GR Motorsport

GR Motorsport, a nemes küzdelem és az emberi értékek otthona

Különleges közösség épült a GR Motorsport köré, amelyet az egykori válogatott ifjúsági triatlon versenyző, Jagadics Gábor eredetileg a Toyota GR Yaris projektre hozott létre. Egy olyan közösséget szeretett volna megteremteni, ahol a nemes küzdelmen és az emberi értékeken van a hangsúly. Az eredmény őt lepte meg a legjobban, hiszen a csapat egyik pillanatról a másikra bővült, többek között három HUMDA Academy versenyzővel, a rally Európa-bajnokságon induló Csomós Mixi–Nagy Attila párossal és a legerősebb nemzetközi sorozatokban szereplő két gokartversenyzővel, Hideg Ádámmal valamint Krózser Menyával.

„Eredetileg a Yaris GR kupa miatt hoztam létre a GR Motorsportot – mondja Jagadics Gábor. – A Toyota GR Yaris-szal kapcsolatban az első impulzusok Kovács Tamás barátomtól érkeztek, aki már akkor látta, hogy ez jelentheti a jövőben a nem gyári autók közül az egyetlen versenyképes csomagot.

A versenyautók fejlesztésében és üzemeltetésében is óriási rutinjuk van, így a technikai háttér is adott volt egy jó projekthez. Az volt az elképzelésem, hogy az utcai négykerék-hajtású Yarisokból idehaza építünk egy olyan kupás autót, ami a Rally2 és a Rally3 kategória közé illeszthető be, és ahol teljesen egyforma autóval versenyezhetnek egymás ellen a fiatalok.“ 

Fotó: Sári Péter // GR Motorsport // Jagadics Gábor

Sajnos az alkatrészek beszerzése némileg késleltette a programot, de a Mecsek Rallyn már láthattuk előfutóként Szauer Gergőt és Kerék Istvánt a GR Yarisszal. Az autó nagyon jól teljesített, de a fejlesztés javában zajlik, így az év hátralévő része még sok munkával fog telni, hogy a 2023-as idényben ott álljanak a rajtvonalon az autók. 

„Már a Yaris kupával is az volt a célom, hogy egy olyan közösséget hozzak létre, ahol a nemes küzdelem és az emberi értékek a legfontosabbak. Válogatott sportolóként megtanultam, hogy nagyon keményen meg kell dolgozni egy eredményért, és csak annak van igazán sportértéke, ha sportszerű küzdelemben tudunk megmérkőzni az ellenfelekkel. 

Fotó: Sári Péter // GR Motorsport

Mindig is szerettem az utolsó pillanatig küzdeni, a pályán eldönteni, hogy ki a jobb, és a végén gratulálni a másiknak, hogy ez egy nagyon jó verseny volt, jól éreztük magunkat. Számomra így néz ki egy igazi sportoló. 

Ezt a szellemet szeretném megteremteni a GR Motorsportnál is, így határozott elképzelésünk, hogy csak olyanokkal dolgozunk együtt, akik hasonlóképpen gondolkodnak.“

Fotó: Csomós Mixi

A GR Yaris programon keresztül több versenyzővel is kapcsolatba került, akiknek szimpatikus volt ez a gondolkozásmód. Így került a GR Motorsport színeibe a rally Európa-bajnokságon versenyző Csomós Mixi és Nagy Attila. 

„Mixi például felajánlotta a segítségét, hogy átadja rallyversenyzői tapasztalatát, ami szerintem óriási dolog, és igazán példaértékű, ettől tud előre menni ez a sport. 

Krózser Menya
Fotó: MHH Kart Team // Krózser Menya

A Yaris tesztelésére az idősebb Krózser Menyát kértük fel. Szerintem ő az egyik legkomolyabb műszaki tudással rendelkező rallyversenyző, aki nagyon pontos visszajelzéseket tud adni az autó beállításaival kapcsolatban, amit ezúton is nagyon köszönünk neki. Menyát emberileg is nagyon nagyra értékelem, ezért szinte evidens volt, hogy az ifjabb Krózser Menya is a csapat tagja lesz, aki nagyon tehetséges gokartversenyző. 

Ferencz Krisztián barátomon keresztül került a csapatba Hideg Ádám, akinek az édesapja és a nagypapája is híres rallyversenyző volt, ő pedig szintén rendkívül tehetséges gokartversenyző. 

Fotó: Hideg Team // Hideg Ádám

A csapatunk tagja Bertalan Márton és Mózes Máté is, akik idén Mitsubishivel teljesítik az első évüket a magyar bajnokságban. Nem titok, remélhetőleg jövőre őket is a Yarisban láthatjuk majd. Illetve Szauer Gergő és Kerék István páros is az elsők között lesz, akik éles körülmények között versenyezhetnek a kupás GR Yarisszal.

A Rally2-ben is van egy lelkes versenyzőpárosunk, Denkovics Tamás és Denkovics Dominik, akik BMW E46-tal állnak rajthoz. 

A sorból talán csak én lógok ki. Tóth Viktor navigálásával én már tényleg csak a rallyversenyzés élvezete miatt állok rajthoz. Nagyon szeretem a Ford Fiesta R5-öt és nagyon boldogan érek célba vele akár a huszadik helyen is.

A saját eredményeimnél sokkal fontosabb számomra, hogy a GR Motorsportból egy olyan csapatot építsek, amiben mindenki sportszerűen küzd, és a végén szívből tudunk gratulálni a másiknak.“

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024

Zsírpapa meghajtotta az Öreglányt

A tervezettnél rövidebbre, de nagyon jól sikerült Zsírpapa, Mészi és a GFV közös születésnapi bulija a Zemplén Rallyn. Az újjáépített VFTS kiválóan muzsikált, Zsírpapa jól meg is táncoltatta. A hármas (ez fontos) relé azonban meghibásodott, így az utolsó három gyorsaságit kihagyták. Viszont egyszer megverték Wirtmannt. Három másodperccel. 

„Képzeld el, jövünk le Mádról és elkezdett kehegni az Öreglány – vág a közepébe Zsírpapa. – A gyorsasági utána szerviz megnézte, nem találtak semmit. Bementünk a szervizparkba, kicseréltünk osztófejet, rotort, mindent. Semmi változás. Mondom, szerintetek végigbírja? Igen. Akkor go!

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Megyünk etapot, ott is keheg. Amikor kihagyott, akkor rányomtam egyet a relére és abbahagyta. De a gyorsasági előtt már megállt. Jöttek a szervizesek, de nem engedték be őket, be kellett gyalogolniuk, rövidre zárták a relét, azóta tökéletesen működik, de akkor már kikéstük az időnket és kiestünk.

Tudod mi a legszebb? Hogy a harmadik relé ment tönkre én meg az elsőt nyomkodtam, az indexét.“

Zsírpapa elszokott, de azért megverte Wirtmannt!

„Az Öreglány nagyon jó lett. A lengéscsillapítóján még puhítani kell egy kicsit, de ezt leszámítva minden nagyon zsír. Próbáltam rá vigyázni. Nagyon nyálkás volt az út, nem akartam bedobni, mint az előző VFTS-emet a Győr Rallyn. A körülmények mindenkinek egyformák voltak, én viszont szarul mentem. Vissza kell szokni a tempóhoz. 

Hallod, a régi VFTS-emmel a kis gyerek (Plesz Márk) úgy megvert. Nagyon bele talált ebbe a kocsiba. Nagyon ügyes volt. 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Várjál már, mert mi meg Wirtmannt vertük meg, három másodperccel. Hát, öcsém, képzeld kapott hármat. Jó, egyszer és biztos volt valami gyíkja neki is, de a három másodperc, az akkor is három másodperc. Ne félj, egy évig ezt fogja hallgatni tőlem.

A verseny is jó volt, na de a szurkolók… 

„Nagyon jó verseny volt, én legalábbis jól éreztem magam. Jók voltak a pályák, kicsit hosszúak az etapok, de az nem számít. Anya lejött főzni, ettünk, ittunk, versenyeztünk. Mi kell még? 

A szurkolók is nagyon jók voltak, tök korrekt helyen álltak, integettek, élmény volt előttük versenyezni. Képzeld el, tréningen megyünk, egyszer csak megállítanak minket. Hát már péntek este kint volt a kemény mag sátorral. Dumáltunk velük, Meszes (Mészáros Sándor) ivott egy fröccsöt, azt mentünk tovább. Pont olyan volt, mint régen. Még most is libabőrös vagyok.“ 

Zsírpapa, Mészáros Sándor, Lada VFTS, Zemplén Rally 2024
Fotó: Bittó Zsolt // Zsírpapa

Szponzorok, család és ami igazán számít

„Most mondhatom a szponzorokat? Köszönöm az Etikett Print Kft-nek, a Box Print-FSD Packing Kft-nek, a GQS Kft-nek és az LS-P Kft-nek a támogatást, hogy rajthoz állhattunk a Zemplén Rallyn, a családomnak, hogy elviseltek, anyának, hogy itt volt velünk és istenieket főzött, mindenkinek, aki a versenyen dolgozott, a szurkolóknak, hogy szurkoltak. 

Hogy nem mentünk az utolsó három gyorsaságin, pont nem érdekel. Táncba vittem az Öreglányt, megforgattam, elfáradt a végére, de addig nagyon jó volt. Találkozunk, nem is tudom mikor és hol, de menni kéne még, mert nagyon be vagyok rozsdásodva. Majd nézünk valamit. Puszi a csajoknak.“