GR Motorsport

GR Motorsport, a nemes küzdelem és az emberi értékek otthona

Különleges közösség épült a GR Motorsport köré, amelyet az egykori válogatott ifjúsági triatlon versenyző, Jagadics Gábor eredetileg a Toyota GR Yaris projektre hozott létre. Egy olyan közösséget szeretett volna megteremteni, ahol a nemes küzdelmen és az emberi értékeken van a hangsúly. Az eredmény őt lepte meg a legjobban, hiszen a csapat egyik pillanatról a másikra bővült, többek között három HUMDA Academy versenyzővel, a rally Európa-bajnokságon induló Csomós Mixi–Nagy Attila párossal és a legerősebb nemzetközi sorozatokban szereplő két gokartversenyzővel, Hideg Ádámmal valamint Krózser Menyával.

„Eredetileg a Yaris GR kupa miatt hoztam létre a GR Motorsportot – mondja Jagadics Gábor. – A Toyota GR Yaris-szal kapcsolatban az első impulzusok Kovács Tamás barátomtól érkeztek, aki már akkor látta, hogy ez jelentheti a jövőben a nem gyári autók közül az egyetlen versenyképes csomagot.

A versenyautók fejlesztésében és üzemeltetésében is óriási rutinjuk van, így a technikai háttér is adott volt egy jó projekthez. Az volt az elképzelésem, hogy az utcai négykerék-hajtású Yarisokból idehaza építünk egy olyan kupás autót, ami a Rally2 és a Rally3 kategória közé illeszthető be, és ahol teljesen egyforma autóval versenyezhetnek egymás ellen a fiatalok.“ 

Fotó: Sári Péter // GR Motorsport // Jagadics Gábor

Sajnos az alkatrészek beszerzése némileg késleltette a programot, de a Mecsek Rallyn már láthattuk előfutóként Szauer Gergőt és Kerék Istvánt a GR Yarisszal. Az autó nagyon jól teljesített, de a fejlesztés javában zajlik, így az év hátralévő része még sok munkával fog telni, hogy a 2023-as idényben ott álljanak a rajtvonalon az autók. 

„Már a Yaris kupával is az volt a célom, hogy egy olyan közösséget hozzak létre, ahol a nemes küzdelem és az emberi értékek a legfontosabbak. Válogatott sportolóként megtanultam, hogy nagyon keményen meg kell dolgozni egy eredményért, és csak annak van igazán sportértéke, ha sportszerű küzdelemben tudunk megmérkőzni az ellenfelekkel. 

Fotó: Sári Péter // GR Motorsport

Mindig is szerettem az utolsó pillanatig küzdeni, a pályán eldönteni, hogy ki a jobb, és a végén gratulálni a másiknak, hogy ez egy nagyon jó verseny volt, jól éreztük magunkat. Számomra így néz ki egy igazi sportoló. 

Ezt a szellemet szeretném megteremteni a GR Motorsportnál is, így határozott elképzelésünk, hogy csak olyanokkal dolgozunk együtt, akik hasonlóképpen gondolkodnak.“

Fotó: Csomós Mixi

A GR Yaris programon keresztül több versenyzővel is kapcsolatba került, akiknek szimpatikus volt ez a gondolkozásmód. Így került a GR Motorsport színeibe a rally Európa-bajnokságon versenyző Csomós Mixi és Nagy Attila. 

„Mixi például felajánlotta a segítségét, hogy átadja rallyversenyzői tapasztalatát, ami szerintem óriási dolog, és igazán példaértékű, ettől tud előre menni ez a sport. 

Krózser Menya
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menya

A Yaris tesztelésére az idősebb Krózser Menyát kértük fel. Szerintem ő az egyik legkomolyabb műszaki tudással rendelkező rallyversenyző, aki nagyon pontos visszajelzéseket tud adni az autó beállításaival kapcsolatban, amit ezúton is nagyon köszönünk neki. Menyát emberileg is nagyon nagyra értékelem, ezért szinte evidens volt, hogy az ifjabb Krózser Menya is a csapat tagja lesz, aki nagyon tehetséges gokartversenyző. 

Ferencz Krisztián barátomon keresztül került a csapatba Hideg Ádám, akinek az édesapja és a nagypapája is híres rallyversenyző volt, ő pedig szintén rendkívül tehetséges gokartversenyző. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A csapatunk tagja Bertalan Márton és Mózes Máté is, akik idén Mitsubishivel teljesítik az első évüket a magyar bajnokságban. Nem titok, remélhetőleg jövőre őket is a Yarisban láthatjuk majd. Illetve Szauer Gergő és Kerék István páros is az elsők között lesz, akik éles körülmények között versenyezhetnek a kupás GR Yarisszal.

A Rally2-ben is van egy lelkes versenyzőpárosunk, Denkovics Tamás és Denkovics Dominik, akik BMW E46-tal állnak rajthoz. 

A sorból talán csak én lógok ki. Tóth Viktor navigálásával én már tényleg csak a rallyversenyzés élvezete miatt állok rajthoz. Nagyon szeretem a Ford Fiesta R5-öt és nagyon boldogan érek célba vele akár a huszadik helyen is.

A saját eredményeimnél sokkal fontosabb számomra, hogy a GR Motorsportból egy olyan csapatot építsek, amiben mindenki sportszerűen küzd, és a végén szívből tudunk gratulálni a másiknak.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Hó, tükörjég, és egy majdnem medve – Wirtmann győzött a Hargita Rallyn

Győzelemmel kezdte a szezont Wirtmann Ferenc és Kerekes József a román bajnokság idei első futamán, a Hargita Rallyn. A Ford Escort Mk II-es egyszer ugyan megtréfálta őket és éppen csak elgurult a célig, a pályabejáráson pedig a hó és a jég és egy majdnem medve is rájuk ijesztett.

„Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a versenyről – mondta Wirtmann. – Minden a versenyzőkért történt és minden nagyon flottul zajlott. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Szenzációs pályák voltak, egész héten egyetlen gödörrel sem találkoztunk. Egyedül az időjárás miatt aggódtunk, miután a pályabejárásra leesett a hó és tükörjég volt az aszfalt. A versenyre azonban lekotorták, felszórták, így nyoma sem maradt a hónak. A pálya széle ettől függetlenül felázott és ahol nem volt padkavédelem, ott elég kihordásossá vált. Észnél kellett lenni, de nem volt vészes. 

Az Escort jól működött, bár egyszer ránk ijesztett, amikor elment a töltés. A gyorsasági felétől dadogott a motor, majd 120-nál végleg megállt. Kiraktam üresbe és begurultunk a célba. Szerencsénk volt, mert a célvonalon még kettővel, de átgurultunk, aztán jöttek a nézők és betoltak. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Az indítómotorral szokott gond lenni, a generátorral eddig nem volt. Az Escort motorja magas fordulaton eléggé rezonál, ez okozza általában a problémát. Szerencsére hosszabb etap következett, így a gyorsasági után a srácok megjavították és késés nélkül folytathattuk.

Nagyon jó hangulatú verseny volt, Kovács Levente barátom hívott meg, aki szintén egy Escorttal versenyez Romániában. Most nem tudott indulni, ezért végig velünk volt, segített mindenben. Ezúton is nagyon köszönöm a segítségét. 

A nézők is fantasztikusak voltak, a rendezők pedig mindent megtettek, hogy jól érezzük magunkat. Szívesen megyünk vissza máskor is.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Na de mi a helyzet a medvével? Ami errefelé valóban gyakori és minden ide látogatónak felhívják a figyelmét, hogy nem játék.

„Ezt nekünk is többször elmondták – veszi át a szót Kerekes Joti. – Annyit beszéltek róla, hogy amikor a pályabejáráson az út szélén megláttam egy barna állatot, felkiáltottam, ott egy medve. Feri rám néz, azt mondja, te, az egy tehén. Tényleg az volt, csak barna. Hát így találkoztunk egy majdnem medvével. 

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Én is csak meg tudom erősíteni Ferit, hogy nagyon jól szervezett verseny volt. Az egyik etapon volt egy rövid módosítás, egy rendezvény helyszínét kellett elkerülni. Erre kaptunk több információt is, amin felül a rendező küldött egy videót, hogy pontosan merre kell kerülni. Ilyet korábban még nem tapasztaltam. 

Feri fél év nem ült autóban, de ez nem látszott rajta. Szerintem lendületesen autóztunk. Nem volt sok ellenfelünk historicban, de ennek ellenére nem rossz győzelemmel kezdeni a szezont, főleg egy ilyen jó versenyen.“

Wirtmann Ferenc–Kerekes József, Ford Escort Mk II, Hargita Rally 2025
Escort Mk II, Hargita Rally 2025

Bár a Wirtmann–Kerekes páros az Országos Historic Rallybajnokság első futamát kihagyta, a második versenyen, a júniusi Mecsek Rallyn biztosan ott lesznek. 

„A Mecsek Rallytól a teljes magyar historic szezont tervezzük – mondta Wirtmann. – Üzenem Zsírpapának, hogy Pécsen találkozunk. Viszek neki gumit, hátha azzal meg tud verni.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax