Hideg Ádám háromszor a top 3-ban a WSK Euro Series-en

A szeptemberi FIA gokart világbajnokságra való felkészülésnek szánta Hideg Ádám a WSK Euro Series második futamát az olaszországi Sarnóban. A HUMDA Academy versenyzőjének a tempója kiváló volt, a Sodikart gyári csapata szintén nagyon jó technikát biztosított számára, amelyet bizonyít az előfutamok során elért két második és egy harmadik helyezése. Az OKJ mezőny azonban ezúttal is nagyon harcos volt, két előfutamban és az elődöntőben is kilökték, így a döntőben a végsőkig harcolva a 12. helyen végezett. 

Szeptember 15–18-a között rendezik az FIA gokart világbajnokságot a Nápoly közelében fekvő Sarnóban, így a nemzetközi gokart mezőny krémje már most erre a pályára koncentrál. Éppen ezért hatalmas volt az érdeklődés a kétfutamos WSK Euro Series második fordulója iránt, amit szintén Sarnóban rendeztek. 

Az OKJ mezőnyben 83 nevező volt, akik számára előselejtezőt kellett tartani, és az időmérő után csak a legjobb 72 kezdhette meg az előfutamokat. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Hideg Ádám számára természetesen nem jelentett akadályt a kvalifikáció. Csoportjában az ötödik időt futotta, amivel összesítettben 14. lett. 

Az öt előfutamában is nagyon jó volt a tempója. A hatodik helyről indulva kétszer 2., egyszer 3. lett. Sajnos a másik két előfutam mindegyikében kilökték, másodszorra ki is esett, így összességében a 22. helyen jutott tovább. 

Az elődöntőben ezen a pozícióján simán javíthatott volna, ám ezúttal elég durván belelökték az előtte haladóba. A balesettel több helyet is veszített, de a sérült gokarttal is bejött 16.-nak. 

A döntő szintén komoly lökdösődéssel kezdődött, Ádám visszaesett a 24. helyre, ahonnan – a tőle megszokott elszántsággal – sikerült 12-t előzve feljönnie a 12. helyre. 

Hideg Ádám
Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Bár az eredmény nem tükrözi a gyorsaságát, a vb felkészülés szempontjából így is fontos versenyt teljesített. 

„Elég vegyes hétvégénk volt – mondta Hideg Ádám. – A Sodikart nagyon jó technikát biztosított számomra. Az időmérő is jól sikerült és az előfutamok során is, amikor tisztán tudtam versenyezni, az első háromban végeztem. Az a két előfutamom volt a legjobb, amikor második helyen végeztem. 

Az elsőben még vezettem is, de az utolsó körre elment a guminyomásom, ezért megelőztek. Másodszorra nekem volt kedvezőbb a guminyomásom, támadtam is az első helyért, de kellett volna még egy kör, hogy előzni tudjak. Nagyon élveztem mind a két futamot. 

Két előfutam során is kilöktek, az elődöntőben pedig úgy belelöktek az előttem haladóba, hogy a kormányomon landolt a gokart hátulja. A döntő szintén nagy lökdösődéssel kezdődött, visszaestem a 24. helyre, innen jöttem fel a 12.-re. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

Az eredménnyel egyáltalán nem vagyok elégedett, de a tempónk és a technikánk nagyon jó volt. Végül is azért álltunk rajthoz ezen a versenyen, hogy a világbajnokságra készüljünk, arra tökéletes volt. Jó formában vagyok én is és a Sodikart is, remélem, ezt a vb-n is meg tudjuk mutatni.“

Hideg Ádám, OKJ eredményei
WSK Euro Series 2. futam, Sarno (Olaszország), 2022. július 29–31.

Résztvevők: 83
Időmérő csoport: 5.
Időmérő: 14.
AB előfutam: 3.
BE előfutam: 13.
BF előfutam: 2.
BC előfutam: 24. (kiesett)
BD előfutam: 2.
Előfutamok összesen: 22.
Elődöntő: 16.
Összesített eredmény a döntő előtt: 18.
Döntő: 12. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Diósgyőr Rally

Wirtmann elaludt, de győzött

A D korcsoport első és az abszolút értékelés harmadik helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József a HUMDA Rally Országos Historic Bajnokság második futamán, a Diósgyőr Rallyn. A Ford Escort Mk II-es ezúttal is hibátlanul működött, kaptak ugyan egy lassú defektet, de ez nem hátráltatta a párost, mindössze vasárnap reggel a rajt előtt akadt némi riadalom a csapatban. 

„Jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – Ifj. Érdi Tibi Sierrájával és Varga Zoli BMW-jével nem tudtuk felvenni a versenyt, de így is volt küzdelem. Sajnáltam, hogy Rónay Laci a Toyotával és Szemám Sanyi a Subaruval kiestek, velük lehetett volna még csatázni, de Nagy Tibi is jól ment a Golffal. Pár helyi srác pedig a saras, gödrös pályákon olyan időket autózott, hogy csak pislogtunk. 

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

Mályinkán a rossz minőségű rész nem feküdt nekünk. Az Escorton 13 colos kerék van, széles gumikkal, ami a jó minőségű aszfalton kiváló, de a gödrös dobálós részeken minden pillanatban ki akarta csavarni a kezemből a kormányt. 

Az autó jól viselkedett, Benító főmérnök úr a verseny előtt átnézte, azt mondta, rendben lesz. Úgy is volt. Egy defektet kaptunk ezen a rossz részen, de lassú defekt volt, nem hátráltatott minket. 

Fotó: Wirtmann Ferenc // Benító főmérnök úr, Diósgyőr Rally

A DVTK stadionban nagyon színvonalas szervizpark volt, a célban rengetegen voltak, nagyon szép serlegeket kaptunk, úgyhogy jövünk jövőre is.“

Na de mi történt vasárnap reggel, ami miatt 30 másodperc büntetést kapott a páros? 

„Elaludtunk – nevet Kerekes Joti. – Szép kényelmesen mentünk a parc ferméhez, amikor Nagy Tibi – a legnagyobb ellenfelünk – hív, hogy hol vagyunk, mert már be kellene mennünk az autóért. Na onnantól kezdve nagyon siettünk, de így is késtünk három percet, ami miatt 30 másodperc büntetést kaptunk.

Fotó: Kerekes József // Diósgyőr

Egyértelműen navigátor hiba volt, de az az egy vigasztal, hogy 37 éves pályafutásom alatt még soha sem késtünk az én hibámból. Ha a következő 37 évet is megúszom hiba nélkül, akkor szerintem ezt a mostanit is megbocsátják nekem. 

Szerencsére a végeredményt nem befolyásolta. A korcsoportunkat megnyertük, ami egy másfeles szorzójú versenyen fontos dolog, ennél többet nem tehettünk volna. A következő versenyünk, a Mecsek Rally is másfeles szorzójú lesz, úgyhogy ma még pihenünk egyet, de holnap el is kezdjük a felkészülést.“

Fotó: Wirtmann Ferenc–Kerekes József // Diósgyőr

A Textura Sport Club partnerei: Textura Zrt., Valvoline és Sonax