk volt – mondta Hideg Ádám. – A Sodikart nagyon jó technikát biztosított számomra. Az időmérő is jól sikerült és az előfutamok során is, amikor tisztán tudtam versenyezni, az első háromban végeztem. Az a két előfutamom volt a legjobb, amikor második helyen végeztem. 

Az elsőben még vezettem is, de az utolsó körre elment a guminyomásom, ezért megelőztek. Másodszorra nekem volt kedvezőbb a guminyomásom, támadtam is az első helyért, de kellett volna még egy kör, hogy előzni tudjak. Nagyon élveztem mind a két futamot. 

Két előfutam során is kilöktek, az elődöntőben pedig úgy belelöktek az előttem haladóba, hogy a kormányomon landolt a gokart hátulja. A döntő szintén nagy lökdösődéssel kezdődött, visszaestem a 24. helyre, innen jöttem fel a 12.-re. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Az eredménnyel egyáltalán nem vagyok elégedett, de a tempónk és a technikánk nagyon jó volt. Végül is azért álltunk rajthoz ezen a versenyen, hogy a világbajnokságra készüljünk, arra tökéletes volt. Jó formában vagyok én is és a Sodikart is, remélem, ezt a vb-n is meg tudjuk mutatni.“

Hideg Ádám, OKJ eredményei
WSK Euro Series 2. futam, Sarno (Olaszország), 2022. július 29–31.

Résztvevők: 83
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 14.
AB előfutam: 3.
BE előfutam: 13.
BF előfutam: 2.
BC előfutam: 24. (kiesett)
BD előfutam: 2.
Előfutamok összesen: 22.
Elődöntő: 16.
Összesített eredmény a döntő előtt: 18.
Döntő: 12. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax