Wirtmann a csoport bajnoki címre hajt

A Zemplén Rallyn dől el szinte valamennyi bajnoki cím az Országos Historic Rallybajnokságban. Wirtmann Ferenc és Kerekes József az abszolút értékelésben, a D csoportban és a D3-as kategóriában is bajnoki eséllyel áll rajthoz. A 1,5-es szorzójú szezonzáró nehéz versenynek ígérkezik, ahol az egyik legfontosabb dolog a célba érkezés lesz. Wirtmann is ezt tartja szem előtt, bár szerinte a Ford Escort Mk II-essel csak a kategória és csoport bajnoki címre van reális esélyük. 

„Abszolútban és D csoportban is másodikok vagyunk, D3-ban pedig vezetjük a bajnokságot – mondta Wirtmann Ferenc. – Abszolútban ifj. Érdi Tibivel szemben nincs esélyünk, ezért alapvetően a D csoport és a D3-as kategória bajnoki címéért fogunk versenyezni. 

Ahhoz képest, hogy évközben volt egy műszaki hiba miatti kiesésünk, egy versenyt pedig betegség miatt kellett kihagynom, már az is nagy dolog, hogy egyáltalán esélyesek vagyunk a bajnoki címre.

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Nehéz versenyre számítok. Eleve kétnapos lesz, hosszabb a távja. Száraz időben sem egyszerűek a zempléni pályák, de ha esik, akkor nagyon sok sár kerülhet az utakra, ami az Escort legnagyobb ellensége. Magas fordulaton dolgozik a motorunk, ami miatt pörgetni kell, a gumik átmérője kicsi, szélesek, hogy meglegyen a tapadási felületük, emiatt a sárban könnyen kipörögnek a kerekek. 

Az autó rendben lesz. Az Ózd Rally óta nem vettük elő. Benító főmérnökúr tegnap érkezett, ma kezdjük el szétszedni az Escortot. Csak egy gyors revízióra van szükség, olajcserére és kész is lesz. 

Fotó: Sári Péter // Wirtmann Ferenc

Nagyon csalódott vagyok amiatt, hogy Zsírpapa nem indul a versenyen. Az volt a tervem, hogy jól elverem, de egy szakaszon hagyom, hogy megelőzzön és akkor Szilveszter Rallyn leehetem nála. Nagyon jókat szoktak főzni, megérte volna miatta egy gyorsaságit elengedni. Most viszont teljesen tanácstalan vagyok, hogy egyáltalán meg fog-e hívni. Ezzel a teherrel kell versenyeznünk (Kerekes) Jotival, nem tudom, hogy fogunk megbirkózni vele.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax